Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil mijn Bios updaten maar heb geen floppy disk. Kan ik een Usb stick instellen dat deze de Bios kan updaten

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:50
misschien

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit heeft 1. niks te maken met Client Software Algemeen en 2. je geeft veel te weinig informatie (wat voor bios etc)
Daarbij denk ik dat je eerst even moet zoeken in dit forum (of googlen) naar een antwoord op je vraag. Ik weet zeker dat deze vraag wel een keer eerder is voorgekomen :)
Succes ermee.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke mamaplank zit er in uw computer? Dat is vrij essentieel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35
Interessant topic, ik zit met hetzelfde probleem op men laptop. De Windows utility werkt niet, omdat ik Vista x64 draai en er enkel x32 ondersteund wordt. Heb verder ook geen floppy.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 18:49
via zoiets als EZ flash wil dat, maar ondersteunt je mobo dat ook?

https://d4armory.io/Player/803500

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Absolut schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:28:
Interessant topic, ik zit met hetzelfde probleem op men laptop. De Windows utility werkt niet, omdat ik Vista x64 draai en er enkel x32 ondersteund wordt. Heb verder ook geen floppy.
Dan moet ge bij de volgende format even rap tussendoor x86 erop zetten (x32 bestaat niet, en x64 = x86-64)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Zjoepke, we verwachten toch wel wat meer inzet en informatie van jou kant. Wat voor voor moederbord heb je? Wat voor USB-stick? Heb je het zelf al geprobeerd? Heb je al gezocht of het mogelijk is met je moederbord/usb-stick? Pas even je topicstart aan zodat je o.a. deze vragen beantwoord en vul het even met nog andere gerelateerde info. :)

Overigens hoort dit topic in Processors, Mobo's & Geheugen, gezien het over een moederbord-update gaat en niet over algemene software. Ik ga je topic dan ook even verplaatsen. ;)

offtopic:
Nog welkom op GoT :w

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt prima booten van een USBstick. Of je nu van een floppy naar dos boot of met een usb stick, dat maakt niet uit. Dit staat dan nog los van wat het moederbord aan mogelijkheden biedt om evt via een stick vanuit de bios te flashen. De oldskool manier in DOS zal sowieso gaan werken.

Zelf deed ik het altijd vanaf een bootable cd omdat ik geen floppy had en geen zin had om een USBstick te kopen en bootable te maken en dat gaat verder ook zonder problemen.

Verwijderd

Als je een redelijk nieuw systeem hebt kun je een bootdisk maken van je usb stick.
Je moet dan net als bij een diskette de boot bestanden kopieren naar je usb stick.
Welke bestanden dit waren kun je makkelijk op google vinden.
Als je boot van usb druk dan in het begin f8 of f10 dan krijg je een bootmenu kies in het menu voor de optie usb devices.
Als het goed is en je mobo ondersteund het dan moet je usb stick werken als bootdisk
Pagina: 1