Sony digital 8 grijze balken en haperingen bij afspelen

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb een Sony digital 8 DCR-TLV740E. Sinds kort heb ik bij het asfpelen grijze balken en haperende beelden. Zie dit youtube filmpje dat ik gemaakt heb. Het aantal kleine vierkantjes die je in de grijze balk ziet verandert als ik hem opnieuw laat afdraaien. Daarnaast doet de firewire poort het sinds kort ook niet meer. Dat probleem is ontstaan nadat een vriend hem aan zijn pc had aangesloten. Ik weet zeker dat dat aan zijn pc lag omdat een volgende camera van een andere vriend daardoor bij hem ook kapot is gegaan. Waarschijn statisch, ik las dat die firewire poorten snel het loodje leggen.

Ik heb al gezocht, o.a. in de handleiding, op de sony faq, gegoogled en op got gekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door michielvz op 02-04-2008 22:40 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Wat wil je weten?!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Hoe ik van die grijze balken afkom.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Bel Sony eens. Die weten het vast wel. Maar ik ben bang dat het een enkeltje prullenbak gaat worden.

Als de firewire stuk is moet 'ie retour voor reparatie, en dat gaat duur worden. Een nieuwe camera heb je al voor minder dan 200 euro ofzo. Denk dat een reparatie net zo duur zal zijn. En dan heb je een DV systeem.

Die balken durf ik zo niet te zeggen, mogelijk een versleten kop of vuil. Maar voor vuil zijn ze te netjes.

Sony is te bereiken via: 020-6581888

[ Voor 71% gewijzigd door Nik op 03-04-2008 22:30 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Indien je het probleem ook na het maken van een nieuwe opname, op liefst een nieuw bandje, ondervindt, dan lijkt het een defect. Het loopwerk even reinigen is vanzelfsprekend iets dat je moet doen.

Reparatie bij Sony is erg goed, maar waarschijnlijk ook voor de hoogste prijs: je kunt voor minder geld terecht bij een door Sony geauthoriseerde reparateur.