• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Excuses als ik dit in een ander thread had kunnen vinden, heb verschillende threads bekeken maar omdat ik er niet heel erg in thuis ben, maak ik maak een nieuw topic aan.
De vraag komt eigenlijk vanaf mijn vader dus ik ga proberen uit te leggen wat hij (en ik) wil weten.

Ik heb vandaag een nieuwe tv gekocht (samsung le37)
Ik wil graag digitale televisie dus ik kreeg net een mail van mijn vader dat hij een samsung tuner met kaart heeft gekocht (een gebruikte)
Nu is de vraag:

Moet je nog iets veranderen aan de samsung tuner zelf?
Er zit een kaart bij maar soms moet je via een menu de gegevens van de plaatselijke kabelmaatschappij in je tuner zetten ,dit is het nummer van de tuner en je moet aangeven dat hij in Amstelveen is gebruikt en dat jij hem in Breda gaat gebruiken ,Samsung DCB-9401R.

*ik woon dus in breda en kaart was gebruikt in amstelveen

Kan iemand hier antwoord op geven? zoiezo bedankt voor het lezen en nogmaals excuus als ik het ergens anders had kunnen vinden.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nee volgens mij niet. Het enisgte wat je hoet te doen is inderdaad die gegevens over te nemen (frequentie ed). Deze zijn dus op te vragen bij de kabelmaatschappij. Volgens mij moet je hier wel aangeve, dat je dig. televisie gaat gebruiken.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik snap het nog niet helemaal eigenlijk...
Als ik het goed heb kan er het volgende gebeuren *ben nu op studentenkamer, tv staat thuis bij ouders dus)

-Ik kan hier die digitale tuner aansluiten en hoppa! ik heb beeld
-of hij doet het niet.

In dat tweede geval zal ik dus bepaalde instellingen moeten veranderen.
Maar ik zou niet weten wat ik dan precies moet veranderen, en met wie moet ik hiervoor contact opnemen? (ik zou casema helpdesk kunnen bellen, maar moet ik dit wel aan hun vragen?)

Mailen gaat zoiezo niet want dan moet je een my casema account hebben en dat heb ik niet want dit is studentenkamer dus heb geen idee hoe of wie op welk naam en welke nummers er gebruikt worden.

het klinkt misschien als een chaotische vraag maar ik wil gewoon graag dat als ik zaterdag mijn tv ophaal en mn tuner dat ik weet wat ik moet doen. Maar ben er gewoon nietzo bekend in.

maar goed, als ik dus iets moet veradneren zou ik dan de casema helpdesk kunne bellen en kunnen hun mij die gegevens geven of moet ik ergens anders zijn. want casema is toch de kabelmaatschappij, dan zouden hun toch de gegevens moet hebben.

Is het dan misschien een probleem dat ik dus de tuner heb overgekocht of maaktd at niks uit.

Zoiezo weer bedankt. ik ben erg blij met mijn tv en tuner die op mij wachten, maar ook weer zenuwachtig of het wel gaat werken of niet lol

*edit:
ik heb wel dit gevonden bij casema, weet niet of dit het antwoord is wat ik zoek?
Hoe sluit ik de ontvanger aan?
In het DTV-pack ontvangt u een handleiding voor het aansluiten van de ontvanger. Nadat u het apparaat heeft aangesloten, steekt u de DTV-card in de ontvanger. Volgt u verder de handleiding van uw digitale ontvanger. Nadat u eenmalig de frequentie (37200 of 372000) en het netwerknummer (5555) heeft ingesteld, kunt u direct van digitale televisie genieten. U hoeft geen zenders in te stellen. Alle zenders uit het abonnement zijn voorgeprogrammeerd in de digitale ontvanger. Komen daar nieuwe zenders bij, dan worden deze ook automatisch ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door ThePupD op 02-04-2008 22:43 ]

Verwijderd

De decoder zelf ondersteund het wel, maar ik denk dat ze in Amstelveen een andere kabelprovider hebben. Dan zal je een los kaartje moeten kopen, dat kost je tussen de 10 en 20 euro (op de website wel te vinden).

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:37:
De decoder zelf ondersteund het wel, maar ik denk dat ze in Amstelveen een andere kabelprovider hebben. Dan zal je een los kaartje moeten kopen, dat kost je tussen de 10 en 20 euro (op de website wel te vinden).
Volgens mij heeft zowel Amstelveen als Breda Casema. In dat geval zal de decoder al goed zijn ingesteld. Het kaartje zal waarschijnlijk ook werken, maar staat nog geregistreerd bij Casema op een andere naam. Dit zou je dan moeten omzetten, maar of dat kan en hoe dat dan gaat bij Casema is de vraag. Dat zou je telefonisch met ze kunnen bespreken.

Look behind you! A three headed monkey!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Amstelveen en Breda hebben beide Casema ja.
Maar zou het ook kunnen zijn dat het gewoon werkt allemaal, dus dat het niet uitmaakt dat het kaartje niet in Breda geregistreerd staat maar dat ik dan toch tv kan kijken, of gaat dat zoiezo niet lukken.

Ik kan Casema zoiezo niet mailen want heb geen Casema lid zelf, dus dan zou ik anders als ik zaterdag het ga proberen en het niet doet idd Casema moeten bellen.

Maar als ik een nieuw kaartje koop is probleem zoiezo opgelost of niet?

zoiezo bedankt voor jullie duidelijke antwoorden.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ThePupD schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:18:
Amstelveen en Breda hebben beide Casema ja.
Maar zou het ook kunnen zijn dat het gewoon werkt allemaal, dus dat het niet uitmaakt dat het kaartje niet in Breda geregistreerd staat maar dat ik dan toch tv kan kijken, of gaat dat zoiezo niet lukken.

Ik kan Casema zoiezo niet mailen want heb geen Casema lid zelf, dus dan zou ik anders als ik zaterdag het ga proberen en het niet doet idd Casema moeten bellen.

Maar als ik een nieuw kaartje koop is probleem zoiezo opgelost of niet?

zoiezo bedankt voor jullie duidelijke antwoorden.
Aan een smartcard wordt door Casema de door jouw afgesloten abonnementen op digitale TV gekoppeld. Dat wordt het zogenaamde registreren van een smartcard genoemd. Zonder registratie blijft een smartcard maar 2 weken werken en dan gaat alles op zwart.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
ok duidelijk.
Dus eigenlijk is de conclusie dat ik hoe dan ook de casemahelpdesk moet bellen om te registreren. correct?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Jep, en dan kan je (als je pecht hebt) rustig een paar dagen wachten totdat je beeld hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 03-04-2008 20:04 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Staat de kabelaansluiting op je naam met een bijbehorend abonnement op analoge TV? Zoniet, dan kan je volgens mij niet zomaar even een smartcard registeren en daar eventueel extra abonnementen bij nemen op digitale TV.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Kabelaansluiting staat niet op mijn naam. *huisbaas I guess...

Ik hoef verder geen extra abbonnement, ik wil gewoon de reguliere zenders kijken in betere kwaliteit, that's it. Pffff ik weet het nu al helemaal niet meer. Mijn vader heeft die tuner en card geregeld en mjah ik ging er eigenlijk vanuit dat dat poepding gewoon zou werken dan. Maar goed, ik zie het wel. Ik wordt alleen maar hopelozer als ik lees dat dit dus misschien nieteens gaat werken.

Mjah zoiezo analoge tv maar daar wordt ik hier niet echt vrolijk van, heb nu nog even een Sony Trinitron staan wat een prima tv is maar beeld is gewoon bagger, zeker als ik kijk naar het digitale beeld wat ik bij mijn ouders heb.

:(

[ Voor 5% gewijzigd door ThePupD op 03-04-2008 20:23 ]

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Iemand zei net dit tegen mij:
---------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij kan je hem gewoon overal aansluiten?
Omdat hij via die smartcard inlogt op 't casema netwerk
Alleen dan moet je in Breda wél Casema hebben
---------------------------------------------------------------------------------

En dat heb ik. Is dit waar of klopt dit niet helemaal.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

MrScratch

I am rubber, you are glue

Het is heel simpel. Om digitv van Casema te kunnen ontvangen heb je 2 dingen nodig. Een ontvanger/decoder die kan omgaan met het signaal van Casema. Die heb je, dus geregeld. Daarnaast heb je een smartcard nodig die geregistreerd staat bij een Casema Abonnee als actief. Dit mag iedere willekeurige abonnee zijn en de kosten van dit geregistreerd staan is momenteel nul. Als je een smartcard hebt overgenomen, kan deze nog bij de vorige eigenaar geregistreerd staan en zal het werken. In de toekomst echter kan deze persoon deze kaart misschien de-registreren en ben je je beeld kwijt. Dan zul je de kaart opnieuw moeten laten registreren en als dat niet bij je huisbaas kan, dan doe je dat bij je oom, tante, broer of vriend.

Look behind you! A three headed monkey!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
In dat geval hoop ik dat er morgen helemaal geen probleem is. Ik ben er nu in ieder geval een hoop over te weten gekomen dankzij de lieve tweakers. Ik ga morgen gewoon alles aansluiten en dan kijk ik wel hoe ver ik kom, ik ben in ieder geval blij dat ik nu wel wat meer erover weet zelf. En hoop dat ik er uit kom, ik laat zoiezo even weten of het gelukt is of welk probleem (problemen) ik ben tegen gekomen.

Zoiezo vriendelijk bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1