• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 10:10
Ik heb al een hele tijd XS4ALL Fast en die zijn een hele tijd terug een keer van 8 naar 20Mbit gegaan.
Hiervoor was een nieuwe modem nodig (wegens ADSL2, meteen ook met wireless genomen) en deze hebben we gekregen. Nou ligt deze modem ongeopend al ongeveer een jaar in de kast en dacht ik gisteren laat ik hem eens verwisselen. Ik naar de meterkast, de modems omgewisseld en kijken of het werkte.

Nu sta ik dus wel in contact (zowel met draad als wireless) met de modem echter krijg ik de melding dat er geen DSL verbinding is. Terug naar de meterkast en het lampje DSL brand niet op de modem. Oude modem er weer aan en het DSL lampje brand wel en ik heb gewoon weer internet overal.

Is deze modem nu defect? Of vergeet ik iets? Modem meerdere malen aan/uit geweest dit helpt niet. Ik weet het exacte type van de modem niet uit mn hoofd maar kan ik vanavond plaatsen indien nodig.

Verwijderd

Al gecontroleerd of het modem wel voor het juiste type lijn is (ISDN modem op analoog werkt niet en vice-versa)? Verder is het wel handig om te melden wat voor modem het is, afstand tot hoofdaansluiting en of je de helpdesk al gebeld had :) ?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57
Volgens mij moet je in je nieuwe modem nog even gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, anders kan hij namelijk geen DSL verbinding opzetten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• noks
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:43:
Al gecontroleerd of het modem wel voor het juiste type lijn is (ISDN modem op analoog werkt niet en vice-versa)? Verder is het wel handig om te melden wat voor modem het is, afstand tot hoofdaansluiting en of je de helpdesk al gebeld had :) ?
Als het goed is is het een ISDN modem, wat we ook nodig hebben :]
Modemtype zal ik straks vermelden, ben nu niet thuis.
Afstand tot de hoofdaansluiting is heel kort, modem zit in de meterkast.
Helpdesk nog niet gebeld, denk ik probeer het hier even.
Volgens mij moet je in je nieuwe modem nog even gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, anders kan hij namelijk geen DSL verbinding opzetten.
Zal ik straks eens naar kijken, bedankt voor de tip !

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
noks schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:43:
[...]
Zal ik straks eens naar kijken, bedankt voor de tip !
Je hebt nu dus nog helemaal niet naar de configuratie gekeken? :?

Dan is het vrij logisch dat je geen verbinding hebt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• noks
Xander schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:45:
[...]

Je hebt nu dus nog helemaal niet naar de configuratie gekeken? :?

Dan is het vrij logisch dat je geen verbinding hebt...
Ik weet zelf heel weinig van verbindingen (vandaar dat de modem al een jaartje in de kast lag).
Gisteren had een vriend van me er even naar gekeken (ict gedaan), hij is wel bezig geweest met de configuratie meen ik, maar hij had zelf geen ervaring met ADSL.

Als ik in de adresbalk 10.0.0.138 type dan kom ik bij alle instellingen, daar moet ik dus ook de DSL verbinding kunnen regelen? Ik ging er meer vanuit dat het niet aan instellingen lag omdat het lampje niet brandde :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

En voor de zekerheid hierbij een linkje voor de instellingen van je modem. Mocht dit niet lukken kan je altijd nog even (telefonisch) contact opnemen met de helpdesk...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57
noks schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:10:
[...]
Ik ging er meer vanuit dat het niet aan instellingen lag omdat het lampje niet brandde :+
Nou als je foutieve/geen gebruikersnaam en wachtwoord insteld (of iets anders bijv interface) dan krijg je geen verbinding en gaat het lampje DSL niet branden. Dus het kan wel degelijk aan de instellngen liggen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
noks schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:10:
[...]

Ik weet zelf heel weinig van verbindingen (vandaar dat de modem al een jaartje in de kast lag).
Lees voor de grap de installatiehandleiding eens door dan. Die heb je er niet voor niets bijgekregen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• noks
Xander schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:11:
[...]

Lees voor de grap de installatiehandleiding eens door dan. Die heb je er niet voor niets bijgekregen. ;)
Die heb ik dus niet, met het linkje van lier kan ik weer verder ! Bedankt

En ja, eerlijk is eerlijk, hier had ik zelf ook achter kunnen komen. Maar ben nogal druk en denk ik vraag het hier even.
Pagina: 1