Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 04:09
De betaversie van LR 2.0 is uit!
Je vindt hem hier: http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Nou, meerdere mensen gaan heel blij worden dan:
Major Changes

Global Changes

Dual Monitors!

The second screen may either be a second window on the same screen (useful for those running a single large monitor) or as a window/full screen view on a second screen.
Volledige changelog

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 02-04-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb ik nét een 24" gekocht :+ Nou ja, ik ga één van de oude monitoren er alsnog naast zetten. Als ik opdrachten heb waarbij ik ook een batch fullsizes uit moet leveren, dan zit ik nu 1x te developen en 1x alles op 1:1 te bekijken of het scherp genoeg is.

Straks dus de loupeview op de tweede monitor en voila: ik kan in 1x door. Enne
[10:17] neographikal: jajajajja
[10:17] neographikal: ze hebben eindelijk
[10:17] neographikal: smpsupport gefixt
[10:17] neographikal: hehe
[10:17] neographikal: ffs dat heeft even geduurd
Het mag duidelijk zijn waar ik blij mee ben, zeker met het oog op de aan te schaffen quadcore cpu :P

edit: die ga ik ook wel nodig hebben ook als ik die loupeview tegelijk wil gebruiken :X Tikje zwaarder dan zonder :+

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 02-04-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Dit is dan wel weer vervelend:
The 2.0 beta will not open 1.x catalogs, but the final release will.
Beetje lastig om zo grondig te testen natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
\o/

Grid view op mijn laptop, en de rest op mijn 24". Wat helemaal super zou zijn is de QD met grid op je 1e scherm, en de Develop op je 2e :9

Su-per!

Nog een hele fijne:
Keyboard shortcuts - the + and - keys have been tied to the Develop sliders.
* Adding shift increases the increments of movement.
En:
* The Vignettes panel is a much requested addition. In addition to the lens correction vignette which has been rehomed, there is now a post-crop vignette, which allows artistic vignettes locked to the crop edge.
Simon's gonna be happy :P

Jup, leuk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 02-04-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Henk schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:37:
\o/

Grid view op mijn laptop, en de rest op mijn 24". Wat helemaal super zou zijn is de QD met grid op je 1e scherm, en de Develop op je 2e :9

Su-per!

Nog een hele fijne:

[...]
Dat kon al met de pijltjestoetsen, gewoon op de tool hoveren en dan een keer op boven/beneden drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
jep happy, ook de doordruk meuk werkt goed.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
simon schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:41:
jep happy, ook de doordruk meuk werkt goed.
Ik heb hem nog niet getest, en dat ga ik denk ik nog niet doen ook.. heb nog zat op mijn to-do staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

neographikal schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:20:
Heb ik nét een 24" gekocht :+ Nou ja, ik ga één van de oude monitoren er alsnog naast zetten. Als ik opdrachten heb waarbij ik ook een batch fullsizes uit moet leveren, dan zit ik nu 1x te developen en 1x alles op 1:1 te bekijken of het scherp genoeg is.

Straks dus de loupeview op de tweede monitor en voila: ik kan in 1x door. Enne
The second screen may either be a second window on the same screen (useful for those running a single large monitor) or as a window/full screen view on a second screen.
Als ik dit zo lees kan je dus ook 'multi-screen' doen op een enkele monitor >:)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ik zit er net ook mee te spelen, maar kan nog niet echt uit de voeten met die 'masks'.....
Ziet er wel veelbelovend uit. :)
Als ze nu nog een perspectief correctie toevoegen (naast de huidige crop en horizon tool) en HDR gaan ondersteunen heb ik verder niks meer nodig! Woooei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Hmm ff snel downloaden zo.. ben benieuwd!

http://www.photoshopuser.com/lightroom2/ voor wat tuturials.

[ Voor 129% gewijzigd door J3roen op 02-04-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor diegene die niet meteen willen installeren (trust me, dat wil je wel :9 )
Wat screenies:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ppDA0BwEyCLmBE59OGeESb7C/thumb.jpg
De dodge/burn brush. Prachtig extra'tje, snel en netjes delen lichter maken. Als je met je muis op 1 van de punten gaat staan wordt extra duidelijk zichtbaar waar de brush is toegepast. Zoals je in bovenstaand voorbeeld kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wOSSYi9UzlsfuCfPh7PzZ45L/thumb.jpg
Het venster wat je op je 2e monitor kunt plaatsen (of dus lekker in de weg op je 1e monitor ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bpU3xQkq1N6nW9eSubo2KANp/thumb.jpg
Vergelijking van een foto (zoals het al kon in 1.x) na het toepassen van de brush. Rechts zie je wat nieuwe functies: een 1:1 crop zodat je de sharpening goed kunt beoordelen, en vignetting welke je kunt toepassen na het croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Om onduidelijkheid in het andere topic te voorkomen heb ik LR 2 een eigen topic gegeven :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
moet even mede delen dat LR2.0 beta voor een multi-monitor setup meer dan perfect is, zo lekker en makkelijk heb k nog nooit gewerkt!! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ziet er leuk uit. Vanavond ook maar eens bekijken. Is er ook wat gedaan aan de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Moeilijk om te zeggen, het lijkt er wel op..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:58
The Vignettes panel is a much requested addition. In addition to the lens correction vignette which has been rehomed, there is now a post-crop vignette, which allows artistic vignettes locked to the crop edge.
Dat werd ook eens tijd. Dat je in 1.x geen vignetting kon toepassen op een crop, was me altijd al een doorn in het oog :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
draai nu de 64bit editie, en moet zeggen dat hij wel iets sneller werkt... previews worden bij mij duidelijk sneller geladen, en door men hele library bladeren (10.000+) gaat een stuk soepeler!

go adobe go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

Ook even gespeeld ermee, en het lijkt (32bit windows) een stukje vlotter te werken... En idd eindelijk vignetering toepassen op crop en die dogde-en-burn tools lijken me ook zeer prettig te werken. Hm zelfs mijn LR upload tool draait ook ;)

[ Voor 10% gewijzigd door qless op 03-04-2008 13:04 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor Partypics is de dodge & burn denk ook erg mooi, lichten+ gezichten een beetje lichter, de rest wat donkerder etc :9
Draai thuis x64 met 4GB, maar met een aantal foto's er in kan ik de snelheid niet beoordelen. Daarvoor moet je natuurlijk gewoon een hele libary er in gooien. Maargoed, x64 support zal vast wel schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
_ferry_ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:07:
Maargoed, x64 support zal vast wel schelen :)
Daar geloof ik eigenlijk weinig van, die paar registers extra zullen het hem niet doen en LR zelf ging nooit >900MB hier :) Dat gaat prima in 32 bits, rest van het geheugen als disk cache, LR ook weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fijne nieuwe functies. Eindelijk dual monitor!

Weet iemand wanneer de Final eigenlijk uit komt? Van de zomer ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

sOid schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:01:
Fijne nieuwe functies. Eindelijk dual monitor!

Weet iemand wanneer de Final eigenlijk uit komt? Van de zomer ofzo toch?
Augustus 2008 volgens de planning :)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Mooi! Zitten een hele hoop zaken in waar ik op aan het wachten was ... hopelijk valt de prijs nu nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
naar de prijs ben ik ook erg benieuwd, hoop dat er een update package uitkomt voor minder geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Gisteren de beta geïnstalleerd en het werkt erg goed.. Nu op zoek naar een 2e monitor, want dat lijkt me wel een mooie uitbreiding.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 09:43
En ik had zo gehoopt dat ze eindelijk wat aan dat resizen hadden gedaan, maar helaas... :'( Ook nog steeds van die dikke halo's (klopt, is een voorbeeld van 1.2 en 1.3, maar niks aan veranderd helaas in 2 beta).

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Melkbus schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:45:
En ik had zo gehoopt dat ze eindelijk wat aan dat resizen hadden gedaan, maar helaas... :'( Ook nog steeds van die dikke halo's (klopt, is een voorbeeld van 1.2 en 1.3, maar niks aan veranderd helaas in 2 beta).
Maar het mooie is dat ze nu support hebben voor post-processing plugins die hun werk doen voor het bestand wordt weggeschreven. Middels LR2/Mogrify, gemaakt door Timothy Armes, is het mogelijk om gebruik te maken van ImageMagick's mogrify commando. Zo kan je dus met deze tool je plaatjes resizen en USM'en voor er een jpeg van gebakken wordt door LR. De nieuwe LR2 plugin werkte hier echter nog niet, maar daar wordt door Tim aan gewerkt.

Als de kwaliteit een beetje ok is (voorbeeldjes op iNet zien er wel goed uit), scheelt dat weer een boel full size PSD's wegschrijven, vervolgens nog eens in PS door de Image Processor halen en de honderden MB's aan PSD's daarna weer weggooien.

Zou helemaal mooi zijn als het op de een of andere manier mogelijk wordt om PS droplets voor het wegschrijven aan te kunnen roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
dual monitor is wel relax: enige puntjes ben het iig nog niet tegen gekomen

als ik bijv op mijn primary monitor waar dus standaard lightroom open sta switch naar bijv firefox dan gooit die het scherm op men 2de monitor oplaag. is dit te locken?

verder zou ik graag zien dat de bewerkte foto direct zichtbaar wordt op de 2de monitor en op men primary display het origineel..iemand dit ook al gevonden?

EDIT:
Kom er ook achter dat bewerken alleen op je primary scherm gebeurd. Kleuren enzo worden wel gelijk weergegeven tijdens het bewerken maar zoals spot remove enzo moet je wel op je primary scherm doen.

Heb momenteel een laptop die niet echt kleurecht is en men tft is beter. Wil dus eigenlijk op men laptop alle basis dingen hebben staan en de foto op men tft > dat lukt wel maar wil ook bewerken op men tft aangezien dat scherm groter is.

Of ik ben kippig of het zit er niet in zoals ik wil?!

[ Voor 38% gewijzigd door Vassie18 op 08-04-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Gewoon lightroom openen op of verslepen naar het goede scherm. Dat scherm wordt dan als "main" monitor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
ja dat begrijp ik maar wil niet op mijn 2de scherm alle bewerkingstools hebben staan.
Wil daar alleen de foto hebben en vanaf scherm 1 de tools met de muis selecteren en dan gebruiken op scherm 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Dat is niet mogelijk. De side panels zijn niet los te koppelen zoals in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
heb net een reqeust gedaan voor library browsing op secondary display heerlijk, op de ene je develop full screen en op de andere door je folder heen browse _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Is dit al niet mogelijk met LR2?
Pagina: 1