Geen kleur bij TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 1.123 views

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:13
Hey Tweakers,

Ik heb een probleem met de weergave van de kleuren bij de tv-out optie van Nvidia. Ik heb een Nvidia Geforce 8500GT en deze heeft Tv-Out. Nu heb ik ook een van de nieuwste driverversies (met het nieuwe controlpanel), maar ik krijg geen kleuren beeld (alleen zwart wit).

Het rare is, voor deze videokaart had ik een Nvidia Geforce 4200Ti, en die was precies hetzelfde aangesloten, en die gaf wel kleur.

Het topic over tv-out heb ik al nagelezen en andere kanalen zitten er niet op mijn tv voor de ingang, dus daar kan het niet aan liggen. Het enige wat ik weet is dat ik nu alleen s-video kan instellen in de instellingen, terwijl dit eerst een keuze was tussen composite/s-video.

Het aparte is dus, dat er met dezelfde kabel en in/uitgangen wél kleur was te vinden...

Iemand enig idee hoe dit kan en waar dit aan ligt?
Alvast bedankt!
The_ReVenger

[ Voor 1% gewijzigd door RV op 01-04-2008 23:00 . Reden: Kleine edits in tekst ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

staat redelijk letterlijk in de TV-OUT FAQ. ja het staat er echt in.

maar om het even samen te vatten:

twee types, S-video en zo'n gele EEN aderige kabel

S-video heb je vier aders, die andere waar ik de naam even van kwijt ben heeft er eentje.

Nu accepteert you tv zeer waarschijnlijk alleen de gele eenaderige kabel (composite?) en je nieuwe videokaart kan blijkbaar enkel S-video uitspuwen.

gelukkig is met een condensatortje van 470 pF (of was het microF) op te lossen, maar dan kost het je wel wat soldeerwerk. staat overigen volgens mij ook in de TV-FAQ ;)

succes iig!

-_-

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
The_ReVenger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:59:
Het topic over tv-out heb ik al nagelezen en andere kanalen zitten er niet op mijn tv voor de ingang, dus daar kan het niet aan liggen.
Deze aanname klopt niet en dus is het handig als je toch nog een keer de De grote tv-out FAQ doorneemt.

Verder staat er meer dan een enkele oplossing voor specifiek dat onderwerp. Het is de bedoeling op GoT dat je ze allemaal langs loopt voor je een topic opent, niet slechts eentje uitkiest.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:13
Ik heb al vele topics gezocht en overal stond hetzelfde in, had ik dus ook al wel verwacht. Namelijk, dat je de FAQ moest lezen en moest zoeken...ik denk ik zet het er vast bij dan weten jullie dat ik er naar gezocht heb?!

Maar goed. Ik heb dus eerst wel kleur gehad en nu niet meer, met dezelfde aansluiting...op mijn tv heb ik een scart aangesloten dus geen 'andere' kabel en dezelfde aansluiting werkte eerst wel.
Ik had het soldeerstuk ook al gevonden, maar dat lijkt mij niet nodig omdat het eerst wel werkte :?

In mijn vorige videokaart zat de kabel precies hetzelfde aangesloten als in deze kaart, dus dat kan het toch ook niet zijn? Of zie ik het verkeerd?

Thnx voor de antwoorden iig!!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je niet meer info over je instellingen? Voor hetzelfde geld stuurt je videokaart gewoon een totaal verkeerd signaal (ntsc, pal60, weet ik het).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Heb je meerdere scart-ingangen ?
Probeer je andere scart-ingang, wedden dat ie het weer doet ?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
The_ReVenger schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:28:
Ik heb al vele topics gezocht en overal stond hetzelfde in, had ik dus ook al wel verwacht. Namelijk, dat je de FAQ moest lezen en moest zoeken...ik denk ik zet het er vast bij dan weten jullie dat ik er naar gezocht heb?!

Maar goed. Ik heb dus eerst wel kleur gehad en nu niet meer, met dezelfde aansluiting...op mijn tv heb ik een scart aangesloten dus geen 'andere' kabel en dezelfde aansluiting werkte eerst wel.
Ik had het soldeerstuk ook al gevonden, maar dat lijkt mij niet nodig omdat het eerst wel werkte :?

In mijn vorige videokaart zat de kabel precies hetzelfde aangesloten als in deze kaart, dus dat kan het toch ook niet zijn? Of zie ik het verkeerd?

Thnx voor de antwoorden iig!!
Daar kan het dus wel aanliggen. Zie bovenstaande uitleg over s-video en composite.

Om het te verduidelijken:
Composiet: 1 signaal, kleur en zwart/wit op 1 ader.
S-Video: meerdere signalen, kleur en zwart/wit iig gescheiden.

Waarschijnlijk 'luistert' je tv alleen naar die ene ader, en stuurt je nieuwe videokaart daar alleen een zwart/wit signaal overheen. Bekend probleem in de tv-out faq, alleen interpretatie is wellicht lastig als je de achtergrond niet kent.

Happy Blessings <3

• kalizec
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zucht, dan nog maar een keer:

Als je de De grote tv-out FAQ had doorgelezen, dan had je de onderstaande oplossingen gezien. Als je nu even de moeite neemt om voor ieder van die oplossingen aan te geven wat er gebeurde toen je die oplossing probeerde en dat netjes in je topicstart zet of in een reply onderaan, dan zullen mensen al snel ophouden met je lastig vallen met die 'nare' De grote tv-out FAQ .
• Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...

Dan moet je de volgende dingen proberen (later wordt dieper op elk punt ingegaan) :

• Kijk goed in de handleiding van je tv of deze wel s-video signaal aan kan
• Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
• Gebruik het juiste videokanaal
• Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
• Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
• Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
• Werk niet via een SCART-blok

Mocht je er nog niet uitkomen zorg dan dat je in het topic wat je opent extreem duidelijk bent en alles laat zien wat je geprobeert hebt, anders krijg je 100% zeker als eerste reactie of je je tv-out wel op PAL hebt staan. De kans dat zo'n topic opgelost wordt is trouwens minimaal : tv-out werkt niet naar behoren (grijs beeld)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je niet leest wat anderen schrijven heeft een topic weinig zin :o

Als je kaart om welke reden dan ook (drivers in dit geval) geen Composite maar alleen S-Video output kan leveren, en je klakkeloos een mini-DIN (S-Video) naar RCA (Composite) verloop gebruikt krijg je alleen de luminance en niet de chrominance (kleurinformatie). Dit volgt volledig logisch uit wat je verloop doet en de instellingen die je hebt. Even logisch zijn de oplossingen:

- zorg ervoor dat je alsnog composite kunt instellen (evt dmv driver downgrade)
- sluit je verloop niet op composite aan, maar op een S-Video geschikte ingang op de TV (vaak over SCART mogelijk)

Verder is hier inderdaad niets nieuws te lezen - dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.