Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:12:
Mogen zulke dingen eigenlijk zomaar in de algemene voorwaarden worden opgenomen?
Vast wel denk ik zelf, maar toch vraag ik me af of je wettelijk gezien niet gewoon alsnog je intellectuele eigendomsrecht behoudt..wel gaar als dat zomaar vervalt als je op ja klikt..hmm..
Yep, dat mag.
Dat ze het
willen snap ik wel, maar krijgen..

Nee, er is een groot verschil tussen een licentie geven en afstand doen van al je rechten. Als je ze een licentie geeft mogen ze je foto gebruiken voor reclame en whatever maar als je volledig afstand doet van je rechten mogen ze het doorverkopen, bewerken/verminken, en inderdaad, zelfs jou aanklagen als je 'm op je eigen website zet en een eventuele rechtzaak dan nog winnen ook.
Ah, misschien even het topic verder lezen voor ik blaat

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 04:10:
6. De intellectuele eigendomsrechten van de ingezonden series behoud je zelf, afgezien van de volgende mogelijke momenten. Tijdens de actieperiode van redbull5pics kunnen de foto's worden gebruikt op de volgende manieren: - expositie tijdens evenementen van Foam_Lab zie hiervoor
www.foamlab.nl - de deelnemers aan de masterclass stellen hun beelden eenmalig beschikbaar voor promotionele activiteiten voor redbull 5 pics via audiovisuele media
Op deze manier geef je dus een licentie aan ze, voor éénmalig gebruik zelfs, dus dat is dan zeker netjes en vele malen gunstiger voor de fotograaf