2 monitoren en 1 vor films.

Pagina: 1
Acties:

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
ik wil mijn 2e monitor gebruiken om films te kijken. Dus dat ik van mijn ene scherm naar het andere sleep. Maar mijn windows scherm moet niet in 2e. Hoe stel je dit in? Ik heb zitte zoeken maar vind niet iets duidelijks.
Monitor 1: Samsung syncm. 22 inch bw
Monitor 2 : Benq 19 inch ( voor de films)
videokaart: asus 8800gts g92

Zodat ik op mijn ene scherm hw kan maken en op het andere een filmpje op kan zette :)
Gr,
en ik hoor het graag

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Jemig, let wel even op wat je nou intypt he...

Wat je nu hebt klinkt als de Clone functie, waarop je bij beide schermen hetzelfde ziet.

Ga naar de eigenschappen van de desktop en ga dan naar Instellingen.
Je beide schermen staan hier nu als het goed is, selecteer bij 1 scherm de onderste vinkjes 'Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken' en die andere dus, het uitbreiden van het bureaublad. Ga meteen naar het andere scherm en klik hier alleen de 'Het windows scherm uitbreiden' vinkje aan.

Dan 'toepassen' en dan moet je twee opzichzelf staande beelden op je schermen zien. Nu kun je die film slepen :)

• StormRider
ok ga ik proberen :) alvast bedankt
gr,

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 17:46
Breid je windowsbureablad uit naar je 2e scherm en sleep de mediaplayer naar het 2e scherm,
je maximaliseert hem en je bent klaar

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Op mijn nvidia kaart kan ik bij een via de video instellingen de tweede monitor instellen voor full screen video. Zodra ik een film start verschijnt deze full screen, in mijn geval op de aangesloten tv, wellicht is dit ook mogelijk voor een tweede scherm.

Op dit moment werkt mijn draadloze video zender/ontvanger echter niet goed dus het menu is nu niet beschikbaar, ik kan dus niet precies vertellen waar het te vinden is maar bij nvidia kaarten is het mogelijk met de standaard nvidia drivers.

[ Voor 32% gewijzigd door siknu op 03-04-2008 00:45 ]

• StormRider
maar dan krijg je je windows over 2 computers
gr,

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
siknu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:44:
Op mijn nvidia kaart kan ik bij een via de video instellingen de tweede monitor instellen voor full screen video. Zodra ik een film start verschijnt deze full screen, in mijn geval op de aangesloten tv, wellicht is dit ook mogelijk voor een tweede scherm.
Dit is inderdaad ook mogenlijk voor een 2e scherm (iig met een 6600GT met forceware van een paar maand terug (sindsdien nieuwe pc) dus ik neem aan dat een 8800GTS dit ook kan :)
StormRider schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:44:
maar dan krijg je je windows over 2 computers
gr,
Ehm... ja totdat je de film er naar toe sleept.. als je dit irritant vindt zet je dat 2e beelscherm als je geen films speelt toch gewoon uit?? Ik bedoel, wat moeten we nu met die reactie?

Btw als je je linker beeldscherm als primary wilt gebruiken ipv je rechter of andersom dan kun je in XP onder beeldscherm->eigenschappen 1 van die 2 beeldschermpjes gewoon naar de andere kant slepen (duurde nogal lang voordat ik dat door had ^^)

[ Voor 36% gewijzigd door roy-t op 03-04-2008 00:48 ]

~ Mijn prog blog!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Probeer het maar eerst eens, en als je je windows niet op het tweede scherm wilt kan je dat waarschijnlijk apart instellen onafhankelijk waar je je full screen video wilt gaan bekijken lijkt mij.

• StormRider
k ga ik zo doen:)
gr,

Bekijk myReact van guidonnoBekijk de gallery van guidonnoBerichten: 71
Reg. datum: 11 juli 2007
--------------------------------------------------------------------------------
lukt me niet hoor, als ik cloon krijg ik gewoon bij rechts klik bureaublad 1 monitor

[ Voor 86% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 00:59 ]

• StormRider
:s lukt me niet hoor, als ik cloon krijg ik gewoon bij rechts klik bureaublad 1 monitor

Als ik hem cloon heb ik 2 dezelfde maar ik wil 1 voor windows en de anders om medioaplayer in te slepen of vlc player zonder dat ze allebij precies hetzelfde doen. Als ik bij eigenschappen monitor kijk staat er 1 monitor. De samsung

[ Voor 57% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 01:00 ]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
Maak is een screenshot van je huidige situatie.

Is het zo dat je dus op beide schermen hetzelfde ziet of heb je je buroblad uitgerekt over beide schermen.Lees net dat je cloon aan hebt.

Raar dat je maar 1 scherm ziet bij eigenschappen.
Hoe zijn beide schermen aangesloten: op je videokaart of op een extern kastje zoals de Matrox dualhead2go of iets dergelijks.

[ Voor 40% gewijzigd door Yippie op 03-04-2008 01:05 ]

• StormRider
beide schermen hetzelfe, ik zal nu ff screen maken

http://img222.imageshack.us/img222/7567/screen1dw1.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/9522/screen2td5.jpg

beide op me videokaart. 1 heeft zon blokje naar dvi ertussen zitte

gr,

[ Voor 76% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 01:12 ]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40
Je moet ook niet clonen, maar dualview o.i.d. gebruiken, dan krijg je 2 monitoren die je beide een eigen resolutie kunt geven. Je zal nu ook zien dat je maar 1 taakbalk hebt (op je primaire monitor) en dat als je een venster op 1 van je schermen maximaliseert hij niet maxed over beide schermen maar slecht tot het scherm waarin ie stond.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:29
ok, waarom die 1 scherm laat zien bij eigenschappen snap ik ook ff niet, wellicht door resolutie of drivers, maar goed dat is ook niet belangrijk.

In Nview van Nvidea is het ook makkelijker in te stellen.
Kies die optie voor horizontale uitbreiding, open MP of VLC..sleep hem naar gewenste scherm en kies dan voor fullscreen ( zoals eerder dus was aangegeven )

wellicht is Ultramon nog een optie als alternatief voor Nview. Ook hier te vinden voor download

[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 03-04-2008 01:20 ]

• StormRider
Dat wil ik ook doen maar waar staat dualvieuw :S? ik zie het nergens staan

gr,

ik heb horizontaal gedaan maar nu loopt mijn werkbalk helemaal door :S

[ Voor 31% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 01:17 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05
Je moet inderdaad DualView hebben maar als de 2e monitor niet gedetecteerd word kun je dit ook niet aanzetten.
-Alles goed aansluiten
-Nieuwste drivers
-Opnieuw starten

Dan zou die het moeten doen ;) zoniet is er iets goed mis ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• StormRider
Mmm
maar hij doet het toch, hij loopt door naar me andere scherm :S

Gr,
Jim423 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:17:
Je moet inderdaad DualView hebben maar als de 2e monitor niet gedetecteerd word kun je dit ook niet aanzetten.
-Alles goed aansluiten
-Nieuwste drivers
-Opnieuw starten

Dan zou die het moeten doen ;) zoniet is er iets goed mis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door StormRider op 03-04-2008 01:19 ]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd? Bij mijn 8800GTS onder vista staat het gewoon bij nview erbij

• StormRider
Hij doet het !!! ik moest mijn pc restarte en mijn scherm word na reboot gedetecteerd, :S jeetje wat ellendig. maja toch allemaal bedankt enne jimmy thanks :)

Gr,
en weltruste

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05
Ik was al in slaap gevallen ;)
Maar goed dat ie het doet :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1