Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik ben op zoek naar een functionele gps zonder al te veel onnodige snufjes (zoals BT, mp3,...) om mij zorgeloos van punt A naar punt B te krijgen. Kaarten van Benelux zijn zeker voldoende. Mijn oog was gevallen op de Nüvi 200 (w). Deze staat scherp geprijsd, heeft een helder scherm en kan luid genoeg. Verder zijn de reviews vrijwel allemaal positief.

Nu heb ik toch nog enkele praktische vragen:
1. Geeft deze GPS ook de maximum toegelaten snelheden weer? De andere GPS waar ik ervaring mee heb is een mio 286+, deze toonde me telkens de maximum toegelaten snelheid en waarschuwde me ook wanneer ik deze overschreed.

2. Zijn er redenen te verzinnen (naast meer opties) waarom een ander/duurder toestel beter zou zijn? Ik bedoel met het oog op sneller, nauwkeuriger, betere kaarten,...

"If it works, don't fix it"

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
1. Ik heb ervaring met de nuvi 250. (volgens mij hetzelfde apperaat maar dan met europa kaarten) en die geeft geen max snelheden weer. Wel geeft hij een piepje als je in de buurt van een vaste camera rijdt.

2. Als je gewoon van a naar b wilt is de nuvi een hele goede oplossing. Er zijn in het hoofdscherm maar 3 opties (bekijk kaart, waarheen ?, instellingen). De kaarten zijn gewoon goed en je krijgt altijd goed vroeg van te voren de richting weergegeven. Het is jammer dat er een paar kleine dingen zijn zoals het feit dat ik niet de max snelheid weergegeven krijg die mij een beetje dwars zitten. Dus als ik de keuze opnieuw zou moeten maken tussen de nuvi en tomtom zou ik denk ik voor de tomtom gaan.

Verwijderd

Mijn ouwelui hebben ook deze, is gewoon een navigatie met niet veel fratsen en een goedkope prijs.
Echter is het volgens mij een Mio ding om de MAX snelheid aan te geven, de harmon kardon van mijn vriendin doet dit namelijk ook niet, en mijn Mio A701 geeft dit wel weer.

Waarom een duurder ding? Om muziek/films erop te zetten, om foto's erop te zetten (kan trouwens op de meeste budgets ook) de duurdere zijn eerder een mobiel entertainment toestel dan een navigatie.

Om van A naar B te komen is dit trouwens gewoon een goed dingetje

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zero_cool89 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:32:
1. Ik heb ervaring met de nuvi 250. (volgens mij hetzelfde apperaat maar dan met europa kaarten) en die geeft geen max snelheden weer. Wel geeft hij een piepje als je in de buurt van een vaste camera rijdt.
Ik heb de flitspaal info van www.flitspaal.nl erin gezet waardoor je bijna alle camera's wel hebt. Voordeel is dat hij inderdaad een signaal geeft als er een paal in de buurt is, maar hij gaat nog beter waarschuwen als je ook harder rijd dan toegestaan. Heerlijk gewoon :P O-)