[2003] Update Scalable Networking Pack

Pagina: 1
Acties:

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Ik zie dat er een 2003 update klaar staat die SNP uitschakelt.
An update to turn off default SNP features is available for Windows Server 2003-based and Small Business Server 2003-based computers

Zover ik het begrijp is het een kritieke update geworden, die eerst een optionele update was
You may experience network-related problems after you install Windows Server 2003 SP2 or the Scalable Networking Pack on a Windows Server 2003-based computer

Die heb ik nooit geïnstalleerd, omdat het uitschakelen van de off-load engine van de netwerkkaarten het probleem ook verhielpen. Maar als ik deze update zou installeren, dan staan de SNP features ook uit. Vind het toch een rare update van Microsoft om te pushen naar alle gebruikers. Is SNP niet nuttig dan ofzo?

Als ik de gevonden documentatie moet geloven, dan kan ik beter SNP weer inschakelen en de off-load van de netwerkkaart uitlaten. Maar de gevonden informatie lijkt veelal een kopie van de Microsoft documentatie, zonder praktijkresultaten.

OS is trouwens SBS R2 SP2 en de servers zijn HP ML350 G5.

(Ook dacht ik dat de update interessant genoeg was om toch hier te vermelden, omdat het voor heel wat meer gebruikers netwerkproblemen heeft veroorzaakt).

Verwijderd

Titel aangepast. Leesvoer van de Exchange product group:
http://msexchangeteam.com/archive/2007/07/18/446400.aspx

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Interessant artikel en commentaar :)

Misschien dat ik het nu begrijp: dat zowel off-loading op de netwerkkaart als in de SNP features moet aanstaan om het te laten werken? Dus als ik die performancewinst zou willen, moet ik eerst een driver vinden waar het probleem is opgelost.