• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb hier een Celeron Slot 1 processor gekregen, inclusief een heatsink, maar ik zit me af te vragen hoe ik die moet monteren.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://maasluip.xs4all.nl/GoT/celeron.jpg

Mijn gedachte is om dit zo van links naar rechts op te bouwen, dus de heatsink bovenop, dan de twee beugeltjes (met de oogjes op het PCB en de beugel tegen de heatsink), de processor en als laatste de plastic plaat onder de processor. Maar als ik dan de boutjes begin vast te draaien dan staat de processor krom voordat de heatsink contact met de core maakt.
Dus ik doe iets fout. Maar wat? Hoe moet dit gemonteerd worden?

Signatures zijn voor boomers.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als je ze van links naar rechts zou nummeren (die twee turbo-paperclipjes bij elkaar), dan moet volgens onderstaand plaatje eerst (1), dan (3) en vervolgens (2). Waar (4) voor dient, weet ik zo even niet (afstand/bescherming?).
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/6227/pentiumiiinsidefrontqn0.jpg

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Zou het dan misschien 1-3-4-2 zijn en dan die twee beugels omgekeerd (om wat veerdruk te leveren)? Probleem is namelijk dat als je de heatsink nu rechtstreeks op de core zet, er ruimte is tussen heatsink en PCB waardoor je het PCB toch nog flink kunt verbuigen.

Dat zwarte plaatje dient dan als isolatie tussen de beugels en het PCB.

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 02-04-2008 20:15 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik mis nog 4 onderdelen, de 4 staafjes die door de gaatjes moeten.

Indien je die hebt is het inderdaad een geval van:
1. Heatsink op de CPU, vrij obvious
2. Dat zwarte ding, zeker als het van plastic is, lijkt mij een backplate. Dat ding tussen de CPU en heatsink lijkt mij minder logisch. Ik heb dus het idee dat dat gewoon als backplate op den achterkant hoort en zo de retaining clips van de module houdt.
3. Retaining clips zitten op zo'n manier op de achterkant dat ze inderdaad veerdruk leveren
4. Het geheel aan elkaar maken door die staafjes door de gaatjes te halen.

Grappig dat oude kennis wegzakt :P

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 03-04-2008 11:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.