[Drivers]7900GTX 512 MB DDR3 (Asus)

Pagina: 1
Acties:

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-04 20:26
ZAAK OPGELOST!

Goedendag allemaal, alvast bedankt voor het lezen van dit topic.

Ik zit met het probleem dat ik vreemden strepen in mijn scherm heb, en als ik zeg maar in mijn bureau blad werk Flikkert mijn scherm en geeft hij de foutmelding dat beeldstuurprogramma hersteld is (Iets in die geest). Ik heb al de manier geprobeert om in " Veilige modus" mijn oude drivers te deinstalleren en de nieuwste (en nog veel meer versie's) te installeren. Ik merk dat de ene driver er iets minder last van heeft dan de ander. Hier mijn DxDiag (gehost op me website) : http://www.dalan.nl/DxDiag.txt

Hier wat ingame schreenshots (Spel: World of Warcraft)

Afbeeldingslocatie: http://www.dalan.nl/wow1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dalan.nl/wow2.jpg

Hopelijk kunnen jullie mijn hiermee helpen.

Alvast erg bedankt!

PVOutput

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Heb je dit ook in andere games? En in het BIOS of in een ander OS?

Kan kapotte videokaart zijn...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

davevleugel schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:15:
Goedendag allemaal, alvast bedankt voor het lezen van dit topic.

Ik zit met het probleem dat ik vreemden strepen in mijn scherm heb, en als ik zeg maar in mijn bureau blad werkt. Flikkert mijn scherm en geeft hij de foutmelding dat beeldstuurprogramma hersteld is (Iets in die geest). Ik heb al de manier geprobeert om in " Veilige modus" mijn oude drivers te deinstalleren en de nieuwste (en nog veel meer versie's) te installeren. Ik merk dat de ene driver er iets minder last van heeft dan de ander. Hier mijn DxDiag (gehost op me website) : http://www.dalan.nl/DxDiag.txt

Hier wat ingame schreenshots (Spel: World of Warcraft)

[afbeelding]
[afbeelding]

Hopelijk kunnen jullie mijn hiermee helpen.

Alvast erg bedankt!
Volgens mij is gewoon je geheugen gaar ? Hoe goed is die kaart gekoeld en wat zijn de temperaturen ?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• davevleugel
Dit heb ik met alle spellen, in bios heb ik nergens last van. Dit zie je echter alleen als ik eenmaal mijn OS heb gestart.

Mijn geheugen gaar? bedoel je daarmee mijn ram geheugen?

Die kaart is door een standaart Nvidia koeler gekoelt. Dit zit allemaal in een prof antec kast. Met genoeg air koeling. De koeling van mijn GPU weet ik zo niet.

PVOutput

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

davevleugel schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:21:
Dit heb ik met alle spellen, in bios heb ik nergens last van. Dit zie je echter alleen als ik eenmaal mijn OS heb gestart.

Mijn geheugen gaar? bedoel je daarmee mijn ram geheugen?

Die kaart is door een standaart Nvidia koeler gekoelt. Dit zit allemaal in een prof antec kast. Met genoeg air koeling. De koeling van mijn GPU weet ik zo niet.
Het ram geheugen op je kaart ;)
Maar kijk eens naar de temperaturen vna je kaart methet Control panel van Nvidia. Anders kun je Atitool installeren en op artifacts checken. Als hij positief terugkomt weet je dat je een probleem hebt :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• davevleugel
ok, zodra ik wat weet over die artifacts dan meld ik dat hier gelijk. Bedankt tot zover.

PVOutput

• davevleugel
Owke ik heb ATITOOL versie 0.26 gedraaid.

Hierbij kreeg ik dit te zien:

1ste x scannen
Afbeeldingslocatie: http://www.dalan.nl/wow3.jpg

2d x scannen
Afbeeldingslocatie: http://www.dalan.nl/wow4.jpg
Ik heb atitool ook op me laptop geinstalleerd (nvidia 6100 go) daar laat hij wel tempratuur zien alleen op mijn desktop dus niet. Ik weet niet hoe dit komt alle instellingen staan goed. Ik denk dat de Atitool de gegevens van mijn video kaart niet kan ophoesten of iets. Hopelijk kunnen jullie mijn hiermee helpen!

Ik test trouwens nu met mijn kast open. Zover ik weet heb ik nog nooit last van een hitteprobleem gehad. Ik maak mijn pc ook af en toe stof vrij. (Er zit dus geen stof etc in die hitte kan veroorzaken) ook heb ik 2x 512 mb ddr eruit gehaald. (zit nu nog 1 1024 in) en afgewisseld tussen het geheugen. Lijkt me sterk dat alle 3 de geheugen banken stuk zijn die mischien deze vreemde strepen etc veroozaken.

Bedankt alvast!

[ Voor 35% gewijzigd door davevleugel op 03-04-2008 16:00 ]

PVOutput

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
nee maar aan de gele pixels tezien...heb je een enorme hoeveelheid artifacts....ik zou denken aan afstervend geheugen

• davevleugel
darkpluisje schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:00:
nee maar aan de gele pixels tezien...heb je een enorme hoeveelheid artifacts....ik zou denken aan afstervend geheugen
Dit zou betekenen dat ik aan een nieuwe video kaart moet? :'(

PVOutput

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:40
Die WoW artifacts had ik met oude drivers op een gforce 4, gezien dat bovenste ati tool plaatje zou ik zeggen dat ie inderdaad op sterven ligt.

• davevleugel
Owke.... lekker f*ck dan heb hem toen hij net uit was ruim 500 euro voor neergeteld... 1.5 jaar geleden? Dus...... damn! En ik kan er ook geen nieuw geheugen op solderen? Of iets... alvast er bedankt (Dit zal wel een behoorlijke dummie vraag wezen :P )

PVOutput

• Paprika
Haal een 8800GT ofzo en je hebt al een mega prestatie winst. de 8800GTX is er ook al vanaf 250 ongeveer.

• davevleugel
Paprika schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:12:
Haal een 8800GT ofzo en je hebt al een mega prestatie winst. de 8800GTX is er ook al vanaf 250 ongeveer.
Het gaat mijn erom of de 7900GTX die vroeger een top kaart was. Nu nog te redden is... idd ik koop de 8800GTX als hij niet meer te redden is. Bedankt, dit geeft mijn helemaal de zekerheid om hem te open! :)

PVOutput

• Paprika
Tja misschien nog garantie? Verder, Als je hem 1.5 jaar geleden hebt gekocht, dan was een 8800GTS (640MB) een betere keus geweest :P (goedkoper & sneller). Zelf ben ik toen geswitched van een 7800GT (256mb) naar een 8800gts (640mb) en het verschil was enorm.

Ik zou kijken of die GTX nog garantie heeft:
~Zo ja: verkopen en een 8 serie kopen
~Zo nee: een 8 serie kopen

(tevens is een 9600GT/9800GTX ook leuk, maar de 8800GTX lijkt me toch een betere keus dan de 9800GTX)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je hebt gewoon nog garantie hoor ;) 3 Jaar lang. Misschien doen ze je wel een leuk aanbod om een 8800GT ofzo te krijgen ;)

Bekend probleem trouwens met de G71, 7900GT's gingen ook met bosjes tegelijk dood (ik heb er ook 2 gehad die kapot gingen).

[ Voor 34% gewijzigd door Avalaxy op 03-04-2008 16:22 ]

• davevleugel
Ok, bedankt jongens/meisjes! Ga ik direct doen!

PVOutput

• davevleugel
Kan iemand mijn mischien op weg helpen, hoe ik garantie kan aanvragen of iets? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan :$ Bedankt alvast ! :)

PVOutput

Verwijderd

davevleugel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:38:
Kan iemand mijn mischien op weg helpen, hoe ik garantie kan aanvragen of iets? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan :$ Bedankt alvast ! :)
De service afdeling van de winkel waar je hem vandaan hebt? Ook kan je altijd de shop bellen wat hun RMA procedure is.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

davevleugel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:38:
2 dingen die je kunt leren zelfs hier ;)

Je kan je net geposte bericht ook editen zodat je er het nieuwe deel wat je wilt zeggen daarin kwijt kan en je niet 2 posts vna jezelf achter elkaar hebt.

Het tweede is dat als de winkel geen garantie meer geeft je ook direct met je fabrikant van je kaart bellen en vragen wat zij hier mee doen. Maar als eerste gewoon langs de winkel gaan en vragen wat zij te bieden hebben aan garantie.

• davevleugel
Owke, sorry hiervoor.

Mijn kaart kwam via een online winkel pczaak.nl alleen die zijn ermee gestopt. Dus ik ga morgen even asus of nvidia bellen.

Dank jullie allemaal!

PVOutput

Pagina: 1