Verbindingsproblemen Internet

Pagina: 1
Acties:

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:39
Sinds gisteravond heb ik ineens geen internet meer op mijn windows vista pc.

Via internet explorer kan ik geen site meer bereiken, ook mijn modem kan ik via IE niet bereieken. MSN Messenger werkt niet meer. Mijn virusscanner NOD32 kan geen nieuwe updates meer binnenhalen.

Een pingtest naar het ip adres van mijn modem lukt dan weer wel. Ook WS-ftp werkt gewoon. Via Outlook kan ik ook gewoon mijn pop3 mail binnenhalen. Windows kan ook gewoon nog updates binnenhalen.

Wat ik ondertussen gedaan heb is een uitgebreide systeemscan, maar er zijn geen virussen gevonden. Ook heb ik mijn netwerkkaart volledig opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Als ik via mijn draadloze kaart verbinding maak met het (onbeveiligde) netwerk van mijn buren en de internet kabel er uit trek blijven de problemen en symptonen precies hetzelfde.

Windows Netwerkcontrole (bij diagnose en herstel) zegt dat er geen problemen zijn met de internetverbinding.

Helaas heb ik eergister tijden het klooien met overclocken ook problemen gehad met mijn harde schijf.. Hoe het kan weet ik niet, maar sinds gister had ik na het vastlopen van de pc ineens een error in een van mijn twee harde schijven van mijn raid 0 configuratie. Sindsdien is windows alle herstelpunten kwijt van systeemherstel.. ik kan dus alleen een systeemherstel uitvoeren naar gisteravond maar dan zijn de internetproblemen nog steeds hetzelfde.

Na de error in mijn raid 0 configuratie kon ik wel nog gewoon internetten. Die internet storing is pas later op de avond gekomen.

Heb ook al contact gehad met de technische dienst van mijn internetprovider. Deze kon via een hulplijntje van mijn telefoon thuistelefoon in mijn modem komen en kon zien dat alles in orde moest zijn. Mijn PC stond ook gewoon aangemeld in het modem. Na wat dingen geprobeerd te hebben zoals nog meer pingtesten zei hij dat het aan de pc moest liggen en dat ik waarschijnlijk een virus had..

Ondertussen zoek ik rustig verder.. ik ga nu eerst even een back-up maken van mijn belangrijke bestanden op die computer. Ook ga ik kijken of ik internetexplorer opnieuw kan installeren. Als iemand ondertussen al suggesties heeft waar ik het beste kan zoeken of wat het kan zijn hoor ik het graag!

[ Voor 11% gewijzigd door nils_vdg op 02-04-2008 17:32 ]

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:39
Nou breekt mn klomp..
na 24 achter die @&*$%#~@*& pc naar problemen te zoeken ga ik ff naar de wc, kom ik terug, werkt alles weer gewoon.. 8)7

En dat terwijl toch echt al vastgesteld was dat het probleem toch echt vanaf de computer komt.. Hoop dat alles in orde blijft.. hier kan dus een slotje op.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het zou een dns-probleem kunnen zijn geweest.

Fijn voor je dat alles weer opgelost is :) _/-\o_

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

@TS: misschien kan je de volgende keer iets meer relevante informatie geven ? Zoals de pings, tracerts, ipconfig /all, enz.

Eerst het probleem, dan de oplossing