Toon posts:

[ACC 2000] Visual Basic Help helpt niet zo best

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een probleempje waarop ik op dit forum gelukkig een antwoord vond, vraag ik aandacht voor het mij jaarlijks terugkerend probleem dat de Access visual basic help wat betreft typische access doa/ado (?) opdrachten niet lijkt te werken. Dat wil zeggen als ik algemene visual basic functies gebruik of een stuk min of meer algemene office kode intik (nu ging het toevallig om "DoCmd.TransferSpreadsheet acExport") en ik druk op F1 dan krijg ik braaf alle informatie over het gebruik van die functies of methoden.

Werk ik met typische access methodes als TABLEDEF of OPENRECORDSET dan vindt / toont de VBhelp helemaal geen informatie of (soms) start het office 2000 setup programma om de installatie te repaperen hetgeen na enige tijd geen enkel effect blijkt te hebben. Ik gebruik Office 2000 Premium in combinatie met Windows XP. Van mijn oude werkgever heb ik ook een engelse developer versie maar die help heeft ook nooit goed gefunctioneerd met access 2000. Word 2000 Visual Basic werkt wel gewoon zoals je zou verwachten. Ik heb al een paar keer een schone installatie gedaan maar het probleem keert steeds op dezelfde manier terug. Ik kan me niet herinneren of het in mijn Windows 2000 dagen beter was.

Ik vroeg me af of er een methode was om (desnoods met de hand) de typische access 2000 VBhelp files goed te installeren. Ik gebruik het programma een paar weken per jaar en wil eigenlijk liever niet upgraden.

TIA

Verwijderd

dit zijn meestal verwijzingen naar externe bibliotheken. zorg in de VBE dat er een verwijzing is naar deze bibliotheek bv. DAO of ADO en dan zou de help correct dienen te functioneren, voor zover deze bestanden op de pc geïnstalleerd zijn.
de helpbestanden van dao vind je bv. terug in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10(versie)\1043(taal)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:49:
dit zijn meestal verwijzingen naar externe bibliotheken. zorg in de VBE dat er een verwijzing is naar deze bibliotheek bv. DAO of ADO en dan zou de help correct dienen te functioneren, voor zover deze bestanden op de pc geïnstalleerd zijn.
de helpbestanden van dao vind je bv. terug in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10(versie)\1043(taal)
De DAO V 3.0 en DAO V3.6 dll bibliotheken conficteren blijkbaar met elkaar. Heb Access afgesloten en de DAO 3.0 objectbiblotheek C:\WINDOWS\msapps\DAO\DAO3032.DLL hernoemd, access weer opgestart en daarna de DAO 3.6 bibliotheek in C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\DAO\dao360.dll geimporteerd als verwijzing in de visual basic editor. De help werkt nu als verwacht.

thx D.