Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een avr247 van harman kardon gekocht en hier mijn ps3 en 40m87 samsung aan gehangen. Na korte tijd viel het me op dat er nu vaak witte knipperende pixels zitten in full hd beelden. Bij gran turismo prologue zitten er heel veel op het wegdek en bijvoorbeeld ook, maar dan vrij random, in full hd foto's die ik zelf heb gemaakt en op de ps3 heb gezet. Als ik de hdmi-kabels van plek verwissel zitten de witte pixels op een andere plek (als ik de ps3 direct op de tv aansluit heb ik er geen last van). Gister de duurste monsterkabels gekocht en de hoeveelheid "ruis?" is iets afgenomen maar nog steeds storend. Bij blu-rays ben ik het nog niet tegen gekomen. Nu sta ik op het punt om bcc het verder uit te laten zoeken maar ik wil toch eerst nog even vragen of een van jullie weet wat het probleem is en wat ik er aan kan doen. Alvast bedankt.
edit: ik kom er net achter dat als ik de beeldinstellingen van de ps3 aanpas naar 1080i dat de pixels dan ook weg zijn. Niet dat dit het probleem oplost maar het kadert het enigszins in.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 19:00 ]

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb zelf ook deze receiver. Maar nog geen HD-spul om erop aan te sluiten.
Wat jij beschrijft is een bekend probleem. Lees deze thread maar eens door: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=868358.

Een quote:
----- A summary of known AVR-247 Issues -----

1. LFE Bug - The LFE channel is not boosted by 10 db for multichannel PCM content.
2. When my DVD player is paused there is popping in the speakers.
3. Some SD tv channels have a "white noise line" on the top or bottom of the screen in 720P output. (not 480P)
4. Some devices connected via composite cable display only annoying blue/black vertical bars on the screen making the connected device useless.
5. Large sparks of pixels on the screen whenever a 1080P signal is passed through.
(heat related?)
6. White shimmer or "sparkle" around contrasting areas whenever a 1080P signal is passed through.
7. Video and sound occasionally drop out whenever a 1080P signal is passed through.
Denk dat jij op dit moment last hebt van puntje 6.

Het goede nieuws is, dat dit probleem oplosbaar is. Dus er is geen reden tot paniek. Terug gaan naar BCC zou ik niet doen, ik zou rechtstreeks contact opnemen met HK. Ze hebben een goede service en kunnen het voor je oplossen. Via BCC duurt het vaak alleen maar langer, omdat er dan weer een schakel tussen zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!! Dat moet inderdaad hetzelfde probleem zijn. Toen ik gister via bcc met Harman Kardon werd doorverbonden zei een meneer dat hij nog nooit van mijn beschrijving had gehoord. Goede vondst dus!!! Ik denk dat ik toch contact met bcc ga opnemen want het liefst heb ik een andere versterker en die dure monsterkabels hoef ik ook niet. Ik heb namelijk tegen de verkoper bij bcc gezegd dat ik absoluut geen verlies in beeldkwaliteit wil en hij verzekerde me dat ik me daar geen zorgen om hoefde te maken maar nu lees ik net dat deze receiver hdmi 1.1 poorten heeft ipv 1.3. Een van de redenen om de 40m87 te kopen was hdmi 1.3. Ik hoop maar dat ze in een goede bui zijn als ik langs ga. In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp.