Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de weergave van sommige games op de playstation 3. Door sommige games gaat het beeld flikkeren. Dit zij de japanse en amerikaanse games/demos, ook met blu-ray heb ik dit probleem...

Ik heb een Panasonic Th42pa50 TV (geen hd ready ofzo) en een Sony DAR-RH100 surround systeem.

Ik heb men PS3 zo aangesloten dat de scart eerst naar de surround gaat en dan naar de TV. Nu is het zo dat als de surround aanstaat (en het signaal dus via de surround loopt) ik een flikkerend beeld krijg op de TV. Als ik de surround uitzet is het beeld echter gewoon normaal.

Iemand enig idee hoe dit komt?

De ps3 is niet via hdmi aangesloten ofzo.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Waarschijnlijk doordat die spellen NTSC zijn en geen PAL. Deze hebben een hogere verversingsrate, maar dat kan jouw TV mogelijk niet aan, waardoor hij het mogelijk terugbrengt tot de helft daarvan (of in elk geval zo'n lage waarde, dat de TV gaat flikkeren). Zoek eens op het type nummer + NTSC op Google en kijk eens wat er komt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het ligt zowieso niet aan de TV, want als ik de surround uitzet gaat het signaal rechtsreeks naar de TV en die geeft het beeld wel goed weer...

Het probleem ligt dus bij de surround, maar wat kan ik ertegen doen? Is er een bepaalde instelling ofzo? of anders aansluiten?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Aah dan is er denk ik een rel. makkelijke oplossing: een SCART splitter kopen. Je steekt zowel de TV als de surroundset erin. Krijgen ze elk hun eigen signaal, dat identiek is. Want waarschijnlijk gaat het doorgeven van de surroundset niet helemaal goed. Of je kunt proberen een HDMI kabel naar de TV te leggen en scart naar de surroundset. Maar weet niet of dat gaat werken: ten eerste moet je TV die ingang hebben en ten tweede weet ik niet of de Playstation één van de twee signaal geeft of allebei.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn TV heeft geen HDMI, maar zo'n splitter kan wel werken. Bedankt!
Pagina: 1