Paypal en gebruik van creditcards

Pagina: 1
Acties:

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:05
nou zie ik op paypal.nl visa en mastercard icoontjes maar er staat geen informatie bij?
en aangezien ik iets wil importen is het dan ook daadwerkelijk om paypal als creditcard te gebruiken?

dus weet iemand meer en of heeft hier ervaring mee?

alvast bedankt

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, je kunt je visa/mastercard creditcard via paypal gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:34
Dat is dus inderdaad zo. Je geeft aan Paypal op wat je CC nummer is, en dan gebruik je dus in het vervolg eigenlijk je CC om te betalen, met Paypal als tussenpartij.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:34

hellknight

Medieval Nerd

Paypal heeft diverse mogelijkheden om te betalen:
- via aan je account gekoppelde creditcard
- via tegoed dat je van je bankrekening op je paypal account hebt overgemaakt, of dat anderen aan je betaald hebben via paypal
- via eenmalige incasso - het te betalen bedrag wordt via paypal rechtstreeks van je gekoppelde bankrekening afgeschreven.

Your lack of planning is not my emergency

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

*Titelfix

Je kunt Paypal gebruiken als consument, om betalingen te doen bij verschillende online winkels, maar toch vooral op eBay (en afgeleiden). Als verkopende partij kan je Paypal dus gebruiken om betalingen binnen te krijgen, opdat er eenvoudigweg meer mogelijkheden zijn voor de consument om toch vooral hun geld bij jouw winkeltje achter te laten. ;)

Als consument kan je je PayPal tegoed aanvullen met een creditcard, bijvoorbeeld Visa of MasterCard.
Als winkelier krijg je betalingen binnen in je PayPal tegoed, die je naar een bankrekening kunt overschrijven.

Dus de creditcards die bij PayPal genoemd worden, zijn enkel bedoelt om je PayPal tegoeden aan te vullen. :)
Als je als winkelier creditcards wilt accepteren, maar geen grote hoeveelheden of bedragen langs ziet komen, dan is eventueel google checkout wel een idee. :)

Bericht hierboven

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Floor-is schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:48:
Als je als winkelier creditcards wilt accepteren, maar geen grote hoeveelheden of bedragen langs ziet komen, dan is eventueel google checkout wel een idee. :)
Daar is Paypal ook prima voor bruikbaar toch :?

Je accepteert onrechtstreeks creditcards, zonder dat je een duur abo bij een provider hoeft af te nemen of zo :) En de consument kan gewoon met zijn creditcard betalen :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Floor-is schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:48:
Als consument kan je je PayPal tegoed aanvullen met een creditcard, bijvoorbeeld Visa of MasterCard.
#
Dus de creditcards die bij PayPal genoemd worden, zijn enkel bedoelt om je PayPal tegoeden aan te vullen. :)
Je hoeft geen enkel tegoed te hebben om een betaling via PayPal te doen. PayPal doet een incasso op je account bij een bank of via je CC.

ARME AOW’er

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Let wel op bij paypal, paypal onthoud je creditcard gegevens, en wanneer iemand je account kraakt dan kan ie jouw gegevens gebruiken om te shoppen. nu is dat met een CC niet zo hee erg, maar handig is anders. ik verwijder dus na iedere transactie mijn CC gegevens

Beste film ooit

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25
8)7
Ik hoop dat je paypal niet te vaak gebruikt dan, ik zie me al elke week mijn CC-nummer terug in Paypal zetten vooraleer ik iets kan bestellen! :P

Verwijderd

soepkip schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:07:
Let wel op bij paypal, paypal onthoud je creditcard gegevens, en wanneer iemand je account kraakt dan kan ie jouw gegevens gebruiken om te shoppen. nu is dat met een CC niet zo hee erg, maar handig is anders. ik verwijder dus na iedere transactie mijn CC gegevens
Die kans bestaat altijd, de kans dat jouw internet bankieren wordt gekraakt is ook aanwezig.

Mocht je Paypal account worden gekraakt, is ten eerste Paypal verantwoordelijk en verder stelt de credit card maatschappij jou schadeloos.

Nee, zelf zou ik nooit mijn banknummer koppelen aan m'n Paypal account, dan pas heb je geen veiligheidsnet.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:12:
[...]

Die kans bestaat altijd, de kans dat jouw internet bankieren wordt gekraakt is ook aanwezig.

Mocht je Paypal account worden gekraakt, is ten eerste Paypal verantwoordelijk en verder stelt de credit card maatschappij jou schadeloos.

Nee, zelf zou ik nooit mijn banknummer koppelen aan m'n Paypal account, dan pas heb je geen veiligheidsnet.
Waarom niet je banknummer dan? Automatische incassos kan je zowiezo terugdraaien.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

B0MBACI schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:18:
[...]
Waarom niet je banknummer dan? Automatische incassos kan je zowiezo terugdraaien.
Volgens mij die van PayPal dus niet, net zoals je de automatische incasso van loterijen niet terug kunt draaien.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nvidiot schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:20:
[...]

Volgens mij die van PayPal dus niet, net zoals je de automatische incasso van loterijen niet terug kunt draaien.
Volgens mij kan het gewoon hoor en dan nog is het fout van paypal als 3den je rekening plunderen.

• Psyonara
in iedergeval bedankt. is er nog andere informatie of handigheden wat ook helpt?

Verwijderd

Psyonara schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:02:
in iedergeval bedankt. is er nog andere informatie of handigheden wat ook helpt?
Als je de keus hebt om met je creditcard te betalen of via paypal met je creditcard gekoppeld aan paypal kies dan altijd voor je creditcard. Paypal hanteert namelijk zijn eigen omwisselkoers voor dollars naar euro's, en die is altijd lager dan via je creditcard.

• Psyonara
dus dat betekend als ik er een creditcard tussen dat het dan de normale wisselkoers volgt bij bv ebay.nl
Pagina: 1