Toon posts:

Netwerk HDD Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ga jullie om hulp vragen.
Ik ben net terug van een kennis. Hij heeft een netwerk harde schijf van iomega 300 GB.
Op deze harde schijf zitten ook 2 USB poorten waardoor hij dus als print server kan dienen.

Nu heeft deze netwerk hdd een ip adres (duh) en een hostnaam.
Je kan doormiddel van een wizard de printer verbinden.
als je die wizard doorloopt en je hebt de printer op 1 van de 2 poorten aangesloten op de hdd dan staat hij in je map printers als gereed.

Als je echter een print opdracht geeft vanaf de computer dan blijft de opdracht in de printer taken staan. hij print dus niks.
de documenten die in de lijst staan kan je ook niet annuleren etc.

Ik heb al geprobeerd om de printer te verbinden via \\hostnaam\printer poort
want een usb printer heeft natuurlijk geen hostnaam of ip adres aangezien het geen netwerk printer is (vandaar die print server)

Hebben jullie nog wat ideeen wat het kan zijn? of ervaringen hiermee?
alvast bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Weet je zeker dat de USB poorten bedoeld zijn waarvoor jullie ze nu gebruiken? Ik zou eens de handleiding er op na gaan slaan of de hardeschijf wel als printerserver kan dienen. Daarnaast kan de printer zelf ook het probleem zijn, ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een printer dusdanig wilde terug communiseren met het werkstation dat de printer alleen maar middels USB aangesloten kon worden. (direct op het werkstation)

Overigens om welke type hardeschijf en printer gaat het eigenlijk, misschien ook even het vermelden waard.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2008 18:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

1. een usb poort is nog niet direct een printserver (zie hierboven)
2. Indien wel printserver: Je moet in Windows wel een printpoort aanmaken op basis van het IP adres van de NAS. De instelling van het soort aansturing van de printserver (RAW of LPR en bijbehorende poort) is net zo belangrijk ...RTFM dus

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 03-04-2008 23:37 ]