Kleine XEN en Samba vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes mbt XEN en Samba.
Ik zit met de volgende dingen:

* Ik heb XEN draaien op een Fedora core 8 mijn console is Virt-manager (tenzij jullie me een andere aanraden)
Als VM's heb ik Fedora Core 8 en Fedora 7 draaien.
Nu wil ik vanuit de virtuele Samba die op Core 8 draait de bestanden laten verwijzen naar de Host.
Of kan dit makkelijker worden opgelost door de Data hardeschijf te mounten oid? En hoe doe ik dit

vraag 2
* Ik wil de virtuele machines verplaatsen naar een andere partitie. Hoe stel ik dit in in XEN en wat voor commandos moet ik hiervoor gebruiken?

vraag 3
* Ik heb een Epson ALC-900 staan hier. Ik heb de driver al geinstalleerd maar waar kan ik de timeout instellen want de printer doet er een lange tijd over om op te warmen.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Wat heb je zelf al geprobeerd om deze vragen op te lossen?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• timskiej
Heb een aantal dingen gevonden via google.
Helaas werkt ik nog niet zo super lang met Linux dus ik weet niet alle commando's etc.
Via een grafische console zoals Virt-manager kun je wat dingen instellen maar dit is maar beperkt dus het moet toch via de terminal oid gaan.

Wat ik kan doen is de data hardeschijf mounten in de virtuele machine als ik het goed heb?
Of zijn er andere manieren voor.

Over de printer kan ik grafisch een aantal dingen instellen en ik heb de config bestanden van CUPS al doorgelezen maar ik vind niets van een time-out.

Edit//

Ik heb een partitie toegevoegd via virtmanager maar dit werke niet en gaf de melding.
Is mounted in the priveliged domain so it cannot be mounted by a guest.

[ Voor 13% gewijzigd door timskiej op 02-04-2008 15:03 ]

• timskiej
Niemand een idee?