• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
(jarig!)
Ik kwam dit tegen:

http://www.redbull5pics.nl/

toch wel een leuke contest ... heb mijn pics al geupload.

Ik dacht .. ik share it even ;-)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
8. Door inzending doe je tevens afstand van alle eventuele intellectuele eigendomsrechten, en geef je ons dus het recht om inzendingen vrijelijk te gebruiken, openbaar te maken, te reproduceren en te bewerken en/of uit te geven, zonder dat daarvoor een vergoeding aan jou of eventueel je wettelijke vertegenwoordiger verschuldigd is.
lees ik nu in de algemene voorwaarden.. ik hoef iig niet mee te doen zo.

|>

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
simon schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:39:
[...]

Nee, inderdaad... Een licentie verstrekken voor vrij gebruik dóór de organisatie kan ik nog wel begrijpen, op die manier maak je het mogelijk dat ze jouw foto kunnen publiceren, maar even vrolijk doorverkopen en zelfs afstand doen van je rechten...

:r

Verwijderd

Mogen zulke dingen eigenlijk zomaar in de algemene voorwaarden worden opgenomen?
Vast wel denk ik zelf, maar toch vraag ik me af of je wettelijk gezien niet gewoon alsnog je intellectuele eigendomsrecht behoudt..wel gaar als dat zomaar vervalt als je op ja klikt..hmm..

Minder relaxte voorwaarden idd als je wat serieuzer met fotografie bezig bent/wilt. Gaan zij er vandoor met waar jij voor gewerkt hebt.
doe je tevens afstand van alle eventuele intellectuele eigendomsrechten, en geef je ons dus het recht om inzendingen vrijelijk te gebruiken, openbaar te maken, te reproduceren en te bewerken en/of uit te geven, zonder dat daarvoor een vergoeding aan jou of eventueel je
netjes :|

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

(jarig!)
simon schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:39:
[...]

Gadverdamme zeg, ik haat dat soort praktijken. No way dat ik iets upload :/ :r .

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-01 15:14

Sharky

Skamn Dippy!

dit soort voorwaarden zijn niet ongebruikelijk hoor bij dit soort contests. Alleen zijn deze wel wat explicieter dan gemiddeld.

This too shall pass

• Henk
Sharky schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:26:
dit soort voorwaarden zijn niet ongebruikelijk hoor bij dit soort contests. Alleen zijn deze wel wat explicieter dan gemiddeld.
Er is een groot verschil tussen het afdragen van je rechten en het geven van een onbeperkte licentie.

Als jij een foto inzendt voor deze wedstrijd, vervolgens een jaar later die foto dik verkoopt omdat er kennelijk een geinteresseerde is, kan red bull je, volgens deze voorwaarden, keihard aanklagen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ook leuk:

Maar hoe kun je winnen? Stuur de serie (of de link) naar zoveel mogelijk mensen en zorg ervoor dat Nederland op jouw serie stemt

Jammer dat de organisatie geen mail adres heeft staan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:11

mphilipp

Romanes eunt domus

En vooral helemaal niet kijken naar je eigen voordeel bij het meedoen aan zo'n wedstrijd. Allemaal lekker spastisch gaan doen over die voorwaarden. Bizar gewoon. Alsof iedereen hier altijd al dik geld aan zijn/haar foto's verdient. maw: wat verlies je ermee? Nul komma nul. Wat kun je winnen: zat.

Hoe je foto's maar lekker op je schijf, dan weet je zeker dat niemand ze ziet en dat je er ook nooit een € mee gaat verdienen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SinergyX
  • Laatst online: 28-01 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe kom je gratis aan nieuw reclame materiaal, zie hier :P

En wat je kunt winnen? De 10 meest creatieve series winnen een Masterclass van topfotograaf Tom van Heel in Foam_Fotografiemuseum.

10? Van de hoeveel 100den (of wel 1000den) inzendingen? Neuh dankje :P

[ Voor 64% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2008 14:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wijnands
  • Laatst online: 28-01 12:12
Je kunt een hoop winnen maar ik heb het idee dat het meer gaat om wie kan de meeste mensen spammen en dan heeft het dus minder met fotografie kwaliteiten te maken.

Verder kan ik me best voorstellen dat ze de rechten willen hebben op de winnende foto's maar alle inzendingen? Kom op zeg!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Henk
Wijnands schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:08:
Verder kan ik me best voorstellen dat ze de rechten willen hebben op de winnende foto's maar alle inzendingen? Kom op zeg!
Nee, ik kan me voorstellen dat ze een volledige licentie willen als het gaat om onbeperkt publiceren etc.

Maar dat jij je rechten moet afdragen? C'mon :')

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet geschoten is altijd mis. Zo kun je wel bezig blijven met het verzinnen van excuses om maar niet mee te hoeven doen. Het is toch leuk om een beetje exhibitionistisch te zijn?

Ik heb (zonder dat ik het wist overigens) meegedongen naar de Nu.nl verkiezing. Blijkbaar hadden ze uit de foto's die ze vorig jaar hebben binnen gekregen 100 uitgezocht die mee mochten dingen. Daar zat een foto van mij bij. Niets gewonnen, maar toch best een 'eer' dat je überhaupt uitgekozen bent.

Als je toch niets van plan bent met je foto's maakt het natuurlijk geen ene reet uit. Niet zo spastisch doen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Henk
mphilipp schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:46:
Niet geschoten is altijd mis. Zo kun je wel bezig blijven met het verzinnen van excuses om maar niet mee te hoeven doen. Het is toch leuk om een beetje exhibitionistisch te zijn?

Ik heb (zonder dat ik het wist overigens) meegedongen naar de Nu.nl verkiezing. Blijkbaar hadden ze uit de foto's die ze vorig jaar hebben binnen gekregen 100 uitgezocht die mee mochten dingen. Daar zat een foto van mij bij. Niets gewonnen, maar toch best een 'eer' dat je überhaupt uitgekozen bent.

Als je toch niets van plan bent met je foto's maakt het natuurlijk geen ene reet uit. Niet zo spastisch doen...
Totdat jouw best-wel-gave-F1 detail-foto (die overigens #99 van de competitie werd, jammer joh, no prize for you) zonder enige vorm van naamsvermelding of wat dan ook op een stel humangeous flyers staat en waar red bull er gewoon bakken met reclame-inkomsten op kan derven.

Nee, lijkt me een geweldig plan. Ik ben zeker niet spastisch omdat ik me niet laat naaien, dat soort rare bewegingen ga ik pas maken op het moment dat iemand het tóch probeert :P

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
was al klaar met alles invullen, toch maar even de voorwaarden doorgelezen

bull :X

Verwijderd

De algemene voorwaarden zijn afgelopen week veranderd! zie onderstaande tekst.
Je kunt nog tot 30 Mei meedoen met de wedstrijd op www.redbull5pics.nl

6. De intellectuele eigendomsrechten van de ingezonden series behoud je zelf, afgezien van de volgende mogelijke momenten. Tijdens de actieperiode van redbull5pics kunnen de foto's worden gebruikt op de volgende manieren: - expositie tijdens evenementen van Foam_Lab zie hiervoor www.foamlab.nl - de deelnemers aan de masterclass stellen hun beelden eenmalig beschikbaar voor promotionele activiteiten voor redbull 5 pics via audiovisuele media

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:50:
[...]
Totdat jouw best-wel-gave-F1 detail-foto (die overigens #99 van de competitie werd, jammer joh, no prize for you) zonder enige vorm van naamsvermelding of wat dan ook op een stel humangeous flyers staat en waar red bull er gewoon bakken met reclame-inkomsten op kan derven.
Und...? Als ik 'm op mijn schijf had gehouden had helemaal geen hond 'm gezien. Die ene foto zal ze echt geen miljoenen extra opleveren, dat doet de campagne an sich, ongeacht welke foto ze daar gebruiken. Mijn foto maakt daar écht geen verschil in. Dat is aankleding en de competitie geeft ze een bepaalde uitstraling.

Het is wat anders als een F1 magazine mijn foto jat en op de cover plaatst. Dán pas verdienen ze rechtstreeks geld aan mijn foto. Ik denk dat je een beetje te krampachtig over dit soort dingen denkt en (misschien helaas) meteen aan geld vragen voor van alles.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Al die mensen die zomaar rechten afgeven omdat ze graag gepubliceerd willen hebben.. rare jongens zijn 't (of meiden).. wijziging is wel netjes..

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 14-04-2008 21:06 ]

|>

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:12:
Mogen zulke dingen eigenlijk zomaar in de algemene voorwaarden worden opgenomen?
Vast wel denk ik zelf, maar toch vraag ik me af of je wettelijk gezien niet gewoon alsnog je intellectuele eigendomsrecht behoudt..wel gaar als dat zomaar vervalt als je op ja klikt..hmm..
Yep, dat mag.
Wijnands schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:08:
Dat ze het willen snap ik wel, maar krijgen.. :P
Nee, er is een groot verschil tussen een licentie geven en afstand doen van al je rechten. Als je ze een licentie geeft mogen ze je foto gebruiken voor reclame en whatever maar als je volledig afstand doet van je rechten mogen ze het doorverkopen, bewerken/verminken, en inderdaad, zelfs jou aanklagen als je 'm op je eigen website zet en een eventuele rechtzaak dan nog winnen ook.

Ah, misschien even het topic verder lezen voor ik blaat :+
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 04:10:
6. De intellectuele eigendomsrechten van de ingezonden series behoud je zelf, afgezien van de volgende mogelijke momenten. Tijdens de actieperiode van redbull5pics kunnen de foto's worden gebruikt op de volgende manieren: - expositie tijdens evenementen van Foam_Lab zie hiervoor www.foamlab.nl - de deelnemers aan de masterclass stellen hun beelden eenmalig beschikbaar voor promotionele activiteiten voor redbull 5 pics via audiovisuele media
Op deze manier geef je dus een licentie aan ze, voor éénmalig gebruik zelfs, dus dat is dan zeker netjes en vele malen gunstiger voor de fotograaf :)

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 17:20
Ik doe het er gewoon voor, zeker omdat ik nog geen geld verdien met mijn foto's en dus alle aandacht leuk is. Ik zou anders reageren wanneer fotografie mijn broodwinst zou zijn....

Mijn foto's staan hier

Een positieve review zou natuurlijk leuk zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Aristos op 14-04-2008 17:42 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

YellowCube

Wait...what?

wat overbodig gekibbel verwijderd

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 17:23

ralpje

Deugpopje

mphilipp schreef op maandag 14 april 2008 @ 08:46:
[...]

Und...? Als ik 'm op mijn schijf had gehouden had helemaal geen hond 'm gezien. Die ene foto zal ze echt geen miljoenen extra opleveren, dat doet de campagne an sich, ongeacht welke foto ze daar gebruiken. Mijn foto maakt daar écht geen verschil in. Dat is aankleding en de competitie geeft ze een bepaalde uitstraling.

Het is wat anders als een F1 magazine mijn foto jat en op de cover plaatst. Dán pas verdienen ze rechtstreeks geld aan mijn foto. Ik denk dat je een beetje te krampachtig over dit soort dingen denkt en (misschien helaas) meteen aan geld vragen voor van alles.
... Het is niet wat anders als je foto op de cover van een magazine staat en Red Bull daar dik aan verdient, omdat jij de rechten aan het afgedragen hebt. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 17:20
Wie gaat er eigenlijk die vrijdag 25 april naar die Workshop. Ik heb wel interesse, meer mensen?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit erover te denken om ook even langs te wippen, het klinkt wel leuk..

Verwijderd

Wie heeft er nu gewonnen?
Pagina: 1