[Suse 10.3] Remote user geen "Start" icon in taskbar.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Topicstarter
Onlangs ben ik toch maar mn server in gaan richten met Linux Suse 10.3.
Hoofdzakelijk om wat meer ervaring tet krijgen met dit platform. :)

Installatie verging vrij soepel (helaas liep hij vast op de windows partities, maar na " use entire disk" optie in de setup verliep alles ok)

Echter heb ik een probleem met remote connecten naar de linux bak.
Ik heb zowel VNC als NX remote draaien (VNC standaard op Suse), maar indien ik inlog als normale user (dus geen root) dan krijg ik in mn taskbar niet het icon "computer" (zeg maar de Start button van windows) :(

Indien ik inlog met VNC als root krijg ik deze wel ! (met NX kun je niet als root remote inloggen, wat ik begrijp)

Naar mijn idee heeft dit iets met user permissies te maken, ik heb al geprobeerd om de user meer permissies te geven, maar dit mag niet baten)

Het rare is dat indien ik lokaal inlog met dezelfde username, dat het dan wel zichtbaar is!
:?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:59
Werkt bij mij zonder problemen. Alles zichtbaar. Alleen mijn geluid wordt met nx niet doorgegeven.

Probeer de installatie van de server eens opnieuw te doen:

nxsetup --install --setup-nomachine-key --clean --purge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

Simkin

Bzzzzz

Geen idee, wel een (beter) alternatief. Surf naar de website van nomachine en haal de 3 RPMs binnen en installeer ze. Even de FreeNx client voor windows downloaden en verbinden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Topicstarter
Thanks..

Ik heb alle 3 de rpm's geinstalleerd.. (2 x!!)

Daarbij is het vreemde, indien ik via VNC remote als non-root inlog dat ik hetzelfde probleem heb.

Lijkt me toch iets qua instellingen in Suse zelf of zie ik het verkeerd ?