Ik ben een poging aan het ondernemen om Zend Framework aan het werk te krijgen op mn server. Ik heb de hele mappenstructuur en de paginas van de screencasts "getting started".
maar toch blijf ik de error krijgen:
Invalid controller specified (index)
Ik heb op google verschillende mensen gevonden die met hetzelfde probleem zaten, meestal omdat ze verschillende modules wouden. Ik heb alle aanpassingen en andere syntaxes geprobeerd die ik tegen ben gekomen, maar niets blijkt te helpen.
Ik vermoed dat er gewoon naar de verkeerde directory wordt verwezen waar hij de controllers moet zoeken?
ik heb momenteel volgende code in de bootstrapper:
kleine schets van de directory:
-application
-=controllers
-==indexController.php
-=models
-=views
-library
-=Zend
-public
-=index.php
-=.htaccess
maar toch blijf ik de error krijgen:
Invalid controller specified (index)
Ik heb op google verschillende mensen gevonden die met hetzelfde probleem zaten, meestal omdat ze verschillende modules wouden. Ik heb alle aanpassingen en andere syntaxes geprobeerd die ik tegen ben gekomen, maar niets blijkt te helpen.
Ik vermoed dat er gewoon naar de verkeerde directory wordt verwezen waar hij de controllers moet zoeken?
ik heb momenteel volgende code in de bootstrapper:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php //error reporting ini_set('display_errors', 'on'); error_reporting(E_ALL|E_STRICT); //set include path ini_set('include_path', ini_get('include_path') . PATH_SEPARATOR . '../library'); //Inculde Zend framework require_once "Zend/Loader.php"; Zend_Loader::loadClass('Zend_Controller_Front'); //get front controller instance $front = Zend_Controller_Front::getInstance(); $front->setControllerDirectory('../application/controllers'); $front->throwExceptions(true); //send it to controller $front->dispatch(); ?> |
kleine schets van de directory:
-application
-=controllers
-==indexController.php
-=models
-=views
-library
-=Zend
-public
-=index.php
-=.htaccess
[ Voor 6% gewijzigd door Mythix op 02-04-2008 14:30 ]
Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect