Laptop (toshiba) valt willekeurig uit

Pagina: 1
Acties:

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Hoi allemaal,

ik heb een vaag probleem met een laptop.
Hij valt af en toe gewoon uit. Het vage is daarbij dat alle ledjes op machine zelf wel blijven branden (netspanning, accu en power).

Vervolgens is ie pas weer aan te zetten zodra het netsnoer er uitgetrokken wordt, want zolang die er in zit gaat ie na zo'n uitval helemaal niet meer aan.

Het gaat hier om een Toshiba Satalite P200d-10h

M'n vriendin heeft vorige keer met een ander probleem ook al een half uur a 50ct per minuut met toshiba aan de telefoon gehangen, vandaar dat ik dit probleem eerst hier even probeer :)

Alvast bedankt.

Verwijderd

wellicht een domme vraag maar is het niet gewoon slaapstand of standby waar hij mogelijk problemen mee heeft om uit te komen? of een andere energie besparende instelling?

• Cryothic
Dat zou best kunnen, maar hoe kom je daar achter?

Muis, toetsenbord, hij reageerd er allemaal niet op.

Verwijderd

als het weer gebeurd, batterij eruit en opnieuw opstarten. Dan bij je energieinstellingen kijken of de hibernation/slaapstand optie aanstaan en anders deze uitzetten.

• Cryothic
Ik heb inmiddels overal het uitschakelen van de laptop uitgezet.

Het probleem blijft zich voor doen. Dit terwijl de laptop aan de netstroom hangt, en deze ook gewoon gebruikt wordt (er werd gewoon lekker doorgetypt en opeens was het weer zover.)

Ik heb inmiddels kunnen vaststellen dat het niet het beelscherm is wat uit valt.
Gistere werkte ik namelijk remote via de laptop op de pc boven, maar na het uitvallen is er verder ook geen contact meer geweest tussen beide machines.

In de eventlog (vista... heerlijk) kom ik ook niks bijzonders tegen ofzo. :(

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Wordt de machine niet gewoonweg te warm?

• Cryothic
hm, daar heb ik nog niet op gelet.
ik zal er eens naar kijken als ie weer uit valt.

maar ik ga er vanuit dat ie gewoon voldoende koeling moet hebben toch?
alles is standaard, niks overgeklokt ofzo, en hij staat op een stevige houten tafel.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Fannetje kapot, stof in het apparaat, enz.

Je hoeft niet te OC'en om een laptop warm te laten worden hoor!

Verwijderd

Hier vriendinnetje van Cryothic:

Fannetje draait ook gewoon, en echt zware programma's gebruik ik niet (ik ben degene die er eigenlijk het meeste gebruik van maakt)
Wat betreft stof? Zou kunnen maar vind dat erg snel, dat ding is 3 maanden jong.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 16:47 ]

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 16:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:46:
Hier vriendinnetje van Cryothic:

Fannetje draait ook gewoon, en echt zware programma's gebruik ik niet (ik ben degene die er eigenlijk het meeste gebruik van maakt)
Wat betreft stof? Zou kunnen maar vind dat erg snel, dat ding is 3 maanden jong.
Niet hetzelfde probleem als die te heet wordende gloednieuwe Macbooks? Daarbij draaide de fan prima, maar men was vergeten tijdens de assemblage een stukje plastic weg te halen waardoor de fan weinig lucht kon aanzuigen of afvoeren.

Verwijderd

Ik heb vandaag nog contact gehad met Toshiba. (altijd fijn 50 euro cent de minuut)
Ik moest het gedrag van de aan/uitknop veranderen in energiebeheer en ik heb de accu eruit gehad, verder weet ik dus niet of dit zou moeten helpen aangezien de laptop aan de netstroom blijft hangen als ik bezig ben dus uitvallen ivm accuproblemen lijkt me sterk.
Maar goed we gaan eens zien hoelang hij het volhoudt.

Over dat te heet worden zou ik niet durven zeggen. Qua temperatuur vind ik het nogal meevallen, maarja misschien denkt de laptop daar anders over.

• alex3305
Misschien zou je de temperatuur kunnen bekijken met CoreTemp, Speedfan, Everest, etc :) Maargoed, dat is wat meer technisch.

Over je contact met Toshiba, ja ze bedoelen waarschijnlijk de energiestand (Maximale prestaties, energiebesparend, etc.) maar dat hoeft in principe niets uitmaken met een nieuwe machine.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:57

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Hmm, het lijkt op een stuk moederbord. Ik zou Toshiba nog maar eens bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt die je overtuigt krijgt van het feit dat je laptop echt stuk is. Vertel dat je laptop tijdens het typen uitviel (dus geen dat het geen energiebeheer probleem is). En blijf volhouden dat ie echt stuk is.
Als ze uiteindelijk overstag gaan komen ze de laptop ophalen, ben je hem 5 a 6 weken kwijt en krijg je hem hopelijk met een nieuw moederbord terug.

• alex3305
5 a 6 weken :| Jees wat lang! Targa (Lidl) doet er maar anderhalve week over :)

Overigens is het wel een goed idee :)

Verwijderd

Laptop is al een keer eerder terug gegaan voor reparatie, ik was hem ongeveer 2 weken kwijt. Ze zeiden ongeveer ook 10 werkdagen dus met weekend ertussen klopt het wel. Vond het nog redelijk snel. Ze hebben toen het mainboard (systemboard) vervangen en getest.
Heb net even op de reparatiepapieren gekeken en heb daar een normaal nummer gevonden dus dat ga ik vanmiddag nog wel even bellen ipv 0900 nummer.
Vannacht is de laptop trouwens weer uitgevallen. Opvallend was dat deze aan de netstroom stond en toen ik de laptop na het uitzetten weer aanzette ging alleen het power knopje aan maar er gebeurde niets. Daarna weer uitgezet, voedingskabel eruit, weer aangezet en toen deed ie het weer wel.
Aangezien ik vandaag toch niet echt een opperbest humeur heb ga ik toshiba maar weer eens lastig vallen.
Wordt vervolgd dus...............

Verwijderd

Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder, heb ik mijn laptop voor de 2e keer opgestuurd en ook weer terug sinds afgelopen dinsdag.
Ditmaal hebben ze de harde schijf vervangen. Na alles weer opnieuw geinstalleerd te hebben viel het pokkeding weer uit.
Dus ik hing vanochtend alweer met Toshiba aan de lijn. Hij stelde voor om de laptop voor de 3e keer te laten terugkomen daar op de afdeling, echter zou het wel wat langer duren omdat ze volgende week maar 2 werkdagen hebben.
Ik zag dit niet zitten en vroeg of ze niet een nieuwe laptop konden leveren aangezien ik er erg klaar mee was. Een laptop van 4 maanden oud hoort gewoon naar behoren te functioneren.
De meneer vertelde me dat ze alleen repareren en als ik een nieuwe wilde of mijn geld terug moest ik bij de winkel zijn waar ik hem heb gekocht.

Ik heb de winkel gebeld en helaas ging de filiaalmanager er over die pas vanmiddag aanwezig is.
Afwachten dus....
Vraag me af hoe groot de kans is dat ik een nieuwe laptop krijg aangezien ze dit type niet meer op de site verkopen.
In hoeverre is de winkel verplicht een nieuw product te leveren, want ligt de fout wel bij hun of heeft Toshiba een niet functionerend product afgeleverd?

Wordt weer vervolgd
Pagina: 1