[Planet] Een manier om eraf te komen?

Pagina: 1
Acties:

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een manier om zo snel mogelijk van Planet Internet af te komen, waarom? Nou ik vindt de prijzen van tegenwoordig niet meer in verhouding staan met het product dat je krijgt (zie andere aanbieders (telfort/alice etc.)

Helaas zit ik nog aan een wurg contract van voor 1 augustus 2007 waardoor ik pas om de 12 maanden mijn contract kan opzeggen. (ben zelfs nog een overgenomen tiscali klant) kan pas in januarie 2009 opzeggen.

Ik ben toen de pagina's van planet.nl eens afgespeurd en op zoek gegaan naar informatie over contract termijnen e.d. En toen kwam ik het volgende tegen.
Klik
Contracttermijnen:

Na up- of downgrade bent u met ons een nieuwe abonnementsovereenkomst aangegaan. Dit betekent dat de contracttermijn wordt vernieuwd vanaf het moment dat de omzetting is uitgevoerd.
Hier staat eigenlijk dat je na het up of downgraden van je abbonement een nieuw contract met ze aangaat, alleen hebben ze al je gegevens al.

Op een andere pagina geven ze informatie over de contractduur:
klik
Administratie: Contractduur abonnementen

Vraag
Wat is de (minimale) contractduur?

Antwoord

Contractduur:
De minimale contractduur voor al onze abonnementen bedraagt 12 maanden, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Verlenging:
De Algemene Voorwaarden bepalen verder dat na afloop van de contractperiode:

abonnementen die zijn aangegaan vóór 1 augustus 2007:
de contractperiode stilzwijgend telkens met eenzelfde periode (12 maanden) wordt verlengd.
abonnementen die zijn aangegaan vanaf 1 augustus 2007:
de overeenkomst wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Opzegtermijn:

abonnementen die zijn aangegaan vóór 1 augustus 2007:
U dient uw opzegging uiterlijk één maand voor het verstrijken van de contractperiode aan ons kenbaar te maken
abonnementen die zijn aangegaan ná 1 augustus 2007:
U kunt uw abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn
Hier zeggen ze ook dat als je een nieuwe overeenkomst aangaat dat de minimale contract periode 12 maanden is tenzij anders overeengekomen.

En vooral dat laatste trekte mijn aandacht, wat voor voorwaarden zouden daar aan hangen?

Stel, ik upgrade mijn abonnement en ga daarmee een nieuwe overeenkomst aan, kan ik zeggen dat ik wil dat die periode voor bijv. maar 3 maanden mag gelden? (waarna ik iedere maand kan gaan opzeggen en de vierde maand mijn adsl bij hun opzeg)

Of denk ik nu weer te hoopvol? :P en kunnen alleen zij die "minimale" termijn bepalen.

Right for all the wrong reasons.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

nee, je krijgt een contracts wijziging, maar je lidmaatschap is nog steeds van voor augustus 2007.

trust me, i've tried. Ik zit ook tot 2009 vast aan het Planet Abo... ondertussen (omdat ik het zelf niet meer gebruik) de hele handel over gezet naar Internet + Bellen (voor mijn ouders) en alles omgegooid naar het goedkoopste abonnement bij hen...

Dan scheelt het niet zoveel meer, zeker niet als je in acht houdt dat mijn ouders het internet niet zo vaak gebruiken...

Wabbawabbawabbawabba