Profiles worden niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 19:34
Ik maak gebruik van Windows 2003 SBS (met Exchange dus), ik heb een tijd lang gewerkt met alleen Exchange, en dan gewoon lokaal inloggen op de clients, dit werkte goed.
Nu ben ik een tijdje bezig geweest om zwervende profielen te maken.
Op een gegeven moment was dit wel gelukt, echter had ik problemen met dat bijv. het bureaublad helemaal niet meegenomen werd.
Ook opende Outlook wel,maar deze kon je daarna niet afsluiten en/of berichten lezen.
Lijkt mij dus dat hij het profiel niet op de server kan opslaan. Ik heb hier toen het een en ander aangepast, toen werkte Outlook bij, maar dat bureaublad probleem bleef.

Nu heb ik het nogmaals volgens de FAQ gedaan, ook een share aangemaakt (een andere share), en ook het profielpad in het profiel zelf aangepast. Ook heb ik een home directory aangemaakt, deze werkt wel, ik krijg netjes een extra schijf. Ook de documenten worden geladen.

Echter staat erin de profielen map bij de user name helemaal niks, deze blijft leegt. Eerst kreeg je daar mappen in zoals application date en nog wat andere, maar dit wil niet meer. Ik heb alle rechten toegekend aan die mappen en iedereen zou er gewoon naar toe moeten kunnen schrijven.
Dit werkte eerder wel, maar sinds dat ik het profielpad aangepast heb, werkt dit niet meer.
Ik heb de server een aantal keren gereboot, client in en uitgelogd, zwervend profiel van client verwijderd, maar helaas heeft dit tot nu toe niet mogen baten.

Waar moet ik het ergens zoeken zodat dit wél werkt?

Ik ben ook met een andere user ingelogd ("test"), hiervan word wel netjes een mapje in het profielenpad aangemakt met de naam test, maar hier kan ik vervolgens niet inkomen, ik weet niet of er iets weggeschreven word, ik denk het niet, want dat Outlook probleem heb ik daar ook.

Misschien is het allemaal een beetje basic en basiskennis, ik denk dat ik ergens een vinkje ben vergeten of iets kleins, misschien dat iemand me hier mee kan helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door eX0duS op 02-04-2008 12:52 ]

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:14

Froggy

...

Kijk in AD Users and Computers en kijk welke map daar is opgegeven bij het profiel. Kopiëer deze gegevens en plak dat in een Windows Explorer venster. Bestaat de map? Zo ja, dan kunnen we eens kijken wat voor rechten hier op staan. Denk ook aan de share permissies! Zelf doe altijd Full Control op de shares en de boel afdichten met NTFS rechten.
Zet de NTFS rechten eens opnieuw op de profiel folder. Kijk ook eens naar de Owner van de map.
Hoe ziet die share er trouwens uit?

iRacing

• eX0duS
De map bestaat, deze map staat ook in het profielpad (de share map dus \\server\...etc), ik heb iedereen toegang gegeven, ook bij de NTFS permissies heeft iedereen toegang, de owner van de map, moet ik even nakijken, wie zou de owner precies moeten zijn?

Ik heb de profiel folder wel gewijzigd, eerst was dat \\server\Gebruiker\%username%, nu is dat \\server\Profiles\%username%

In de eerste map kreeg ik wel netjes application data en alles te zien, echter zoals ik al zei word het bureaublad dan niet meegenomen, dus ik dacht dat er gewoon iets niet goed zat, en heb het eens volgens de FAQ gedaan, maar helaas geen resultaat.

De documenten staan normaal in c:\User Shared Folder, maar heb dit verplaatst naar d:\User Shared Folder, hier komen wel de documenten in te staan, deze map werkt dus wel volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door eX0duS op 02-04-2008 16:28 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
als je aangemeld bent met de client even cmd --> set
en kijken wat er bij profiles staat, en anders:

To configure a new user account to use as a new user’s profile template

1.

After you create a new user account template, in Control Panel, click System.

2.

On the Advanced tab, under User Profiles, click Settings.

3.

Under Profiles stored on this computer, select the user that you created in step 1, and then click Copy To.

4.

To create the default user profile for the domain, type the path to NETLOGON\Default User on the domain controller.

5.

In the Copy To dialog box, under Permitted to use, click Change.

6.

In the Select User or Group dialog box, enter the object name to select, and then type: Everyone.

kopieren naar de profielmap op de server en daarna lokaal het profiel even weggooien en opnieuw aanmelden
Froggy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:37:
Kijk in AD Users and Computers en kijk welke map daar is opgegeven bij het profiel. Kopiëer deze gegevens en plak dat in een Windows Explorer venster. Bestaat de map? Zo ja, dan kunnen we eens kijken wat voor rechten hier op staan. Denk ook aan de share permissies! Zelf doe altijd Full Control op de shares en de boel afdichten met NTFS rechten.
Zet de NTFS rechten eens opnieuw op de profiel folder. Kijk ook eens naar de Owner van de map.
Hoe ziet die share er trouwens uit?
Net als froggy zei even kopieren in een browser o.i.d. dit is echt de nummer1 fout.

[ Voor 27% gewijzigd door pennenlikker op 02-04-2008 16:45 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:37

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• eX0duS
Dit alleen wil niet werken. Ik heb dan ook besloten om de server dan maar opnieuw te installeren. Normaal doe je dit nooit, maar ook vanwege mijn voorgaande probleem, ben ik toch tot deze conclusie gekomen.
Na een stroomstoring is er volgens mij gewoon iets niet lekker meer.
Ik heb dan ook een UPS aangeschaft om deze problemen in de toekomst te voorkomen, allen bedankt voor de hulp in elk geval.

• eX0duS
Ik heb de hele server (opnieuw) geinstalleerd, gedaan zoals in de FAQ stond voor die zwervende profielen, helaas werkt het nog steeds niet.
Er word wel netjes een mapje aangemaakt, met daaronder dan weer application data, etc.
Ik heb dan ook mijzelf als eigenaar gemaakt van die map, nu word wel het bureaublad op de server opgeslagen, maar ik krijg bijv. het briefpapier van outlook niet aan de gang, ik kan deze wel selecteren, maar als ik vervolgens een mail wil maken, zie ik alleen wit.
Verder zit er een verschil tussen \\server en \\server.xxx.local
Bij \\server zie ik alleen een share Users, en bij \\server.xxx.local zie ik ze wel allemaal.

Op een andere computer is het weer precies andersom (niet aangemeld bij domein), bij \\server zie ik alle shares, en \\server.xxx.local ziet ie niks.

DHCP laat ik door de server uitvoeren. Ik had hier eerst een router voor, maar ik heb het nu geprobeerd om het via de server te laten lopen vanwege dit probleem, maar helaas maakt dat weinig uit.

/edit
Dat briefpapier probleem bleek simpelweg dat Outlook berichten niet op HTML stond, maar een PC neemt de instellingen helaas niet over, maar misschien moet die gewoon eens opnieuw geinstalleerd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 10-04-2008 17:53 ]

• eX0duS
Ik blijf dit probleem helaas maar houden, hier een een SET uitdraai:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\bart\Application Data
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
COMPUTERNAME=PC1
ComSpec=C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
FP_NO_HOST_CHECK=NO
HOMEDRIVE=S:
HOMEPATH=\
HOMESHARE=\\server.xxx.local\XXX
LOGONSERVER=\\SERVER
NUMBER_OF_PROCESSORS=2
OS=Windows_NT
Path=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
PROCESSOR_ARCHITECTURE=x86
PROCESSOR_IDENTIFIER=x86 Family 6 Model 23 Stepping 10, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL=6
PROCESSOR_REVISION=170a
ProgramFiles=C:\Program Files
PROMPT=$P$G
SESSIONNAME=Console
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\bart\LOCALS~1\Temp
TMP=C:\DOCUME~1\bart\LOCALS~1\Temp
USERDNSDOMAIN=XXX.LOCAL
USERDOMAIN=XXX
USERNAME=bart
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\bart
windir=C:\WINDOWS

ipconfig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: pc1
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: xxx.local
        Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
        DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : xxx.local
                                            xxx.local

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: xxx.local
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-21-85-12-91-84
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.200
        Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.1.200
        Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 30 september 2008 10:03:32
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : woensdag 8 oktober 2008 10:03:32

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Windows Mobile-based Device
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 80-00-60-0F-E8-00
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 169.254.2.2
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . :
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 169.254.2.1
        Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 30 september 2008 10:23:45
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : donderdag 30 oktober 2008 10:23:45

Alles is gewoon insgesteld zoals de FAQ voor schrijft, ik heb vanalles geprobeerd.
Profiles is gedeeld met iedereen access, onderliggende mapjes (die wel aangemaakt worden als iemand zich aan meld), hebben de mapmaker als eigenaar, staan niet op alleen lezen...

Ik heb bij de internet instellingen als DNS de DNS van de provider gegeven, niet die van de server, is dat goed?
Pagina: 1