vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Elk extensie heeft een "eigenschap" waarbij deze standaard op 8 staat. Het veranderen van BMP en JPG zou moeten werken.
8,.bmp
7,.gif
6,.jpg
9,.ico
10,.pcx
11,PCX Files
12,Icon Files
13,Monochrome Bitmap (*.bmp;*.dib)
Moet alleen even kijken waarmee dit het beste is te doen. Misschien eXeScope?
Als je dat door het startup-script laat uitvoeren heb je er geen omkijken meer naar.
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Gebruikers opvoeden heeft geen zin:
G: Mailbox zit vol, en ik heb maar ~20 mails
Ikke: Ja, je hebt ook allemaal mail met bmp files, die zijjn groot.
G: Doe maar mailbox vergroten
Ikke: Doe maar files opslaan als jpg
G: Dat is teveel werk, doe maar mailbox vergroten
Ikke: Dan heb je het over 2 maanden weer
G: Dan bel ik wel weer
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
En dan krijg je:St@m schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:10:
Precies, het is niet echt een optie om te gaan debuggen.. nouja, ik hoef het niet zelf te doen, dus misschien dat mijn collega's dat wel als optie zien.
Gebruikers opvoeden heeft geen zin:
G: Mailbox zit vol, en ik heb maar ~20 mails
Ikke: Ja, je hebt ook allemaal mail met bmp files, die zijjn groot.
G: Doe maar mailbox vergroten
Ikke: Doe maar files opslaan als jpg
G: Dat is teveel werk, doe maar mailbox vergroten
Ikke: Dan heb je het over 2 maanden weer
G: Dan bel ik wel weer
G: Mailbox is weer vol
Ikke: paar maanden geleden ook al, heb je nou al opgeslagen als jpg?
G: Nee, teveel werk
Ikke: Mailbox vergroten ook. Sla maar op als jpg.
Dan moeten ze wel. Je kan niet alsmaar de mailbox vergroten, ook jullie schijfruimte heeft een limiet.
En anders het inderdaad door een converter halen
PSN: mug_8pm
Sla een png-plaatje op. Maakt niet uit wat erin staat, hij mag ook leeg zijn.
Verander nu de snelkoppelingen van paint naar "%SystemRoot%\system32\mspaint.exe c:\MyFolder\untitled.png"
Als je paint nu opent met die link is het bestandstype automatisch png
Het enige nadeel hieraan is dat de gebruiker niet op opslaan moet drukken, maar opslaan als. Maar dat is denk ik wel aan te leren als je untitled.png read-only maakt, want dan moeten ze wel.
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Verwijderd
Of je ze nou moet leren hoe op te slaan of ze moeten kiezen voor JPG. Gebruikers hebben gewoon een opleiding nodigJayden schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:49:
Misschien een oplossing:
Verander nu de snelkoppelingen van paint naar "%SystemRoot%\system32\mspaint.exe c:\MyFolder\untitled.png"
Als je paint nu opent met die link is het bestandstype automatisch png![]()
Het enige nadeel hieraan is dat de gebruiker niet op opslaan moet drukken, maar opslaan als. Maar dat is denk ik wel aan te leren als je untitled.png read-only maakt, want dan moeten ze wel.
Leuk.. maar dan moeten ze nog iets aanleren wat ze dus niet willen. (Tuurlijk sommige wel, maar de meesten niet)Jayden schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:49:
Misschien een oplossing:
Als je paint nu opent met die link is het bestandstype automatisch png![]()
Mijn verzoek is net trouwens afgewezen door de beheerpartij (Centric) Het zit hardcoded in Paint.. dus ze kunnen het niet wijzigen. Mocht er iemand nog een idee hebben..
Bedankt voor de reacties iig
Ga ik proberen, tnx
Net even van een Vista test user de exe gekregen.Hero Of Time schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:30:
Zoals ik al eerder zei, de Vista Paint schijnt wel standaard als jpg op te slaan. Verspreid die versie. Eerst uiteraard kijken of het netjes wil draaien, want het is geen gegeven dat een nieuwere versie van paint op een ouder OS werkt. Als iemand Vista draait bij jou op het werk (of jij zelf), laat hem dan paint meenemen op een usb-stick.
Helaas is dit niet mogelijk: mspaint.exe is geen geldige win32-toepassing