draadloze router veroorzaakt niet-draadloos netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik ben werkzaam in een grote zorginstelling, en door plaatsgebrek zitten we met te veel mensen in een te kleine kantoorruimte. Deze is hier niet op ingericht, zo is er maar 1 netwerkaansluiting aanwezig. Om toch onze 8 pcs aan te sluiten hebben wij een switch aangesloten, met daarachter ook nog een draadloze access point/router van het merk ALLNET (typenr ALL0274, www: http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=742). Deze situatie is al meer dan een jaar onveranderd.
Gisteren is de router door onze automatisering beheergroep in beslag genomen, aangezien deze een storing bleek te veroorzaken op meer dan 400 overige pcs. Deze pcs verversen iedere 2-4 uur van ip-adres, en door de aangesloten router bleek dit niet meer mogelijk te zijn, gevolg: 400 boze collegas.
Mijns inziens wijst een access point/ router alleen ip-adressen toe "achter" de router, en verandert er niets aan het netwerksignaal, maar ik kan het mis hebben. Misschien is er iets kapot gegaan in de router, waardoor dit heeft kunnen gebeuren. Zoals eerder aangegeven is er niets veranderd aan de hardware opstelling of aan de firmware gedurende het afgelopen jaar.
Is dit technisch mogelijk? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Is er een oplossing voor handen? Graag uw visie.

http://specs.tweak.to/12504

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op zich zou het wel kunnen, als je die router echt als router in hebt gesteld (ipv als accespoint) en hem ook nog in hetzelfde subnet laat werken als je hoofdrouter (DHCP laat regelen enzo) dan kan dat de meest vreemde problemen geven.

Het enige wat ik dan wel vreemd vind is dat het eerst een jaar goed gewerkt heeft.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat je netwerkbeheerder niet blij is als je in een professioneel bedrijfsnetwerk zelf gaat lopen klooien met thuisrouters :+ Het lijkt me namelijk niet handing als mensen van buitenaf via je (al dan niet slecht beveiligde) draadloze accespoint bij bedrijfsgegevens kunnen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 02-04-2008 19:03 ]