Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows "Locken"?

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
Hallo :D

ik ben bezig met het leren van Visual Basic (met Visual Basic Express 2008) en heb een programmatje gemaakt waarmee je een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren, dit wordt dan opgeslagen in een log bestandje (je username, wachtwoord en de tijd en datum), verder heb ik de titelbalk weg weten te halen, en het schermpje altijd op de voorgrond weten te krijgen, maar wat ik eigenlijk wil is dat je eerst in MOET loggen en dat je niet kunt alt tabben of ctrl alt del kunt doen.

hier heb ik wat op gegoogeld, en ook een oplossing kunnen vinden, namelijk windows laten denken dat er een screensaver draait, want dan worden alle windows shortcuts en toetsen uitgeschakeld en blijft mijn schermpje schijnbaar ook mooi altijd on top en (!) altijd active (wat nou dus nog niet het geval is)

mijn probleem is nu dus dat dit schijnbaar alleen werkt met windows 95 en 98 :(
en ik het niet werkend krijg met windows xp, mijn vraag is dus of iemand mischien een idee heeft hoe dat voor elkaar te krijgen, want ik google me nu al een tijdje suf en ik spoort ook msdn af maar ik kan het niet vinden, optie die ik wel heb gevonden is een SDK downloaden van een of ander bedrijf waardoor je een low level keyboard hook krijgt waarmee je key presses kunt onderscheppen en cancellen, maar die kost mooi even 300 euro, dus daar ga ik maar niet aan beginnen :+ en dan zit je ook nog met het feit dat mijn window dan niet altijd active is. O-)

heeft iemand mischien een idee of tip voor mij?

je hebt mijn dank al bijvoorbaad >:)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij kan 't niet. Het idee van ctrl-alt-del in windows is nu juist dat geen enkele app daar iets mee kan doen en je daarmee dus altijd bij dat ctrl-alt-del schermpje uitkomt. (Tenzij dat schermpje vervangen is, wat weer een heel ander punt is..)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Disabling the CTRL+ALT+DELETE sequence creates a "security hole." The CTRL+ALT+DELETE sequence can be read only by Windows, ensuring that the information in the ensuing logon dialog box can be read only by Windows. This can prevent rogue programs from gaining access to the computer.
Van:
How To Enable or Disable the CTRL+ALT+DELETE Sequence for Logging On in Windows XP

Impossible dus :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Kun je niet een schermbeveiliging met je progje starten welke beveiligd is met een WW ?

Lijkt me doenlijk.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

CTRL+ALT+DELETE kun je uitschakelen maar niet met managed code, je hebt bv. een C++ component nodig. Trukjes genoeg, zo kun je de ctrl, alt, delete mappen naar andere keys (met timertje bv :) )
dan moet je gokken welke het zijn

[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 03-04-2008 08:52 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wáárom moet dat dialoogje nou per se de hele computer kapen?

{signature}

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb het niet geprobeerd via code, maar er zit een tooltje in de Windows resource kit (of standaard in windows?) Zoek eens en hier vind je wel meer: http://www.usnetizen.com/fix_capslock.php

Nu zou je bv. de de "a" toets kunnen mappen over de twee delete-toetsen, waardoor je geen delete meer hebt :)
Je programma vraagt dan eerst een wachtwoord, na verificatie remap je de delete toetsen dan opnieuw.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar zou moeten lukken.
opscheppen? ranzige hacks, ja iets omzeilen = hacken.. afhaalbalie, ik zie hier nergens code?

[ Voor 12% gewijzigd door ? ? op 03-04-2008 09:49 ]

• Voutloos
  • Niet online
Mensen, er is meer dan enkel de oppervlakkige vraag in de ts met ranzige hacks te beantwoorden. Het waarom is veel interessanter. Ik acht de kans groot dat er een veel elegantere oplossing mogelijk is als ts de noodzaak even uitlegt en tevens steekt iedereen daar veel meer van op.

Dus houd je in en schep niet meteen op met de ranzige hacks die je weet. :> Tenzij dit forum een afhaalbalie is, is mijn vorige post de beste post tot nu toe. O-)

{signature}

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:28

The End

!Beginning

Helemaal eens met Voutloos.

overgens hoef je niet moeilijk te doen met ranzige hacks om de ctrl alt delete te disablen of af te vangen enz. Je kan gewoon het inlog scherm van Windows vervangen of extenden. Zoek maar een op GINA. (Ik geloof alleen niet dat het met VB kan :) )

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35

Zerora

Ik Henk 'm!

Kan je niet gewoon kijken of je alle toetsen buiten enkel de letters + cijfers + Enter + backspace disablen. Op die manier kan je dan geen CTRL + ALT + DEL gebruiken enzo. En een functie aan ALT + F4 hangen werkt soms ook om daarmee je applicatie niet af te kunnen sluiten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:10
Er zijn verschillende manieren om CTRL + ALT + DELETE te disablen.

- Disable Task Manager. Dit geeft enkel een pop-up dat de Task Manager niet beschikbaar is.
- Keytrapping door een eigen keyboard device driver te schrijven.
- Door een GINA stub te schrijven. GINA is de DLL die Winlogon gebruikt om user authenticatie te doen.
- Of je kan het SAS window van het Winlogon proces subclassen. Hierbij moet je code injecteren in het Winlogon proces en dan de Window Procedure subclassen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Gaat Ctrl-Alt-Delete eigenlijk wel via de keyboard driver? Ik meen me te herinneren dat die code heel erg laag al werd afgevangen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
ok bedankt jongens! ik zal weer even verder googlen!

en voutloos, de reden dat ik dit wil doen is omdat we opschool losjes wat bezig zijn met VB, maar de originele opdracht van een van onze oude projecten was, maak een login shermpje waar je een wachtwoord en een username moet invullen, deze twee moeten dan incl datum in een txt bestandje komen te staan.

dit moest dan een onderdeel zijn van een overkoepelend project, waarbij mijn klas een virtueel internetcafe moest opzetten.

dit vind ik een beetje loos, aangezien in de opdracht niet staats dat die login nog ergens tegen gechecked moet worden, en je het schermpje niet hoeft te beveiligen (je kan het zo weg klikken en verder gaan)

ps. voor de mensen die nou gaan roepen, wij gaan je niet helpen met je huiswerk zoek dat lekker zelf uit e.d. ik heb het programma van de originele opdracht allang af en het project is al voorbij.

dit is dus ook GEEN huiswerk meer maar gewoon intresse ;)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
De enige reden die ik kan bedenken om een dergelijk programmatje te maken is om de login van windows na te maken en de ingevoerde passwords in een 'logbestandje' op te slaan.

https://niels.nu

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hydra schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:41:
De enige reden die ik kan bedenken om een dergelijk programmatje te maken is om de login van windows na te maken en de ingevoerde passwords in een 'logbestandje' op te slaan.
Je hoeft niet overal het negatieve van in te zien. Hij wil zijn internet cafe programma gewoon beveiligen tegen het afsluiten. Hij wil gewoon de controle behouden.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Kan je niet in een timer/iets anders zetten dat als de toetsencombinatie ctrl+alt+delete word ingetypt, hij taskmngr.exe afsluit? Is niet helemaal een "nette" oplossing (je zal in een flits taakbeheer zien) maar dat is misschien te doen.

EDIT: Iemand anders ook zo veel reclame onderin?

[ Voor 23% gewijzigd door Moortn op 05-04-2008 17:28 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:48
Zorg dat de pc automatisch inlogt met een user, laat het VB programma zelf als shell draaien en pas na juiste user/pwd de explorer shell laden?
Geef in VB programma aan welke executables aangeroepen mogen worden of dmv policy zodat je task-manager e.d. uit kan schakelen.

Enige probleem is dat als je afmeldt je via shift ingedrukt te houden nog op het aanmeldscherm komt van Windows, maar dat kan ook een voordeel zijn als je onderhoud moet plegen.

Nog ff wat gekeken, je kan ook de userinit.exe (die explorer shell e.d. laadt) ook nog vervangen door je eigen exe... na juiste inlog daarop kan je vervolgens de rest verder laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Boel-Shit op 05-04-2008 17:51 ]

• Voutloos
  • Niet online
Ik zie nog steeds nergens een eis staan dat de pc volledig gekaapt moet worden hoor. Gewoon een login scherm en pas de echte applicatie (al dan niet fullscreen) tonen na een zogenaamd correcte inlog. :)

Maar goed, het is wat spelen voor school. Als je dit soort trucs maar niet in je hoofd haalt voor serieuze software. ;)

{signature}

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Voutloos schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:55:
Wáárom moet dat dialoogje nou per se de hele computer kapen?
Dat is met opzet. GINA oftewel de Graphical Identification aNd Authorization laag reserveert Ctrl-Alt-Del direct zodra hij door winlogon.exe wordt geladen als SAS oftewel Secure Attention Sequence. Doordat GINA/Winlogon de sequentie Ctrl-Alt-Del gegarandeerd altijd beantwoorden met een system level protected secondary desktop is het technisch niet meer mogelijk om een trojan te krijgen die het logon scherm kaapt en imiteert om als zodanig je workstation/domain passwords te kunnen sniffen en abusen. Ctrl-alt-del is dus je meest fundamentele beveiliging tegen hackers.

De enige manier om hem te overriden is een custom GINA te schrijven, wat een best beestachtig probleem is, not to mention dat je hem vervolgens nog bij je clients geinstalleerd moet zien te krijgen.

Historisch lesje btw over waarom Ctrl-Alt-Del de default SAS is.

Professionele website nodig?

Pagina: 1