Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Op andere poorten van de hub getest?
Crossed of Straight kabel geprobeerd?
Verwijderd
Hij heeft geen connectie:MrVegeta schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:57:
Sinds zondag hebben we hier geen internet meer via onze hub/router. We hebben hier een Orange Livebox en een 8 poort Sweex hub staan, de livebox is verbonden met de sweex hub dmv een UTP kabel die in de 1e poort van de hub zit. Dit heeft het een poos gedaan maar zoals ik zei, vanaf woensdag werkt het niet.
Als ik mezelf direct via de Livebox aansluit heb ik wel internet maar dus niet als ik het via de hub doe. Het gaat dus (waarschijnlijk) mis met de aansluiting tussen de livebox en de hub, het zou misschien komen omdat er geen crosslink kabel tussen ligt maar het heeft het hiervoor wel gewoon gedaan.
Ik kan ook niet op het netwerk komen (of op de livebox) vanaf me pc. Ik krijg wel een ipadres, 169.254.181.118 ik denk dat ik deze dus van de sweex hub krijg.
Mijn vraag is dus waar het probleem zou liggen, bij de livebox instelling, bij de sweex instellingen (hoe kan ik daar op inloggen?) of de verbinding tussen de livebox en sweex hub.
169.254.181.x reeks betekend gewoon dat hij geen ip adress heeft gekregen van de DHCP die draaid op de livebox, dat komt omdat hij geen connectie heeft. Kijk of de kabels er goed inzitten PC<->HUB<->ROUTER.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 15:32 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Crossllink is ook een UTP kabelMrVegeta schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:22:
Ja alle kabels zitten er goed en en alle lampjes van de poorten op de hub branden (waar kabels in zitten). Maar dan is het probleem dus dat ik geen verbinding kan krijgen tussen de router > hub. En zou dat komen omdat het een UTP kabel is ipv Crosllink? Maar voor zondag was er nog niets aan de hand.
probeer eens of je je livebox inkunt zonder je "hub". In principe heb je volgens mij toch een gewone netwerkkabel nodig. Geen crosslink.(crosslink is toch alleen maar voor de verbinding tussen 2 pc's ¿)
[ Voor 11% gewijzigd door Twazerty op 02-04-2008 18:28 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
PC straight aan hub\switch.
Verder: een hub\switch die DHCP serveert?
@Boudewijn ,
Ik heb alleen straight kabels in gebruik.
Router >> Router
Router >> Switch >> Switch >> PC's
Allemaal Straight. No problemo hiero.
[ Voor 51% gewijzigd door Twazerty op 02-04-2008 19:12 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.