Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou toch aan m'n fiets heb hangen..

Ik heb een illustrator file waar ik een aantal uur werk in heb zitten. Nu wilde ik deze net even openen om 'm op te slaan als jpg, krijg ik de melding: 'Can't open file, can not complete the request'. Zomaar uit het niets.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? Is er een manier in illustrator of met een ander programma om zulke bestanden te herstellen? Heeft iemand een idee wat dit kan hebben veroorzaakt?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als iets anders proberen op te slaan?

Krijgt ge 'm uberhaupt open?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:44:
Als iets anders proberen op te slaan?

Krijgt ge 'm uberhaupt open?
Excuses als ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Het probleem is dat ik hem dus niet meer geopend krijg, vandaar de melding 'can't open file'.

Iemand hier ervaring mee? Dat een adobe (illustrator) bestand zo'n foutmelding geeft?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bah. Vroeger, toen Illustrator nog schone Postscript wegschreef, kon je in zo'n geval de beschadigde regels makkelijk terugvinden met een text editor. Commando blokje weghalen en floep, Illustrator opende 'm weer.

Nu is het een soort van PDF, met veel meer binary erin, en Illustrator geeft ook niet van die gedetailleerde foutmeldingen meer. Je zou 't bestand eens kunnen proberen te openen met een ander PDF verwerkend programma, Voorvertoning bijvoorbeeld (op de Apple), en als dat lukt kun je er een nieuwe PDF van maken met de printfunctie.

Verwijderd

Topicstarter
benoni schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:12:
Bah. Vroeger, toen Illustrator nog schone Postscript wegschreef, kon je in zo'n geval de beschadigde regels makkelijk terugvinden met een text editor. Commando blokje weghalen en floep, Illustrator opende 'm weer.

Nu is het een soort van PDF, met veel meer binary erin, en Illustrator geeft ook niet van die gedetailleerde foutmeldingen meer. Je zou 't bestand eens kunnen proberen te openen met een ander PDF verwerkend programma, Voorvertoning bijvoorbeeld (op de Apple), en als dat lukt kun je er een nieuwe PDF van maken met de printfunctie.
Bedankt voor je snelle antwoord! Het is me gelukt het bestand te openen met Acrobat. Toen kreeg ik daar de melding dat ik hem niet op kon slaan vanwege een cyclische redunantie fout. Ik word hier langzamerhand een beetje moe van. Ik heb hem nu maar opgeslagen als .jpg dmv. printscreens. Érg ouderwets..

Als iemand nog een reden weet waarom dit kan gebeuren of een oplossing waardoor ik hem weer als .ai kan openen lees ik dat graag!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57
Inkscape kan tegenwoordig Illustratorbestanden importeren. Ik weet niet hoe goed de functie werkt, maar als het alternatief is om screenshots te gebruiken zou ik het zeker proberen.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ha! Als dat lukt zit je goed inderdaad.

Met Inkscape kun je SVG wegschrijven, da's nog eens een echt bestandsformaat waar je lekker in kunt spitten als je een foutje hebt te repareren. Hear, Adobe, hear :Y)

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Misschien kan je erbij als je het 'kapotte' bestand in een nieuwe document plaatst... ?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:42
:') ah, vroeger.... /me Savantas heeft ook nog veel in Illu-bestanden lopen vrotten om ze weer aan de praat te krijgen. Het grote pluspunt ten opzichte van directe concurrent Freehand was inderdaad de 'leesbaarheid' van de bestanden. Ik heb nog enkele corrupt geraakte fh5 bestanden (van floppies, ook zo'n betrouwbaar medium :+ ), prachtige kunst geworden! ;)
Probeer in plaats van op te slaan in Acrobat te printen naar een bestand. Neem hiervoor een postscript-printer (of maak er even een aan). Dan krijg je een .ps bestand, welke je zo weer kan openen in Illustrator!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:11:
:') ah, vroeger.... /me Savantas heeft ook nog veel in Illu-bestanden lopen vrotten om ze weer aan de praat te krijgen. Het grote pluspunt ten opzichte van directe concurrent Freehand was inderdaad de 'leesbaarheid' van de bestanden. Ik heb nog enkele corrupt geraakte fh5 bestanden (van floppies, ook zo'n betrouwbaar medium :+ ), prachtige kunst geworden! ;)
Probeer in plaats van op te slaan in Acrobat te printen naar een bestand. Neem hiervoor een postscript-printer (of maak er even een aan). Dan krijg je een .ps bestand, welke je zo weer kan openen in Illustrator!
Klinkt heel veelbelovend, dit ga ik zodra ik daar tijd voor heb even uitproberen. Zou erg mooi zijn als ik gewoon weer verder kan werken ermee, aangezien er nog van alles moet worden aangepast.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou ook nog kunnen proberen om hem te plaatsen in InDesign. Ik weet niet of alle objecten dan samengvoegd worden. Maar als je de boel dan selecteert, copy/paste en in Illustrator plakt, kun je ze misschien wel weer bewerken.

De vertaalslag van vectoren naar pixels lijkt mij de laatste oplossing, dan ben je echt alles kwijt en mag je het opnieuw gaan tracen / kleuren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1