Toon posts:

IP Camera en het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Helemaal nieuw op dit forum hoop ik dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.
Het gaat om het volgende.
Telfort ADSl abonnement met het simpele Zyxel modem
Daar komt een dezer dagen een IP camera bij om de gang van zaken in het kuikenhok te kunnen volgen http://www.pixmania.nl/nl...t/camera-ip-tv-ip100.html
Nu is mijn vraag of ik de camera in kan stellen via een netwerkhubje, dat staat er al, of dat ik daarvoor perse een router moet hebben.
Hoe stel ik dan de router in, er van uitgaande dat de Zyxel in de kelder staat en de router op mijn bureau?
Van netwerk toestanden heb ik geen kaas gegeten dus alle hulp is welkom.
Alvast mijn hartelijke dank.

Roel

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je hebt geen router nodig omdat de Zyxel al een router is (combinatie van modem/router/wireless). Het enige wat je dus moet doen is de hub op de kabel die van de Zyxel komt aansluiten. Vervolgens sluit je je PC en de netwerkcamera aan op de hub. Ze krijgen nu beide gewoon een ip adres van de Zyxel en alles werkt als het goed is.

Bedenk wel dat een hub eigenlijk verouderd is, voor dit soort doeleinden wordt tegenwoordig een switch gebruikt (werk efficienter en dus sneller). Maar dat neemt niet weg dat het ook met een hub prima gaat werken :)

Aanvulling: Als dat wat betreft bekabeling uitkomt is het het beste om de netwerkcamera gewoon op een van de LAN poorten van de Zyxel aan te sluiten, net als je huidige PC op een van die poorten zit. Je hoeft dus niet perse een hub te gebruiken, je moet dat alleen doen als het anders niet uitkomt met de bekabeling.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 02-04-2008 18:45 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik maar één poort in het modem. Daar gaat dus de netwerkkabel in, die gaat naar de hub en daarin zit dus één PC en daar moet dus de IP camera bij. Máár.... Ik moet "in" de camera kunnen om instellingen te maken. Gaat dat met een hub?
Overigens heb ik inmiddels wel een router gekregen maar er zit geen software bij en die is ook nog niet zo 1 2 3 te vinden. Router is Belkin 802.11b F5D6230-3

Roel
'EDIT"
Router is niet snel genoeg. Jammer. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 21:46 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ok je hebt dus het basismodem

Dan heb je nog steeds geen router nodig aangezien dit basismodem wel degelijk ook een router is. Hij heeft alleen maar 1 poort inderdaad.

Je sluit gewoon je hub aan op die ene poort en vervolgens je pc en netwerkcamera weer op die hub. Zowel je ip camera als je pc zullen dan gewoon een ip krijgen via DHCP. Je kunt je netwerkcamera dan inderdaad gewoon benaderen op het ip adres wat die krijgt toegewezen ;)

Eventueel kan het handig zijn om je ip camera een vast ip te geven om er zo voor te zorgen dan je de beheerinterface altijd op hetzelfde ip kan vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 03-04-2008 08:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, tnx voor de moeite. De camera is er nog niet en ik kan dus niets proberen.
Straks eerst maar eens goed de gebruiksaanwijzing lezen en kijken hoe ik de camera in kan stellen. Daarin schijnt ook nog al het een en ander ingesteld te moeten worden. Zoals wachtwoorden en zo. Maar.... we gaan het proberen.
Thanks again.

Roel