Eclipse & Xdebug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs maar een sprong in het diepe gedaan door van notepad++ naar eclipse te gaan. Heb nu een lokale webserver draaien met Xdebug (phpinfo gechecked).

Probleem 1:
Eclipse stopt ook op regels die eigenlijk niet fout zijn en gewoon werken.

Probleem 2:
Hoe kan ik een debug setting maken zodat hij relatief altijd naar een server gaat? per script een setting is teveel overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bump O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat bedoel je precies met je probleem één? Je script breakt daar op punten waar je geen breakpoints hebt staan? Dat is wel bijzonder :P. De PDT debugger kan breaken op de eerste regel van een script en waar je breakpoints plaats. Verder breakt hij niet zomaar bij errors; die functionaliteit zit er nog niet in :)

Voor je tweede probleem; kan je niet gewoon altijd beginnen met debuggen van script #1 (waar je een debug run configuration voor gemaakt hebt) en dan door naar een volgend script? Dan heb je in ieder geval de cookie met de xdebug session id en idekey :)). Volgens mij houd hij dan al je relative paths aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:38:
Wat bedoel je precies met je probleem één? Je script breakt daar op punten waar je geen breakpoints hebt staan? Dat is wel bijzonder :P. De PDT debugger kan breaken op de eerste regel van een script en waar je breakpoints plaats. Verder breakt hij niet zomaar bij errors; die functionaliteit zit er nog niet in :)
Hij stopt op elke regel met debuggen. Ook als ik geen breakpoints heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 09:57
Click op de resume knop ipv de step into knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt amorphis, dat moest ik even weten.
Voor je tweede probleem; kan je niet gewoon altijd beginnen met debuggen van script #1 (waar je een debug run configuration voor gemaakt hebt) en dan door naar een volgend script? Dan heb je in ieder geval de cookie met de xdebug session id en idekey :)). Volgens mij houd hij dan al je relative paths aan :)
Om deze even in context te plaatsen: Ik wil een Zend Framework of Drupal site debuggen. In theorie worden alle requests door index.php afgehandeld en gedispatched naar de goede module/controller. Is het dan niet mogelijk om één debug configuratie te hebben voor beiden pakketen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik schaam mij wel om dit te melden maar voor de compleetheid van mijn topic de oplossing voor mijn probleem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[xdebug]
xdebug.remote_enable=1
xdebug.remote_host="10.0.0.48"
xdebug.remote_port=9000
xdebug.remote_handler="dbgp"
xdebug.remote_mode="req"
xdebug.remote_log="c:\wamp\logs\xdebug.log"

xdebug.profiler_enable=On
xdebug.profiler_enable_trigger=On
xdebug.profiler_output_dir="c:\wamp\profiles"
xdebug.profiler_output_name="cachegrind.out.%s"

Het lag aan 2 dingen:
1. Values moeten tussen quotes |:( 8)7
2. zowel xdebug.remote_handler="dbgp" als xdebug.remote_mode="req" moeten gedefinieerd zijn.

Ik wist dat het lullig zou zijn als ik de oplossing vond maar dit is wel erg beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hehe :P

Je kan trouwens dat soort instellingen altijd checken met een phpinfo(), dan zie je de master en local values van je variabelen, ook die van je plugins, en weet je dus of je config werkt zoals je wilt dat hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee thanks voor de tip
Pagina: 1