Van de ene op de andere dag werd de harde schijf van een kennis herkent als 0.00mb en is deze nergens meer benaderbaar
In sommige pc's wordt ie helemaal niet herkent, in andere wel. Heeft iemand nog tips om de data er af te krijgen?
Pak de FAQ van Opslagmedia & I/O Controller er eens bij 
Ik zou persoonlijk eens kijken als je de schijf kan benaderen met Knoppix.
Ik zou persoonlijk eens kijken als je de schijf kan benaderen met Knoppix.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Er is hier echt heel veel over te vinden in de search; hd-reanimatie is een leuk begrip om mee te beginnen
Er is hier echt heel veel over te vinden in de search; hd-reanimatie is een leuk begrip om mee te beginnen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Kheb nu de jumpers goed staan en nu wordt ie herkend als een 41 gig schijf terwijl het 30 gig is. Ergens met google vond ik de CHS values van deze schijf: 16385 / 16 / 63
Ik heb geprobeerd in mijn bios deze handmatig in te stellen maar voor het eerste getal kan ik niet iets groters als 1024 invullen.
Knoppix nog niet geprobeerd.
Partition magic en Acronis True Image zien de schijf totaal niet. Owja, schijf spint prima. Das wel te horen
Ik heb geprobeerd in mijn bios deze handmatig in te stellen maar voor het eerste getal kan ik niet iets groters als 1024 invullen.
Knoppix nog niet geprobeerd.
Partition magic en Acronis True Image zien de schijf totaal niet. Owja, schijf spint prima. Das wel te horen
[ Voor 5% gewijzigd door nielsgeode op 02-04-2008 20:49 ]
Inmiddels ben ik wat verder en heb ik het idee dat ik hier last van heb:
http://www.dataclinic.co....xtor-6e040-diamondmax.htm
Zou ik dit zelf op kunnen lossen zonder m op te sturen?
Niels
http://www.dataclinic.co....xtor-6e040-diamondmax.htm
Zou ik dit zelf op kunnen lossen zonder m op te sturen?
Niels
Klinkt inderdaad als dode schijf. Je kunt proberen de printplaat om te wisselen met een identieke schijf, of het ding een nacht in de vriezer te leggen (ja, echt waar). Anders houdt het op (en maak backups..zucht).
Ding spint nog prima dus die vriezertruc werkt niet hoewel ik m wel s gebruikt heb. En bovendien: het is niet mijn schijf, ik heb mijn backups wel in ordeExorcist schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:06:
Klinkt inderdaad als dode schijf. Je kunt proberen de printplaat om te wisselen met een identieke schijf, of het ding een nacht in de vriezer te leggen (ja, echt waar). Anders houdt het op (en maak backups..zucht).
Hoor je `m ook ratelen of even tikken? Spinnen doen namelijk de meeste kapotte schijven nog welnielsgeode schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:51:
[...]
Ding spint nog prima dus die vriezertruc werkt niet hoewel ik m wel s gebruikt heb. En bovendien: het is niet mijn schijf, ik heb mijn backups wel in orde
Misschien kun je ook nog even mailen met 'Maxtor', de link die je zelf gevonden hebt, is van een bedrijf dat harde schijven recovert en hoeft niet perse geldige informatie te bevatten
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ding ratelt even als je m aanzet en spint daarna alleen nog maar.Michael Knight schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:48:
[...]
Hoor je `m ook ratelen of even tikken? Spinnen doen namelijk de meeste kapotte schijven nog wel
Misschien kun je ook nog even mailen met 'Maxtor', de link die je zelf gevonden hebt, is van een bedrijf dat harde schijven recovert en hoeft niet perse geldige informatie te bevatten
Pagina: 1