[Win2000] Default save type wijzigen in paint

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Gents,

Op het werk worden screenshots e.d. opgeslagen met behulp van het programma Paint.
Standaard worden deze files opgeslagen met de bmp extentie zoals jullie wel weten.

Is er een manier (policy, register key) om dit aan te passen naar jpg?
BMP files zijn veel te groot, en gebruikers vertikken het om op te slaan als .jpg.

Zoeken met google levert geen resultaten op.
Iedereen denkt dat het niet kan, maar volgens mij is het vast wel ergens aan te passen.. alleen waar..?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Het is een eigenschap van de programma zelf. Ik denk niet dat dit aan te passen is. Ook niet door te debuggen...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik las ergens anders dat de Paint van Vista automatisch als jpg opslaat. Misschien die mspaint.exe gebruiken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

hmm, debuggen kan misschien wel :D

Elk extensie heeft een "eigenschap" waarbij deze standaard op 8 staat. Het veranderen van BMP en JPG zou moeten werken.

8,.bmp
7,.gif
6,.jpg
9,.ico
10,.pcx
11,PCX Files
12,Icon Files
13,Monochrome Bitmap (*.bmp;*.dib)

Moet alleen even kijken waarmee dit het beste is te doen. Misschien eXeScope?

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat je kan doen is de map waarin de screenshots worden opgeslagen door een programma als bmp2png te halen.
Als je dat door het startup-script laat uitvoeren heb je er geen omkijken meer naar.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Verwijderd

Toch gaat mijn voorkeur uit naar een degelijk tooltje of de gebruikers opvoeden :D

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Precies, het is niet echt een optie om te gaan debuggen.. nouja, ik hoef het niet zelf te doen, dus misschien dat mijn collega's dat wel als optie zien.
Gebruikers opvoeden heeft geen zin:
G: Mailbox zit vol, en ik heb maar ~20 mails
Ikke: Ja, je hebt ook allemaal mail met bmp files, die zijjn groot.
G: Doe maar mailbox vergroten
Ikke: Doe maar files opslaan als jpg
G: Dat is teveel werk, doe maar mailbox vergroten
Ikke: Dan heb je het over 2 maanden weer
G: Dan bel ik wel weer

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

St@m schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:10:
Precies, het is niet echt een optie om te gaan debuggen.. nouja, ik hoef het niet zelf te doen, dus misschien dat mijn collega's dat wel als optie zien.
Gebruikers opvoeden heeft geen zin:
G: Mailbox zit vol, en ik heb maar ~20 mails
Ikke: Ja, je hebt ook allemaal mail met bmp files, die zijjn groot.
G: Doe maar mailbox vergroten
Ikke: Doe maar files opslaan als jpg
G: Dat is teveel werk, doe maar mailbox vergroten
Ikke: Dan heb je het over 2 maanden weer
G: Dan bel ik wel weer
En dan krijg je:
G: Mailbox is weer vol
Ikke: paar maanden geleden ook al, heb je nou al opgeslagen als jpg?
G: Nee, teveel werk
Ikke: Mailbox vergroten ook. Sla maar op als jpg.

Dan moeten ze wel. Je kan niet alsmaar de mailbox vergroten, ook jullie schijfruimte heeft een limiet.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37

Muggie

8 pm

Kan Paint dot Net het misschien ?

En anders het inderdaad door een converter halen :)

PSN: mug_8pm

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een oplossing:
Sla een png-plaatje op. Maakt niet uit wat erin staat, hij mag ook leeg zijn.
Verander nu de snelkoppelingen van paint naar "%SystemRoot%\system32\mspaint.exe c:\MyFolder\untitled.png"
Als je paint nu opent met die link is het bestandstype automatisch png :)
Het enige nadeel hieraan is dat de gebruiker niet op opslaan moet drukken, maar opslaan als. Maar dat is denk ik wel aan te leren als je untitled.png read-only maakt, want dan moeten ze wel.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Verwijderd

Jayden schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:49:
Misschien een oplossing:
Verander nu de snelkoppelingen van paint naar "%SystemRoot%\system32\mspaint.exe c:\MyFolder\untitled.png"
Het enige nadeel hieraan is dat de gebruiker niet op opslaan moet drukken, maar opslaan als. Maar dat is denk ik wel aan te leren als je untitled.png read-only maakt, want dan moeten ze wel.
Of je ze nou moet leren hoe op te slaan of ze moeten kiezen voor JPG. Gebruikers hebben gewoon een opleiding nodig :D

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Jayden schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:49:
Misschien een oplossing:
Leuk.. maar dan moeten ze nog iets aanleren wat ze dus niet willen. (Tuurlijk sommige wel, maar de meesten niet)
Mijn verzoek is net trouwens afgewezen door de beheerpartij (Centric) Het zit hardcoded in Paint.. dus ze kunnen het niet wijzigen. Mocht er iemand nog een idee hebben..

Bedankt voor de reacties iig

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik al eerder zei, de Vista Paint schijnt wel standaard als jpg op te slaan. Verspreid die versie. Eerst uiteraard kijken of het netjes wil draaien, want het is geen gegeven dat een nieuwere versie van paint op een ouder OS werkt. Als iemand Vista draait bij jou op het werk (of jij zelf), laat hem dan paint meenemen op een usb-stick.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Sorry heb ik waarschijnlijk overheen gelezen.
Ga ik proberen, tnx

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:30:
Zoals ik al eerder zei, de Vista Paint schijnt wel standaard als jpg op te slaan. Verspreid die versie. Eerst uiteraard kijken of het netjes wil draaien, want het is geen gegeven dat een nieuwere versie van paint op een ouder OS werkt. Als iemand Vista draait bij jou op het werk (of jij zelf), laat hem dan paint meenemen op een usb-stick.
Net even van een Vista test user de exe gekregen.
Helaas is dit niet mogelijk: mspaint.exe is geen geldige win32-toepassing :(

Pagina: 1