HP C4380 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257532

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig bij een kennis om daar de ALL-IN-ONE HP C4380 te installeren, deze HP C4380 kan printen via het netwerk(WLAN). Twee computers moeten hier gebruik van maken:
- 1 bedrijfslaptop die ook op een "domein" is aangemeld
- 1 werkstation die in de werkgroep MSHOME zit
- 1 router Zyxel (WLAN) WPA Encryptie

De bedrijfslaptop en de werkstation kunnen elkaar zien. Pingen, bestanden overzenden etc. De werkstation kan draadloos printen nadat ik bij norton, sommige instellingen gewijzigd hebt(scripts mogen uitgevoerd worden) Maar de bedrijfslaptop kan niet printen, hij ziet de printer maar bij het printer geeft hij rechtsonder de icoon weer aan, dat hij onderbroken is. Ik denk persoonlijk dat het een firewall probleem is, alleen alle uitzonderingen zijn al toegevoegd door het programma van HP. (Windows Firewall) Ook op de officiele HP site staat er vrij weinig over en wat er al staat heb ik al geprobeerd, ook google heeft me nog niet zoveel gezegd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Share de printer is op het werkstation. en probeer is via dat te printen werkt dat wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:35:
Share de printer is op het werkstation. en probeer is via dat te printen werkt dat wel ?
Ook niet. Het zelfde probleem. Had ik namelijk ook al geprobeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 257532 op 02-04-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
zet firewall eens uit - lukt het dan wel?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 11:22
printerdrivers geinstalleerd vanaf de HP-cd op de laptop en test-pagina's uitgeprint? Dat werkte bij mij in ieder geval.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:38:
printerdrivers geinstalleerd vanaf de HP-cd op de laptop en test-pagina's uitgeprint? Dat werkte bij mij in ieder geval.
Test pagina uitprinten kan wel, via usb maar niet via WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows Firewall had ik al uitzet, zelfde probleem.

[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 257532 op 02-04-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik heb deze printer ook gekocht en heb er ook een probleem mee maar dan in een veel simpelere opstelling:

Belkin draadloze router (11g), 1 laptop, WPA-PSK beveiliging.

De printer is heel netjes geinstalleerd volgens de handleiding (eerst aansluiten met USB en de installatie voor draadloze verbinding doorlopen).

De printer zelf geeft aan dat alles pico bello is. Als ik in Word een nieuw document open en deze direct print (leeg blad dus!) dan gaat dat goed, de printer spuugt een leeg vel uit.
Als ik "hoi" type, print hij dat ook uit. Maar als ik meer dan Hoi wil uitprinten, een heel document of alleen een plaatje... dan duurt het echt een minuut (status in Windows is of Bezig met afdrukken of Wachten) en dan krijg ik de melding in Windows dat het document niet geprint kan worden.

Ik heb uiteindelijk op de laptop: ALLE HP software verwijderd, de geinstalleerde driver verwijderd, herstart.
En bij de printer: even stekker uit en weer in.
Een schone lei dus voor de laptop. Als ik de printer weer aanzet heeft hij gelijk netwerkverbinding, hij heeft zijn netwerk/wpa instellingen dus behouden.

Op de laptop (zonder driver/software wat dan ook) heb ik gewoon "Printer toevoegen" in het Configuratiescherm gekozen, en zo de printer (als netwerkprinter) toegevoegd. Ging prima. Als driver heb ik handmatig de driver gekozen (laatste versie gedownload van de HPsite en uitgepakt op de desktop) van mn desktop. Ging ook prima.

Maar nog steeds wilt hij geen document printen! Ook niet uit Notepad!

Als ik de printer aansluit met USB kabel en installeer (dezelfde gedownloade driver) kan ik wel documenten printen via USB.

Ik denk erover na om hem terug te brengen maarja heb alles uitgepakt ook inkt enzo :S
Ik wil sowieso gewoon weten hoe dit kan! Maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen.

BTW heb geen Firewall (ook niet van Windows die is helemaal uit) en had Avast AV maar die heb ik verwijderden Avira op gezet, maakte niets uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 21-07-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Ok dus bovenstaande setup was bij mn vriendin. Heb de printer in een ander huis (andere router, andere modem, andere laptop) gezet, waarbij ik ooit de volgende instructie uit een ander topic had gevolgd:
Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)
En ik heb het installatiepakketje van HP weer gedownload en geinstalleerd zoals HP dat wil, het werkt.
Ik ben benieuwd als ik nou alle software (bijna 400MB voor een printer, belachelijk, je kan nieteens software deselecteren!!!) verwijder en het netjes handmatig installeer met alleen het stuurprogramma of het dan ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273035

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:24:
Ok dus bovenstaande setup was bij mn vriendin. Heb de printer in een ander huis (andere router, andere modem, andere laptop) gezet, waarbij ik ooit de volgende instructie uit een ander topic had gevolgd:

[...]

En ik heb het installatiepakketje van HP weer gedownload en geinstalleerd zoals HP dat wil, het werkt.
Ik ben benieuwd als ik nou alle software (bijna 400MB voor een printer, belachelijk, je kan nieteens software deselecteren!!!) verwijder en het netjes handmatig installeer met alleen het stuurprogramma of het dan ook werkt.
Beste allemaal,

Het installeren van de HP C4380 in een (WiFi) netwerk is eigenlijk heel simpel als je weet wat je doet. Als je simpelweg de installatie volgt vanaf de installatie cd en de printer 'gewoon' aansluit via USB aansluiting kan je na de installatie in het hoofdscherm van de installatie cd kiezen om de netwerkinstellingen aan te passen. Door het volgen van die procedure wordt de printer opgenomen in het (WiFi) netwerk met bijhorende netwerkbeveiliging. Achteraf wel even bij de geinstalleerde printers kijken of er niet per ongeluk 2 dezelfde printers staan vermeldt.
Pagina: 1