Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

getComputedStyle Opera returned 1 font in font-family

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb de volgende stylesheet:

code:
1
2
h1 {
font-family:Freestyle,Arial,Verdana,sans-serif;

Nu weet ik dat als hij de eerste font niet vind dat hij de volgende pakt (Arial).

Als ik nu via getComputedStyle de fontFamily opvraag dan krijg ik in Firefox, en Safari (en Ie6, Ie7 via currentStyle) de volgende waarde terug.
'Freestyle,Arial,Verdana,sans-serif'
Dit is precies wat ik wil, maar Opera geeft alleen maar als waarde terug
'Arial'
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik de volledige font-family krijg, in plaats van alleen degene die opera heeft gekozen als gevonden en ingestelde font?

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 02-04-2008 13:56 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
> WEB

https://fgheysels.github.io/

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
imho doet Opera het goed en de rest fout, maar goed.
Als Opera dit niet publiceert in getComputedStyle dan is je enige optie waarschijnlijk om door je stylesheets heen te lopen op zoek naar de H1 declaraties. Daar wordt je niet vrolijk van.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ZpAz
Juup schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:30:
Als Opera dit niet publiceert in getComputedStyle dan is je enige optie waarschijnlijk om door je stylesheets heen te lopen op zoek naar de H1 declaraties. Daar wordt je niet vrolijk van.
Mja, het is niet altijd een h1, en stylesheets zijn cascading. Dus dan kan het bijvoorbeeld:

#content h1 { ... }
h1 .kopje { ... }

enz, en dan kan het dus voor elk kopje een andere waarde hebben. Dus om alleen alle h1's af te gaan werkt ook niet, zo en zo wordt door de stylesheet worstelen een hele klus.

Is er geen mogelijkheid dat opera wel de informatie geeft die ik wil?
Juup schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:30:
Daarnaast vind ik niet dat opera het nou echt goed doet, ik vraag toch om de fontFamily de hele familie moet dus gegeven worden, niet 1 fontje.

[ Voor 25% gewijzigd door ZpAz op 02-04-2008 15:49 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:56

crisp

Devver

Pixelated

Opera doet het fout: computed value is iets anders dan used value of actual value. De computed value behoeft in principe geen rendering dus moet ook vrij zijn van render-specifieke invloeden.

Intentionally left blank

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dd een buggje. Wellicht handig om hem even aan te melden :)

Opera ondersteunt zeker geen currentStyle?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ZpAz
Volgens mij is dat een IE only property, zal het even proberen.

Is er geen andere mogelijkheid hiervoor? Anders kan ik mijn hele project vergeten.

edit, nope Opera support die niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 02-04-2008 18:53 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat bakt het Mootools framework ervan? Die beweert crossbrowser te zijn, gewoon element.getStyle(); aanroepen en je hebt t...

• ZpAz
Dan moet ik een half framework er aan hangen, dit is iets wat ik liever niet wil. Ik hoop dat er nog een andere oplossing mogelijk is.

edit:

Mootools gebruikt dezelfde manier
if (document.defaultView) result = document.defaultView.getComputedStyle(this, null).getPropertyValue(property.hyphenate());
Dus daar kom ik dan ook niet mee verder.

[ Voor 46% gewijzigd door ZpAz op 02-04-2008 20:08 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:44:Daarnaast vind ik niet dat opera het nou echt goed doet, ik vraag toch om de fontFamily de hele familie moet dus gegeven worden, niet 1 fontje.
Ondanks dat dit verder niet zoveel met je probleem te maken heeft, wil ik hier toch even op reageren.

Wat wij in de volksmond "een font" noemen is in feite een font family die bestaat uit diverse fonts in verschillende groottes en gewichten. Bijv. "Arial 14pt, Bold" is een font uit de "Arial" family.

Dus het antwoord dat Opera geeft is wel degelijk een fontFamily, alleen niet het hele lijstje waar jij op zit te wachten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• ZpAz
Okee, maar is het mogelijk om het hele lijstje wel te krijgen? In opera wel te verstaan.

• ZpAz
Niemand? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je hem al aangemeld als bug?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ZpAz
Ja :)

Imho er zit niets anders op dan te wachten op antwoord van opera? Er is geen 'omweg' om alsnog de hele font-family te krijgen? (Zonder een complete CSS parser voor javascript te schrijven?)

Pagina: 1