Fiberworld en ProSafe VPN Wireless ADSL Gateway DGFV338?

Pagina: 1
Acties:

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Hallo,

Onze Netgear ProSafe VPN Wireless ADSL Gateway DGFV338 wil niet connecten met Fiberworld ADSL...... Om het probleem uit te leggen zal ik eerst de oude situatie schetsen:

Een copperjet 816 modem als router met daaraan een normale switcht. Aan deze switch hing een accesspoint en verschillende bedraadde apparatuur. Nu is de accesspoint overleden door een overdosis aan stroom. Daarop bedacht ik deze drie apparaten te vervangen door 1: de Netgear ProSafe VPN Wireless ADSL Gateway DGFV338.

Het probleem is nu dat deze Netgear modem geen connectie kan krijgen, tenminste niet altijd en wanneer wel is het maar voor korte duur. Als workaround heb ik de copperjet modem er weer tussen gezet, maar de situatie waar ik heen wil, is dat de netgear standalone gaat werken.

Wat ik al heb geprobeerd is firmware updates, de VPI en de VCI waardes verandert naar 8/48 (standaard 0/35) zoals gevonden in een document bij Netgear op de site. LLC-Based verandert in VC Based. MTU ingesteld op 1500. En combinaties van deze waardes. Niks mocht baten om een connectie te krijgen. Tevens heb ik het mac-adres van de copperjet al ingesteld als mac-adres van de netgear.

Weet iemand waaraan het kan liggen en hoe ik wel verbinding kan krijgen met de Netgear op adsl van Fiberworld?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

ST10©DE

Dus.............

Topicstarter
Niemand ervaring met Netgear ADSL modems?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.