Toon posts:

Headset voor telefonie + intern 56k modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensjes,

Al jaren maak ik gebruik van tweakers als informatie databank en uiteindelijk ben ik toch maar eens over gegaan tot het maken van een acc. om een vraag te posten. Schiet me maar af als ik het in de verkeerde sectie post maar vermeldt dan wel even waar ik mijn vraag wél kwijt kan. Wellicht zie ik iets over het hoofd wat mijn vraag heel dom maakt maar dat merk ik van zelf wel aan de replies.

Ik heb in mijn laptop een onboard audio chipset en een onboard 56k modem met zo'n 4-aderige connectie. (Is toch RJ11 hè?) Daarnaast heb ik van mijn werk als callcenter medewerker (neen, géén telemarketeer!) een headset met eenzelfde passende 4-polige RJ11 aansluiting. Is het mogelijk dat wanneer ik die headset in de modem-uitgang steek, ik de output van mijn audio chipset via het modem door die headset kan ontvangen en daarnaast dus ook de mic. van de headset kan gebruiken? Als dit mogelijk is, welke instellingen moet ik dan maken of welke software moet ik hier voor gebruiken?

Ik weet dat je voor 10 euries bij de Mediamarkt een prullerig maar functionered headsetje met mic. krijgt, maar het gaat mij puur om de uitwerking van het idee. Een modern telefonie modem zou naast data ook fax en voice signaal moeten kunnen verwerken. Vandaar dat ik me dus afvraag of ik mijn onboard telefonie modem zover krijg het 'voice-verkeer' van de audio kaart door te sturen naar de aangesloten headset en vice versa.

Edit: Dit heb ik nog gevonden, het is een "HDAudio Soft Data Fax Modem with SmartCP". Gelokaliseerd op de "Internal High Definition Audio bus". Althans, deze gegevens krijg ik te zien wanneer het modem correct geinstalleerd is met de officiele drivers. Ook zie ik net dat mijn modem-uitgang achterop de laptop de breedte heeft voor een 4-polige RJ11 connector maar er zitten maar twee aangesloten verbindingspinnetjes, namelijk op de middelste 2 plekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 20:39 ]