Hoi, ik heb voor jullie een vraagje ivm home-cinema systeem.
Ik heb zelf wat opzoekingen gedaan, maar door de bomen zie ik het bos niet meer, dus misschien hebben jullie een beter idee wat ik precies nodig heb.
Huidige situatie:
Ik heb een philips 32 inch tv met 1 hdmi ingang en geen audio uitgang (buiten koptelefoon)
Wanneer ik op de pc bezig ben is de onboard kaart aangesloten op een av-reciever (een 6 jaar oud sony model) waar dan twee boxen op zijn aangesloten.
Wanneer ik een film wil kijken steek ik een dvd in mijn pc en sluit ik een dvi – hdmi kabel aan de tv. Omdat de tv ver van de computer staat sluit ik ook de audio-in van de tv aan op de onboard kaart. Deze opstelling werkt maar ik zou toch wat meer kijk en luistergenot hebben.
Dus wensen:
- aansluiten surroundsysteem aan de tv (bv logitec Z5500) zowel voor bekijken van dvd (bluray) als (analoge) kabel
- mogelijkheid om divx te bekijken met ondertiteling van op externe hd (usb)
- wegstoppen in mijn tv meubel dat laden heeft van ong 15 cm hoog
Mogelijke oplossingen lijken me
- Spelconsoles
Deze lijken me niet echt geschikt want hebben geen kabel ingang. Ook ben ik niet zo geïnteresseerd in consolegaming
- AV-reciever type Onkyo
Zijn mi nogal duur voor wat ik het nodig heb
- HDPC bouwen
Niet echt goedkoop maar zal precies kunnen wat ik wil en bv in netwerk aan te sluiten
- Een dvdsetje met kabel ingang (als dat bestaat)
- Een nieuwe tv kopen met een audio-out en een losse dvd/bluray speler
Wat denken jullie dat het meest prijs/kwaliteit is. Budget is rond 1000 €
Merciekes
Ik heb zelf wat opzoekingen gedaan, maar door de bomen zie ik het bos niet meer, dus misschien hebben jullie een beter idee wat ik precies nodig heb.
Huidige situatie:
Ik heb een philips 32 inch tv met 1 hdmi ingang en geen audio uitgang (buiten koptelefoon)
Wanneer ik op de pc bezig ben is de onboard kaart aangesloten op een av-reciever (een 6 jaar oud sony model) waar dan twee boxen op zijn aangesloten.
Wanneer ik een film wil kijken steek ik een dvd in mijn pc en sluit ik een dvi – hdmi kabel aan de tv. Omdat de tv ver van de computer staat sluit ik ook de audio-in van de tv aan op de onboard kaart. Deze opstelling werkt maar ik zou toch wat meer kijk en luistergenot hebben.
Dus wensen:
- aansluiten surroundsysteem aan de tv (bv logitec Z5500) zowel voor bekijken van dvd (bluray) als (analoge) kabel
- mogelijkheid om divx te bekijken met ondertiteling van op externe hd (usb)
- wegstoppen in mijn tv meubel dat laden heeft van ong 15 cm hoog
Mogelijke oplossingen lijken me
- Spelconsoles
Deze lijken me niet echt geschikt want hebben geen kabel ingang. Ook ben ik niet zo geïnteresseerd in consolegaming
- AV-reciever type Onkyo
Zijn mi nogal duur voor wat ik het nodig heb
- HDPC bouwen
Niet echt goedkoop maar zal precies kunnen wat ik wil en bv in netwerk aan te sluiten
- Een dvdsetje met kabel ingang (als dat bestaat)
- Een nieuwe tv kopen met een audio-out en een losse dvd/bluray speler
Wat denken jullie dat het meest prijs/kwaliteit is. Budget is rond 1000 €
Merciekes