Toon posts:

Portsforwarden lukt niet om een of andere reden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik probeer een Call of Duty 4 server gaande te krijgen. Heb dit al eerder aan de praat gekregen bij Call of Duty 2 dus ik denk niet dat ik in de configuratie iets fout gedaan heb.

Echter ging toen de router dood dus ik gebruik nu een Speedtouch 5x6 en ik heb het via http://www.zensupport.co....ase/article.aspx?id=10553 geprobeerd lopende te krijgen. Dus ik heb de uitleg over ports forwarden gevolgd.

Vervolgens start ik mijn server op, ik kan er dan op connecten via /connect 127.0.0.1 en dat werkt allemaal prima. Als ik iemand (dus gewoon een vriend die niet binnen mijn netwerk zit) dan mijn IP geef met :28960 er achter kan hij er ook op connecten. Het viel mij echter op dat er verder helemaal geen mensen in de server komen, en de oorzaak daarvan is niet 'ze komen gewoon niet'.

Dus ik ben er in gegaan en heb vervolgens op xfire mijzelf toegevoegd, en dat zegt vervolgens dat ik op een server zit met het ip '192.168.1.66', en dat is dus niet mijn eigen IP. Als ik aan andere mensen vraag wat het IP is van de server waar ik in zit zeggen ze ook '192.168.1.66'. Als ik in de server lijst kijk in het spel zelf kan ik hem ook nergens vinden. Ik ga er dus van uit dat mensen gewoon niet komen omdat het niet in deze lijst staat, filters ligt het ook niet aan volgens mij.

Ik zit nu min of meer met de handen in het haar omdat ik geen idee meer heb wat dan wel het probleem is waarom er niemand komt, alleen ik heb wel het sterke vermoeden dat het iets met de portforwarding is, alleen wat precies weet ik niet. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het heeft ermee te maken dat jij lokaal verbonden bent met je server.
Daardoor ziet xfire het interne netwerk ip van je server.
Maak anders gewoon een status linkje in xfire van connect naar die en dit ip emt deze game.
zodra mensen daaropklikken connecten ze naar je server

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen dan kunnen ze nog steeds niet via de normale server lijst in het spel zelf connecten of wel?

• LuckY
  • Niet online
Als het goed is wel ALS je een legale server gebruikt.
Aleen dan moet je ook wel zijn opgenomen in de globale lijst.
Die kan je terugvinden in je serverconfiguration file

Probeer anders in te connecten via je eigen(exterene) ip dus /connect xx.xx.xx.xx in je console te typen

[ Voor 23% gewijzigd door LuckY op 02-04-2008 14:48 . Reden: Iets toevoegen ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je ook een server.cfg in \Call of Duty 4 - Modern Warfare\main\ die bij het opstarten van de server wordt geladen? Voeg hier een regel aan toe met de volgende tekst (uiteraard met jouw externe IP-adres):

set net_ip "12.34.56.78"

De poort hoef je niet op te geven indien je gebruik wilt maken van de standaard 28960-poort. Deze wordt automatisch gebruikt tenzij anders aangegeven. Verder moet deze poort uiteraard geforward worden naar jouw interne IP-adres (192.168.1.66) zowel TCP als UDP.

Tot slot is het aan te raden in de commandline van de shortcut waarmee je de server opstart tenminste +set dedicated 2 en +map_rotate te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 02-04-2008 14:52 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Die regel had ik al toegevoegd en die commandlines in de shortcut ook. Ik had alleen wel gewoon de port 28960 gebruikt. Eens kijken of het werkt als ik dat gewoon open laat.

Daarnaast gebruik ik de pam4 mod dus heb ik de .CFGs niet in /main staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt opzich wel als ik het open laat, alleen het probleem blijft hetzelfde.

En ik heb het spel legaal inderdaad en connecten op externe IP werkt niet.

Dus dan kom je toch weer bij de poorten uit vrees ik, wel iets wat ik opmerkelijk vind is dat er 4 PC's in mijn netwerk zitten en als ik Call of Duty 4 selecteer (die staat al standaard op mijn router en die kan ik dan gewoon aanklikken uit een lijst met nog meer games) en dan mijn computernaam, dan schiet de naam van de computer terug op de naam van computer 1 uit de lijst wanneer ik op invoeren druk. Is dat het probleem misschien?

edit// en die computer 1 staat op inactief

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 15:20 ]

• LuckY
  • Niet online
ik snap niet echt wat je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Moet je op de link klikken in m'n startpost.

Verwijderd

Topicstarter
Dus iemand een oplossing?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 14:15

William/Ax3

We are Starstuff

Waarschijnlijk he je nu alleen je poort geopend op je interne ip adres en dus niet vanaf buiten af. Je moet dus nog je poort openen op je externe ip adres welke de router heeft en je router moet dit verkeer dan doorsturen naar jouw interne ip.

Dus:
mensen vanaf internet->modem->jouw pc

Intern is het:
mensen via lan->jouwpc

Kortom maak je modem wijs dat verkeer wat via die poort gaat naar jouw pc moet.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat dan? Moet je dan iets met triggerport doen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen? Het werkt nog steeds niet.

• LuckY
  • Niet online
je kan google of je kan zorgen dat mensen connecten via ip Die je in je status van xfire zet.
als je portforwarding.com volgt voor je router werkt het dan wel ?

Verwijderd

Topicstarter
google heb ik al geprobeerd. In xfire status ga ik niet aan beginnen omdat je dan te weinig mensen er op krijgt. portforwarding.com bestaat niet zegt mijn IE.

• LuckY
  • Niet online
http://portforward.com/routers.htm zoek je router op het spel

En anders in call of dutty connecten op je externe ip dus /connect 84.nogwat
dan moet het als het goed is wel komen.

[ Voor 54% gewijzigd door LuckY op 03-04-2008 22:19 . Reden: Improve ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 5x6, die staat er niet bij, of is dat hetzelfde als speedtouch546? Het menu dat het daar aangeeft is iig niet hetzelfde als dat wat ik krijg als ik 192.168.1.254 intyp op mijn browser.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog steeds niet opgelost! Help aub!

Hoe kan ik er dus voor zorgen dat de server dedicated wordt? Dit probleem zit waarschijnlijk in mijn poorten, in de cfg heb ik dit al ingesteld.

• leuk_he
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:53:
Ik heb een speedtouch 5x6, die staat er niet bij, of is dat hetzelfde als speedtouch546? Het menu dat het daar aangeeft is iig niet hetzelfde als dat wat ik krijg als ik 192.168.1.254 intyp op mijn browser.
De speedtouchs hebben binne hetzlefde model verschillende firmwares...

Ik denk dit een betere hint is...

http://portforward.com/en...h546v6/Call_of_Duty_4.htm

als je een oudere firmware hebt deze...
http://portforward.com/en...uch546/Call_of_Duty_4.htm

Let op, het is een HINT, niet zeker.

Je kunt evt (via telnet) in je router ook nog local loopback aanzetten zodat je binnen je eingen netwerk ook je 84.* adres kunt gebruiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LuckY
  • Niet online
Volgens mij moet je server een X aantal uur aanstaan voordat hij in de server lijst verschijnt.

+je moet wel die regels erin hebben die naar de server lijst verwijzen.

Het probleem ligt aan de manier hoe jij verbind naar je server toe !

als jij verbind met /connect 192.168 .bla bla
dan ziet xfire dat ip.
Verbind jij via extern dus /connect 85.132.45.3 ofwat dan ziet xfire dat ook (als het goed is ,want hij kan het ook zien als lokale server).

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:31:
[...]

De speedtouchs hebben binne hetzlefde model verschillende firmwares...

Ik denk dit een betere hint is...

http://portforward.com/en...h546v6/Call_of_Duty_4.htm

als je een oudere firmware hebt deze...
http://portforward.com/en...uch546/Call_of_Duty_4.htm

Je kunt evt (via telnet) in je router ook nog local loopback aanzetten zodat je binnen je eingen netwerk ook je 84.* adres kunt gebruiken.
Geprobeerd, geen succes, zelfde probleem.
LuckyY schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:32:
Volgens mij moet je server een X aantal uur aanstaan voordat hij in de server lijst verschijnt.
Heb je meer informatie over dit?
LuckyY schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:32:+je moet wel die regels erin hebben die naar de server lijst verwijzen.

Het probleem ligt aan de manier hoe jij verbind naar je server toe !

als jij verbind met /connect 192.168 .bla bla
dan ziet xfire dat ip.
Verbind jij via extern dus /connect 85.132.45.3 ofwat dan ziet xfire dat ook (als het goed is ,want hij kan het ook zien als lokale server).
Nee, zelfs als ik de server alleen maar aan zet en er zelf niet in ga, en vervolgens CoD4 aanzet en dan bij local kijk zegt het '192.168.1.66'

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:24:
[...]
Geprobeerd, geen succes, zelfde probleem.

[...]
Heb je meer informatie over dit?

[...]
Nee, zelfs als ik de server alleen maar aan zet en er zelf niet in ga, en vervolgens CoD4 aanzet en dan bij local kijk zegt het '192.168.1.66'
Ga gewoon is google op standaard server config's
niet de mod's maar de volledige config.
meestal staan daar verwijzingen in naar punkbusted en activision enzo.

En als jij bij local kijkt TUURLIJK geeft hij daar het lokale (lees:LOCAL)ip van de server)
Maar als jij je console zou openen en zou intypen /connect extern ip dan connect die via het internet naar jou server. Mits jij goed de nat geforward heb

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:43:
[...]

Ga gewoon is google op standaard server config's
niet de mod's maar de volledige config.
meestal staan daar verwijzingen in naar punkbusted en activision enzo.
Ik vraag niet om server configs.
LuckyY schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:43:
En als jij bij local kijkt TUURLIJK geeft hij daar het lokale (lees:LOCAL)ip van de server)
Maar als jij je console zou openen en zou intypen /connect extern ip dan connect die via het internet naar jou server. Mits jij goed de nat geforward heb
Het gaat over de tab local, dus dingen die lokaal gehost worden. Als ik dan de server info opvraag krijg ik 192.168.1.66, als ik het via xfire opvraag krijg ik die ook, en zoals je kan lezen krijg ik die ook als ik aan andere mensen vraag wat het ip van de server is waar ik op zit.

En nee, op CoD2 had ik dit al eens aan de praat gekregen, alleen had ik toen een andere router, toen connecte ik ook via /connect 127.0.0.1 en dat doe ik nu ook, alleen nu werkt het niet en toen wel.

• LuckY
  • Niet online
Je draait dus je spel op dezelfde pc waar de server draait ?

Maar zoals ik zeg heb je al geprobeerd te connecten in je console in cod4 via /connect en dan je externe ip die je bijvoorbeeld kan vinden op www.whatismyip.com
maar je game draaien op dezelfde pc als de server is niet heel verstandig.

Lees dit ook even goed:
Het gaat over de tab local, dus dingen die lokaal gehost worden. Als ik dan de server info opvraag krijg ik 192.168.1.66, als ik het via xfire opvraag krijg ik die ook, en zoals je kan lezen krijg ik die ook als ik aan andere mensen vraag wat het ip van de server is waar ik op zit.

En nee, op CoD2 had ik dit al eens aan de praat gekregen, alleen had ik toen een andere router, toen connecte ik ook via /connect 127.0.0.1 en dat doe ik nu ook, alleen nu werkt het niet en toen wel.
Al deze ip adressen zijn Lokaal/local als jij nou is probeert te verbinden op je externe ip ??
Denk is logisch na : xfire doet gewoon opvragen welke pc's er in je netwerk zitten en of er een service van cod draait. zo ja geeft die dat ip weer. dat kan dus nooit een extern ip zijn als jij alleen lokale ipadressen uitdeelt.

[ Voor 59% gewijzigd door LuckY op 14-04-2008 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:01:
Je draait dus je spel op dezelfde pc waar de server draait ?
ja
Maar zoals ik zeg heb je al geprobeerd te connecten in je console in cod4 via /connect en dan je externe ip die je bijvoorbeeld kan vinden op www.whatismyip.com
maar je game draaien op dezelfde pc als de server is niet heel verstandig.
al geprobeerd, werkt niet.
Lees dit ook even goed:

[...]

Al deze ip adressen zijn Lokaal/local als jij nou is probeert te verbinden op je externe ip ??
Denk is logisch na : xfire doet gewoon opvragen welke pc's er in je netwerk zitten en of er een service van cod draait. zo ja geeft die dat ip weer. dat kan dus nooit een extern ip zijn als jij alleen lokale ipadressen uitdeelt.
waarom werkt het dan niet terwijl het wel werkt als ik het op cod2 op precies dezelfde manier doe alleen met een andere router. :+

• LuckY
  • Niet online
Misschien stond op de andere pc geen dhcp server en was dat een modem waardoor je een Internet ip had ipv een lokaal ip ?

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 21:00
LuckyY heeft gelijk. Als jij je port forwarding goed heb geconfigureerd en NAT loopback aanstaat op je router dan kun je gewoon op je extern IP connecten naar alle poorten die jij hebt geforward. Het maakt voor jezelf verder niks uit hoe je naar de server connect. Of het nu je lokal IP is of het IP van je ISP.

Waarom het wel werkt met een andere game en een andere router? Dat ligt puur aan de manier hoe je oude router met NAT overweg gaat en hoe COD2 je interne servers ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door zmaster op 14-04-2008 20:27 . Reden: Te laat gepost :) ]

• LuckY
  • Niet online
zmaster schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:26:
LuckyY heeft gelijk. Als jij je port forwarding goed heb geconfigureerd en NAT loopback aanstaat op je router dan kun je gewoon op je extern IP connecten naar alle poorten die jij hebt geforward. Het maakt voor jezelf verder niks uit hoe je naar de server connect. Of het nu je lokal IP is of het IP van je ISP.

Waarom het wel werkt met een andere game en een andere router? Dat ligt puur aan de manier hoe je oude router met NAT overweg gaat en hoe COD2 je interne servers ziet.
Dankje :+

Verwijderd

Topicstarter
Tja dan ligt het daar aan, dat vermoedde ik overigens al, alleen ik zou niet weten wat er fout aan kan zijn. Dat loopback ga ik eens proberen, hoewel ik bijna zeker weet dat dat niet het probleem is.

• LuckY
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:31:
[...]

Dat moet je uitzoeken. alleen dat kan volgens mij aleen als je maar 1 pc in je netwerk heb of je moet meerdere ip's krijgen van je ISP.
Want xfire die vraagt (volgens mij) gewoon het ip van de netwerkkaart op.

Verwijderd

Topicstarter
Om op mijn externe IP te kunnen connecten moet ik dus de router loopback aanzetten? Ik weet echter niet hoe ik dit kan doen, ik geloof niet dat mijn router dit heeft. Ik heb een speedtouch 4x6, iemand een suggestie?

• LuckY
  • Niet online
www.google.nl ?
of om het makkelijker voor je te maken
Klik voor zoeken op google nat loopback speedtouch

En dit hoef je niet perse aan te zetten.
Je kan ook een Net multi=pc modem kopen die je gewoon je externe ip geeft.

Maar waarom zoveel moeite doen.
zoek even op over xfire scripting dat je gewoon en link kan zetten die verbind naar je server.

[ Voor 121% gewijzigd door LuckY op 20-04-2008 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ikhebalgegoogledvoordederdekeer

nieuwe router is geen optie

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niks gevonden

• LuckY
  • Niet online
Je kan ook gewoon de edit optie gebruiken ipv 2x een bericht achter elkaar posten.

Ik zeg je 1 ding als het niet mogelijk is is het niet mogelijk.
Misschien kan je hem flashen of moet je is via telnet in je router kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat het probleem is, ben ik nu achter, dat is dat er normaal met CoD4 drie manieren van hosten zijn. Niet dedicated, dus gewoon op de PC. LAN, dus binnen de lan, binnen het netwerk. En wel dedicated (internet), en voor zo ver ik kan zien doet het met wanneer ik het op LAN draai precies hetzelfde als wanneer ik het over internet draai. De server zelf wordt over mijn eigen gateway gehost (192.168.1.xx), net als bij LAN. Dus ook wanneer ik er niet in ga. Echter is het wel zo dat als ik iemand van buiten af vertel er op te connecten, dat het dan wel werkt. Als ik de status via xfire opvraag dan zegt het ook dat ik intern iets heb lopen, alleen dat er op (mijn ip) niks staat. Het zegt dus inwezen tegen de router 'stuur deze gegevens even' en dat doet de router niet. Ik vraag me dus af wat je dan met een loopback bereikt... vroeger connecte ik ook altijd gewoon via /127.0.0.1 en dan werkte het wel altijd. Wat het dus in wezen zegt is; 'dit IP is niet van jou, je had net zo goed kunnen vragen 'host het is op 12.34.45.56:28960', zoek het maar uit' :/

Enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 19:36 ]

• LuckY
  • Niet online
Ok lees nog is :
De CoD series hebben 3 manieren van hosten:
  • Lokaal met Gamemode(zelf meespelen)
  • Lokaal Dedicated
  • Internet Dedicated
Het probleem ligt waarschijnlijk in xfire in combinatie met je router.

Als jij lokaal je server draait en je port forward op je router dan is je server bereikbaar voor heel de wereld alleen heef die problemen met zich zelf toevoegen aan de CoD series serverlijst.

Als jij een CoD start in Dedicated modus en je start CoD op en je connect naar 127.0.0.1.

"Zeg"je gewoon tegen je pc verbind met je eigen.

Maar als jij op een andere pc dit zou hosten dan zou je moeten verbinden met 192.168.1.x wat dus betekent zoek in het LAN netwerk naar dat ip en verbind ermee.
Je zou zien je hebt een ping onder de 15 ms.

Maar zou jij verbinden op je externe ip bijv: 85.145.xx.xx

Jou pc Gaat dan via je router naar de Internet gateway van je ISP en gaat via daar terug naar je router die je weer forward naar je server pc waar de cod server op draait.

Waarschijnlijk ziet xfire dan wel je exterene ip maar ik kan niks beloven.

Dit is het nadeel van MultiPC modems/routers.

Opties die je kan Proberen.
  • Je router configureren dat die maar 1 IP kan geven en dat is direct je externe IP.

(kan je proberen weet niet zeker of het kan, Probeer je dhcp server uit te zetten en neem je externe p aan met gegevens van je ISP.)
  • Xfire Scripting toepassen.
    Status van Connect naar deze server met een link start cod4 en connect naar (hier je exterene ip en poort)
  • Gewoon je ip doorgeven waar mensen op kunnen connecten.
Ik hoop dat je zo goed mogelijk geïnformeerd ben.
Voor het punt van xfire kan je natuurlijk google raadplegen.

• Koffie
  • Laatst online: 10:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:05:
Kan iemand me helpen? Het werkt nog steeds niet.
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:11:
Het probleem is nog steeds niet opgelost! Help aub!
Kom op zeg, we zijn hier niet jou persoonlijke helpdesk ofzo :/
Je bent zeer recent al gewezen op de regels rondom het schoppen van eigen topic - inclusief de reden, en je gaat gewoon door.
Dit topic gaat dicht, en je kunt je mail checken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.