[XP]wachtwoord onjuist na screensaver*

Pagina: 1
Acties:

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Halle mede tweakers,

Een raar probleem heeft mij een aantal weken geleden doen toekomen.

Soms als de computer in screensaver modus gaat is het wachtwoord om vervolgens weer in windows te komen onjuist. Het enige dat ik dan kan doen is de computer opnieuw opstarten.
Dit gebeurd ook als ik de computer handmatig blokkeer, dan wil deze ook wel eens het wachtwoord weigeren.

Ik heb geprobeerd om het wachtwoord compleet opnieuw in te stellen maar geen succes.
Nu heb ik mijn wachtwoord uit staan, maar dit is in princiepe niet de bedoeling.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

Ik draai op windows XP home (SP2)

Alvast bedankt

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heb ik ook wel is gehad. Ik blokkeer m'n PC ook wel is, en als je dan terug komt accepteert ie je wachtwoord gewoon niet meer. Herstarten lost het wel op, ik kan je verder ook niet helpen..

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wij hadden het thuis ook. Een pc zonder password welke na de screensaver (+ tijdje wachten + random) om een password vroeg bij het user-menu (Winkey+L) terwijl er helemaal niks ingesteld was. Het blijft ook voor mij een raadsel :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix - OS erbij gezet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
tav webfreakz.nl
Elke pc heeft een wachtwoord, ook al zie je hem niet, dus ik zou eens gaan lezen over beveiligen van en pc.

Wat gebeurt er als je een nieuwe user maakt?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En 'On resume, password protect' is zeker weten uitgeschakeld in de screensaver-eigenschappen?

• wverbeek
jan99999 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:52:
tav webfreakz.nl
Elke pc heeft een wachtwoord, ook al zie je hem niet, dus ik zou eens gaan lezen over beveiligen van en pc.

Als ik een nieuw account aanmaak is het probleem over,... maar dat is niet echt de bedoeling.

@Mathijs1
Ja zeker weten,..

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het is niet zo dat je plots in een andere toetsenbordindeling (of CAP of NUM lock?)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

tav webfreakz.nl

Als jij je al ingelezen hebt, wat is de oplossing dan volgens jou? 8)7

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• wverbeek
the_stickie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:56:
Het is niet zo dat je plots in een andere toetsenbordindeling (of CAP of NUM lock?)
Nee, dat heb ik juist nagekeken... ik tik toch echt het goede wachtwoord in.

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

tav webfreakz.nl

Ik weet dat ik hier niet op moet reageren, maar ik kan je aanraden om wat meer te lezen over beveiliging, danwel te leren het beter te formuleren, want dit verhaal hierboven klopt niet, danwel staat los van de genoemde situatie.

ontopic:
Wat ik begrijp heb je er met een blanco wachtwoord geen last van, lijkt dus alsof je toetsaanslagen dus verkeerd overkomen.
1. Controleer Numlock/Capslock.
2. Is je toetsenbord tijdens je sessie naar bijvoorbeeld nederlands toetsenbord indeling gegaan(standaard qwerty zoals de meeste mensen in nl het kennen is namelijk us-int).
3. Heb je een laptop met een fn knop die special functies koppelt aan bepaalde toetsen?
Aantal diagnostische tips als het fout gaat:
Klopt het aantal tekens wat je intypt met het aantal sterrertjes/bolletjes dat word weergegeven.
Ik weet niet zeker of dat in home ook werkt, maar als je enkele keren CTRL-ALT-DEL indrukt meen ik dat je een "ouderwets" loginscherm krijgt, kun je dan op de plek van je gebruikersnaam je wachtwoord intypen?(controleer je namelijk makkelijk CAPS, Numl0ck5 en een verkeerde toetsenbord indeling mee)

if you pay peanuts, you get monkeys

Pagina: 1