Toon posts:

ATI Radeon HD3870OC + VGA Monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een ATI Radeon HD3870OC van Club3D. (link naar specs)
Deze heeft 2 DVI-I uitgangen. Echter heb ik niet stil gestaan bij het feit dat mijn Acer AL2416W (link naar specs) geen DVI-I ingang heeft, maar alleen een VGA ingang.
Nu zou dat geen probleem moeten zijn, een adaptertje ertussen en het zou moeten werken!

Echter is mij opgevallen dat het beeld wat doffer is dan normaal, een beetje ge"blurt".

Is er iets qua settings dat ik aan kan passen om een scherp beeld te krijgen?
Ik heb in Catalyst al een beetje rondgekeken maar ik word daar niet veel wijzer van.

Alvast bedankt!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Heb je wel de juiste resolutie ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
1920x1200.. Op een 24" Widescreen zou dat geen probleem moeten zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?
Ik kom er net achter dat het natuurlijk ook ver verloopstekkertje kan zijn :P, mischien vies of slechte kwaliteit?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05
Ik zou even een andere kabel nemen en de refreshrate op 60hz zetten (als ie dat al niet staat).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Probleem is normaal. VGA is storingsgevoelig.

Er is wel een oplossing voor, die ik zelf ook heb gebruikt.

Het is een kabel die digitaal signaal behoud en pas op het laatste stukje van de kabel het signaal analoog maakt. Hierdoor is de kabel stuk minder storingsgevoelig.

http://www.mycom.nl/Produ..._DVIdSub_kabel/65171.aspx

P.s. Als je in de buurt van Veenendaal woont heb ik mss iets voor je ;p

Systeempje

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Arnhem.
Maar ik vlieg wel even langs de MyCom, geen probleem.

Thanks voor de tips!

Verwijderd

Met alle respect,
Dit kan natuurlijk niet. Het analoge signaal wordt "gemaakt" in de videokaart door 2 digitaal naar analoog converters. het zit gewoon op andere pinnen in de DVI connecter als het digitale signaal. Dit betekend automatisch dat er een analoog signaal door de kabel gaat, en de enige winst die je haalt is:
-geen extra contactovergang van de gewone kabel naar het verloopstuk
-evt betere kabel als de bijgeleverde kabel van de monitor.

Verwijderd

Dan heb je wellicht een extreme storingsbron in de buurt van je kabel/computer/monitor liggen. Ik heb bij verschillende TFT's geprobeerd het verschil tussen VGA en DVI te zien en dat is me nog nooit gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch eens een andere kabel proberen.
Het "overgangsblokje" (DVI-I - VGA, geen idee wat de juiste benaming is) heeft namelijk al een aantal maanden, mischien wel een jaar in een stoffige doos gelegen. Mischien dat daar een probleemje in zit.
Pagina: 1