Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Background-position

Pagina: 1
Acties:

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb een achtergrondplaatje dat ik op verschillende pagina's van mijn site wil laten terugkomen, maar het moet geplaatst worden iets vanaf de linker onderhoek van de pagina. En de lengte van de pagina is elke keer anders. Via background-positioning kan ik alleen iets doen als:
code:
1
background-position:20px bottom

Maar kan ik op de een of andere manier het ook voor elkaar krijgen dat hij geplaatst wordt als het ware als:

code:
1
background-position:20px (bottom -20px);

(Dit kan natuurlijk niet, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel)

Alvast bedankt!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40
Volgens mij kan het niet op die manier, maar je zou natuurlijk een transparante strook van 20px hoog onderaan in het plaatje zelf kunnen opnemen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
Als je een voorbeeld geeft, dan kan ik misschien begrijpen wat je bedoeld. Op het moment zie ik het absoluut niet voor me.

Je kunt volgens mij wel iets doen met percentages. Maar daar kan ik nu niets concreets over zeggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 02-04-2008 10:34 ]

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Dit is niet mogelijk, je kan hem alleen links onderin zetten maar dan is ook alles gezegd. Doormiddel van truuctjes is het wel mogelijk, nouja, een soortgelijk iets. :) Zoals mjax al zei.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nevermind... spuit 11

[ Voor 85% gewijzigd door P.O. Box op 02-04-2008 13:06 ]

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Ook al is het een workaround ipv een oplossing, het toevoegen van een rand onderaan het plaatje is zowel een doodeenvoudige, geniale als feilloze insteek volgens mij!

Soms is het leven zo simpel, thanks! :)
Pagina: 1