Hoi,
Beetje moeilijke topic titel maar wist even niet hoe ik het anders/beter kon verwoorden.
Ik wil straks een netwerk met vlan's op splitsen en subnetten.
Nu kan ik geen bevredigend antwoord vinden of windows 2003 dhcp server in staat is om de ip adressen voor de verschillende subnets uit te delen wanneer ik in de core switch (hp 2824) gebruik maak van de ip helper optie.
Iets met option 82, wat in windows 2003 in Beta? schijnt te draaien.
Ja, ik kan natuurlijk een lab opzetten, echter heb ik geen toegang tot de benodigde hardware (extra hp 2824 of gelijk waardig ding wat ip helpen ondersteund)
Ik wil geen dhcp server in ieder vlan hangen.
Ik wil geen ip uit ieder subnet toevoegen aan mijn dhcp server.
Mijn dhcp server heeft 1 ip adres in het subnet van de servers en heeft voor iedere vlan/subnet een scope gedefinieerd.
gevonden GOT artikelen :
[VLAN] Routing problemen
Routeren meerdere subnetten
Als iemand hier goede ervaring mee heeft hoor ik heel graag.
Beetje moeilijke topic titel maar wist even niet hoe ik het anders/beter kon verwoorden.
Ik wil straks een netwerk met vlan's op splitsen en subnetten.
Nu kan ik geen bevredigend antwoord vinden of windows 2003 dhcp server in staat is om de ip adressen voor de verschillende subnets uit te delen wanneer ik in de core switch (hp 2824) gebruik maak van de ip helper optie.
Iets met option 82, wat in windows 2003 in Beta? schijnt te draaien.
Ja, ik kan natuurlijk een lab opzetten, echter heb ik geen toegang tot de benodigde hardware (extra hp 2824 of gelijk waardig ding wat ip helpen ondersteund)
Ik wil geen dhcp server in ieder vlan hangen.
Ik wil geen ip uit ieder subnet toevoegen aan mijn dhcp server.
Mijn dhcp server heeft 1 ip adres in het subnet van de servers en heeft voor iedere vlan/subnet een scope gedefinieerd.
gevonden GOT artikelen :
[VLAN] Routing problemen
Routeren meerdere subnetten
Als iemand hier goede ervaring mee heeft hoor ik heel graag.
But then again, I could be wrong..