Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236300

Topicstarter
Beste,

Voor meerdere misschien een bekend verhaal. Je ouders kopen een nieuwe mobiel en vervolgens staat jouw telefoon rood gloeiend om dan alle problemen op te lossen. Maar goed, het meeste weet ik gelukkig wel. Maar....

Zij hebben in hun oude toestel (nokia 6310i) zo'n 300 contacten staan, en deze moeten dus naar de nieuwe telefoon (nokia 3109) Maar via sim wil niet omdat daar maar een maximum op kan.

Wat heb ik al geprobeerd:

Via een bleutooth stick en pc suite. Maar de 6310i wil niet lekker contact maken met de computer, hij ziet hem wel maar zodra je dan probeert te connecten zegt hij: telefoon niet verifieerbaar. Ik heb het al op diverse manieren geprobeerd, maar hij doet het gewoon niet. Het enige wat nog zou kunnen denk ik is via een data kabeltje. Maar goed, gaat dit dan ook werken?

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand een idee of dit uberhaupt kan en op welke manier dat het makkelijkst kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 13:03
de nummers op je sim opslaan en in het andere toestel stoppen

Dat maximum omzeil je dus, door de nummers in het nieuwe toestel op te slaan in het toestel zelf.
Zo kan je bijv per 30 nummers overzetten.

[ Voor 54% gewijzigd door pstalman op 02-04-2008 13:46 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Probeer het eens op een andere PC met PC suite. Bij mijn 6310i werkte het wel via bluetooth... Dit is volgens mij de enige manier om hem te verbinden want datakabels zijn tegenwoordig zeldzaam geworden..... vooral voor deze telefoon.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

in plaats van de nummers te kopieeren naar de SIM kaart, kan je ze ook verhuizen en weer verhuizen van de SIM kaart naar het nieuwe toestel.

die optie al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Ik synchroniseer mijn nokia altijd met mijn outlook contactpersonen. Dit moet met jou nokia's ook kunnen. Dus eerst synchroniseer je de 6130 met ooutlook en dan de 3106. Works like a charm. 6130 is bij aanblijvende problemen ook met een datakabel te synchroniseren. Hiermee omzeil je alle problemen.

Keep us posted.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan ze inderdaad verhuizen en weer verhuizen, maar dat houdt wel in dat ik de eerste dan moet verwijderen van de 6310i. Dus eerst de 150 doen dan 150 verwijderen van de 6310i en dan de volgende lading. Dit omdat je namelijk alleen alles kan overzetten of contact voor contact, maar dat is een gigantische klus. En het zou wel kunnen maar vind het wel een groot risico.

@Touchdmox
Bij jou is het dus wel gelukt, en met welke versie dan van pc suite? En hoe was de procedure dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
muppet99 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:56:
Ik synchroniseer mijn nokia altijd met mijn outlook contactpersonen. Dit moet met jou nokia's ook kunnen. Dus eerst synchroniseer je de 6130 met ooutlook en dan de 3106. Works like a charm. 6130 is bij aanblijvende problemen ook met een datakabel te synchroniseren. Hiermee omzeil je alle problemen.

Keep us posted.
Het probleem is dat ik de 6310i niet aan de computer krijg, dus de pc ziet hem wel, maar wanneer je dan wil connecten dan zegt hij telefoon niet verifieerbaar. Misschien een datakabeltje halen dat dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 236300 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:57:
Ik kan ze inderdaad verhuizen en weer verhuizen, maar dat houdt wel in dat ik de eerste dan moet verwijderen van de 6310i. Dus eerst de 150 doen dan 150 verwijderen van de 6310i en dan de volgende lading. Dit omdat je namelijk alleen alles kan overzetten of contact voor contact, maar dat is een gigantische klus. En het zou wel kunnen maar vind het wel een groot risico.

@Touchdmox
Bij jou is het dus wel gelukt, en met welke versie dan van pc suite? En hoe was de procedure dan precies?
Ik heb gedaan met toen nog de PC suite die ik op de CD kreeg die bij de 6310i zat van mij. Ik zal eens kijken of het wil met de huidige versie van PC suite( heb nu een E50) ook wil. Als het niet wil zal ik eventjes kijken welke versie op CD geleverd werd.

Update 1. Het lukt mij niet om te verbinden met de huidige pc suite. Laat staan contacten uit te wisselen. Ik ga nu eens zoeken welke het is

Update 2: Volgens de nokia website
code:
1
Nokia PC Suite 4.81 is a PC software package compatible with your Nokia 6310i. It provides you with a wide range of tools to manage your Nokia 6310i quickly and effectively on your PC.

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 02-04-2008 14:17 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja graag, die valt dan vast wel te downloaden ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, ga ik die eens downloaden en kijken of dit wel lukt.

Dankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het is ondertussen gelukt. Via pc suite 4.81 kon ik wel een back up maken van de 6310i maar niet terugzetten op de 3109, want het was een ander soort bestand. Dus toen ben ik aan de gang gegaan met de nieuwste pc suite en via een laptop met infra rood poort kon ik ineens contact maken met de 6310i en de 3109. Dus op deze wijze is het dan toch gelukt. Het kost bloed zweet en tranen, maar goed het is gelukt.

Bedankt hier voor de input!
Pagina: 1