Toon posts:

tips gevraagd voor routerkeuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort ga samenwonen, moet er internet gedeeld gaan worden. Ik heb al uitgebreid gezocht op dit en andere forums, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Volgens mij heb ik nu wel door wat kwalitatief betere merken zijn, maar welke typen vind ik dan weer heel lastig.

Het gaat om een Casema multi abonnement met Motorola SBV5120E modem. Ik krijg wel eens wat vrienden op bezoek voor een kleine LAN (4 poorten is genoeg), maar die hebben geen wireless. Het gaat dus om een bedraad netwerk.

Casema biedt in zijn webshop maar één router aan van sitecom (dc202), maar dat zegt meer over hun contracten dan over de kwaliteit van dat ding. Ik twijfel er een beetje over...

Iemand tips/ervaringen over welke router goed compatibel is met Casema en kwalitatief ook nog zijn mannetje staat?

Alvast bedankt!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

http://tweakers.net/pricewatch/cat/313
en
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/313

al gevonden?

[ Voor 47% gewijzigd door Sosabowski op 03-04-2008 10:14 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Indien het een thuisnetwerk betreft:

1. Klik de eerste link van IorGie's post aan
2. Zorg dat je het onderdeel "populairste producten" in het midden van je scherm hebt staan
3. Sluit je ogen
4. Kies willekeurig een van de producten aan

:+

Serieus: je eisen zijn niet hoog, dus zelfs de Sitecom zou aan je wensen voldoen. Qua uitbreidbaarheid is het misschien leuk om te kijken naar een router waar je makkelijk opties aan toe te voegen zijn (ie, embedded linux zoals op de Linksys WRT54G), anders zou ik persoonlijk zelf kijken naar het aantal beschikbare LAN-poorten, aanwezigheid van een eventuele Gbit poort (ivm LANnen) en wireless functionaliteit (je vriendin zal vast ooit wel een laptop halen, en laat die dan net wireless hebben wat je niet op je router hebt .... zou zonde zijn)

Veel success in ieder geval :) - met het samenwonen en de router.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 16:29

DizzyWeb

Ondertiteld

r0b schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:19:
Indien het een thuisnetwerk betreft:

1. Klik de eerste link van IorGie's post aan
2. Zorg dat je het onderdeel "populairste producten" in het midden van je scherm hebt staan
3. Sluit je ogen
4. Kies willekeurig een van de producten aan

:+

Serieus: je eisen zijn niet hoog, dus zelfs de Sitecom zou aan je wensen voldoen. Qua uitbreidbaarheid is het misschien leuk om te kijken naar een router waar je makkelijk opties aan toe te voegen zijn (ie, embedded linux zoals op de Linksys WRT54G), anders zou ik persoonlijk zelf kijken naar het aantal beschikbare LAN-poorten, aanwezigheid van een eventuele Gbit poort (ivm LANnen) en wireless functionaliteit (je vriendin zal vast ooit wel een laptop halen, en laat die dan net wireless hebben wat je niet op je router hebt .... zou zonde zijn)

Veel success in ieder geval :) - met het samenwonen en de router.
De huidige WRT54G moet je dus niet hebben, dan moet je de WRT54GL pakken.

• r0b

r0b

DizzyWeb schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:22:
[...]

De huidige WRT54G moet je dus niet hebben, dan moet je de WRT54GL pakken.
Ik raad de WRT54G dan ook niet aan, maar dat was de enige waarvan ik uit m'n hoofd wist dat deze embedded linux draaide, van de L was ik daar niet zo zeker van
Maar thx als dat inderdaad het geval is :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips. Die pricewatch link had ik inderdaad nog niet ontdekt, maar tweakers is dan ook iets nieuws voor mij.

De recensies vind ik beperkt; ze zijn er maar voor een paar producten en dan nog maar van 1-2 gbruikers.

Verder hoopte ik nog een casema gebruiker te treffen. Er zijn her en der posts te vinden over routers die minder werken met Casema/motorola modems.

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:35:
Dank voor de tips. Die pricewatch link had ik inderdaad nog niet ontdekt, maar tweakers is dan ook iets nieuws voor mij.

De recensies vind ik beperkt; ze zijn er maar voor een paar producten en dan nog maar van 1-2 gbruikers.

Verder hoopte ik nog een casema gebruiker te treffen. Er zijn her en der posts te vinden over routers die minder werken met Casema/motorola modems.
De SBV5120E is in ieder geval een vrij algemeen te vinden modem, die (o.a.) @Home nog lange tijd heeft gebruikt. Naar mijn mening 1 van de betere modems die ze hebben (stabiliteit/snelheid) (afgezien van de Com21 O+ )

Mbt Casema kan ik je inderdaad weinig vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, even gezocht op die Linksys WRT54GL; erg goede recensies over, en hij lijkt probleemloos te werken met verschillende providers. Denk dat dit hem gaat worden.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1