Drivers HP Laserjet 1018 voor Laserjet 1015?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb een Laserjet 1015 staan. Hoewel het ding nog niet zo oud is, weigert HP drivers ervoor te maken voor Windows XP/2003 x64 (hoewel ze al sinds januari 2006 beweren dat die binnenkort komen) en Windows Vista. Nu zijn er voor de HP Laserjet 1018 wel x64 en Vista drivers en lijkt deze printer qua uiterlijk toch wel heel erg veel op de Laserjet 1015. Heeft iemand toevallig al geprobeerd of het werkt om die 1018 drivers voor z'n 1015 te gebruiken? Moet er daarvoor nog iets in de .inf file aangepast worden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 22:47
Als die printer blijkbaar al van voor 01/2006 bestaat, zitten er dan geen standaard-drivers in Vista?

Het is een gewone standaard LJ blijkbaar, geen All-in-one apparaat?
Dan kan je normaal eender welke PCL5 (of misschien wel PCL6) HP-driver gebruiken.

[edit]
Net even gekeken in Vista.
Als ik een printer wil toevoegen, kan ik gewoon netjes de HP LJ 1015 uit het lijstje kiezen.
In principe zou hij gewoon automatisch moeten gedetecteerd worden zelfs.
Reboot je PC eens terwijl de printer aangesloten is en aanstaat...

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 02-04-2008 09:36 ]

• martdj
Misschien had ik de Vista melding er buiten moeten laten. Het gaat mij namelijk om Windows 2003 server x64. De printer zit aangesloten op mijn (home)server zodat ie altijd voor alle computers op het netwerk beschikbaar is. Ik link 'm nu aan een vmware image met Windows XP om 'm beschikbaar te maken, maar dat moet ik bij iedere herstart weer opnieuw doen en dat blijft dus behelpen. Als ik gewoon de 1018 x64 driver zou kunnen gebruiken zou dat stukken handiger zijn.

Dat van die PCL5/6 drivers moet ik een goed bekijken overigens. Wat in de huidige drivers zit en wel erg handig is, is dat als er een error optreed ik via een website kan zien wat de error is en hoe ik die op kan lossen en dat stuk zal er natuurlijk niet inzitten als ik een standaard PCL5/6 driver neem.

Edit:
Hij ondersteunt PCL 5e

[ Voor 26% gewijzigd door martdj op 02-04-2008 09:53 ]

Verwijderd

Waarom gebruik je niet de HP Universal Printer Driver x64?
die gebruiken wij hier ook op onze W2K3 print sever.
Werkt perfect!

Gewoon te downloaden van de hp site

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 22:47
Als je een gesharede printer installeert op een client installeert Windows ook de driver op die client.
Als je nou eens je printer rechtstreeks aan een client hangt, deze shared en dan toevoegt op je server, zou hij in principe die drivers moeten installeren op je server. x86-drivers werken normaalgezien ook op x64.
Als je dan je printer terug aan je server hangt, zou hij die drivers gewoon moeten gebruiken denk ik?

[edit]
Of je doet wat - Willie - hierboven zegt! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 02-04-2008 10:01 ]

• martdj
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:54:
Waarom gebruik je niet de HP Universal Printer Driver x64?
die gebruiken wij hier ook op onze W2K3 print sever.
Werkt perfect!

Gewoon te downloaden van de hp site
Met een Laserjet 1015? Bij die Printer Driver staat namelijk een hele waslijst aan ondersteunde printers, maar daar staat de Laserjet 1015 dus niet bij.
(Ik wil het overigens wel gaan proberen, maar kan het pas vanavond gaan testen)
Pagina: 1