Ik ben bezig een nieuw project met Spring en Hibernate op poten te zetten. Om naar de databank te gaan gebruik ik volgende settings:
Ik heb een DOA aagemaakt:
getHibernateTemplate(); geeft altijd null en ik weet niet waarom? Ik ben al uren aan het zoeken wat het probleem kan zijn maar ik kan het maar niet vinden. Alles lijkt er op dat er iets mis is aan mijn configuratie, maar ik zie niet wat?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <bean id="propertyConfigurer" class="org.springframework.beans.factory.config.PropertyPlaceholderConfigurer"> <property name="location" value="/WEB-INF/classes/hibernate.properties" /> </bean> <bean id="dataSource" class="org.apache.commons.dbcp.BasicDataSource" destroy-method="close"> <property name="url" value="${hibernate.connection.url}" /> <property name="driverClassName" value="${hibernate.connection.driver_class}" /> <property name="username" value="${hibernate.connection.username}" /> <property name="password" value="${hibernate.connection.password}" /> </bean> <bean id="sessionFactory" class="org.springframework.orm.hibernate3.LocalSessionFactoryBean"> <property name="dataSource" ref="dataSource" /> <property name="mappingResources"> <list> <value>webapp/domain/sometable.hbm.xml</value> </list> </property> <property name="hibernateProperties"> <props> <prop key="hibernate.dialect">${hibernate.dialect}</prop> <prop key="hibernate.show_sql">true</prop> <prop key="hibernate.hbm2ddl.auto">update</prop> </props> </property> </bean> <bean id="someDAO" class="webapp.dao.SomeDAO"> <property name="sessionFactory" ref="sessionFactory" /> </bean> |
Ik heb een DOA aagemaakt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| import org.springframework.orm.hibernate3.HibernateTemplate; import org.springframework.orm.hibernate3.support.HibernateDaoSupport; public class SomeDAO extends HibernateDaoSupport { public void testing(){ HibernateTemplate t = getHibernateTemplate(); if(t == null){ debug.info("HibernateTemplate == null"); } } } |
getHibernateTemplate(); geeft altijd null en ik weet niet waarom? Ik ben al uren aan het zoeken wat het probleem kan zijn maar ik kan het maar niet vinden. Alles lijkt er op dat er iets mis is aan mijn configuratie, maar ik zie niet wat?