PC schakelt niet uit, maar reboot

Pagina: 1
Acties:

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn computer schakelt niet uit als ik hem softwarematig (Vista) probeer uit te schakelen.
De gebruiker wordt afgemeld en de pc gaat afsluiten, alles lijkt erop dat de pc ook afgesloten wordt, maar meteen als deze afgesloten is, start hij weer opnieuw op.

Ook het inhouden (4 sec.) van de powerknop hierna op de pc leidt alleen maar tot herstarts, ik moet echt de spanning eraf halen.

Het probleem heb ik sinds een paar weken, de eerste keer dacht ik dat het een software probleem betrof en heb ik uiteindelijk een system restore gedaan. Dat hielp, maar het is nu toch weer teruggekomen, dus ik twijfel of het daaraan gelegen kan hebben.
Ook in veilige modus hetzelfde resultaat. Voor de rest draait de pc zonder problemen, ik zie tijdens het afsluiten ook geen foutmeldingen.

Heeft iemand een idee?

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
ik heb ook zoiets gehad met een XP machine, het kwam er op neer dat de computer een instelling had dat deze opnieuw op ging starten bij een fatale fout. Je kunt zien wat de fout is als je
Start => uitvoeren (windows + R kan ook) en dan msconfig=> tabblad boot ( ik heb engelse vista, het is de tweede) en dan bij boot options dat deze opstart met OS boot information en boot log. Zo kom ik er altijd achter wat het probleem is. Laat maar horen wat je daarna krijgt ;)

• b_verberne
  • Niet online
dankjewel, dat ga ik vanavond proberen en laat vervolgens wel even weten wat daar uitgekomen is.

• b_verberne
  • Niet online
Probleem gevonden, het was mijn voeding die langzaam stuk ging .... net de pc aangezet en onder het opstarten schakelde deze ineens uit. Daarna wilde mijn pc niet meer via de voeding starten.
Net een voeding van een oude pc geprobeerd en hier start de pc weer goed mee op en ook het afsluiten lijkt vooralsnog te werken.
Bedankt voor de reactie in ieder geval.