Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie mij adviseren om duaal BI te studeren?
Op welk school en welke bedrijven hier het best voor geschikt zijn?

Alvast iedereen bedankt.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
lol, elke HBO school ondersteunt dat wel en overigens heb je daar ook databases voor :/ probeer er één in de buurt zou ik zeggen, en anders op kamers :)

en ik zou eerst een bedrijf zoeken die dat wel wil natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door sjongenelen op 01-04-2008 23:48 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:48:
lol, elke HBO school ondersteunt dat wel en overigens heb je daar ook databases voor :/ probeer er één in de buurt zou ik zeggen, en anders op kamers :)

en ik zou eerst een bedrijf zoeken die dat wel wil natuurlijk
Volgens mij heb je mijn vraag niet echt goed begrepen. Ik zou meer ervaringen willen horen van duaal BI studenten die momenteel hiermee bezig zijn of mensen die in het verleden die dit opleiding hebben gedaan.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Volgens mij is het bij sommige scholen wel zo dat je eerst je propedeuse moet halen voordat je het duale traject in kunt. Maar geef eens wat meer info, wat heb je hiervoor gedaan, aan welke school zat je te denken, enz.

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:48
Misschien is het gewoon handig als je langs open dagen gaat i.p.v. je vraag op een forum te zetten?

Van mijn krijg je bij voorbaat al een negatief studieadvies.

Wat een instelling....

Succes

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
aha, dus je eerste vraag:

ja, als je het aan denkt te kunnen, je hebt een 32urige baan (waarschijnlijk) en een HBO opleiding. Op je werk mag je waarschijnlijk geen tijd besteden aan je school (buiten scriptie ed.) dus dat wordt 's avonds studeren. Heb je hier zin in? Heb je een bedrijf dat voldoet aan de certificeringen? Heb je een druk sociaal leven? Kun je goed studeren?

dan over je 'waar', ik denk niet dat het zoveel uit maakt wáár je gaat studeren, je zult de school niet heel veel zien ! natuurlijk heb je terugkomdagen en maak je er toetsen, maar dat is allemaal HBO niveau, ofwel; hetzelfde als op een andere school! (literatuur ed.) dus keuze school is niet zo belangrijk als de alinea hierboven :)

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 02-04-2008 00:07 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Mdesign schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:57:
Misschien is het gewoon handig als je langs open dagen gaat i.p.v. je vraag op een forum te zetten?

Van mijn krijg je bij voorbaat al een negatief studieadvies.

Wat een instelling....

Succes
Ik vind het jammer dat je op deze manier denkt over mijn instelling. Volgende week heb ik al een afspraak met een opleidingscoordinator.

Volgens mij kan het geen kwaad om op deze manier ook aan informatie te komen oftwel ervaringen te horen van mensen.

Verwijderd

Topicstarter
--Niels-- schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:56:
Volgens mij is het bij sommige scholen wel zo dat je eerst je propedeuse moet halen voordat je het duale traject in kunt. Maar geef eens wat meer info, wat heb je hiervoor gedaan, aan welke school zat je te denken, enz.
Op dit moment studeer ik Bedrijfseconomie (2e klas) aan de Hogeschool INHOLLAND. Heb mijn propedeuse al, maar ik wil gaan switchen omdat de opleiding mijn niet erg ligt.

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41
Studeer bedrijfskundige informatica duaal.
Werk inderdaad 32 uur per week en ga meestal één dag per week naar school.

Omdat ik al een aantal jaar voltijd gestudeerd had ontving ik geen studiefinanciering meer.
Werkgever (Detacheringsbureau) betaalt mijn studie en m'n salaris. We hebben afgesproken dat elk jaar mijn salaris omhooggaat. Ik ben inmiddels verder in m'n studie, meer relevante werkervaring en meer waard voor het bedrijf waar ik werk.

Alles wat ik leer zie ik direct hoe dit wordt toegepast in de praktijk. Module-opdrachten die gemaakt worden, worden toegepast in de werkomgeving. Voordeel is dat ik er niet naast hoef te werken. Nadeel is dat het misschien zwaarder is dan een normale voltijd HBO studie. Bij een voltijd HBO studie heb je vaak al 1 of 2 dagen per week roostervrij en soms schooldagen van 3 -4 lesuur. Ook kan ik op mijn werk wanneer het rustig is, onder werktijd (=betaald) aan m'n stage- en module opdrachten werken.
Pagina: 1