Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Image Gallery Script

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Ik zoek een (liefst gratis) PHP script voor een image gallery. Ja ik hoor jullie al denken, daar zijn er GENOEG van. Dat klopt en ik heb er heel veel geprobeerd, maar ze voldoen allemaal niet aan alle eisen. Ik heb namelijk een collectie met 2000 plaatjes. Wat vind ik belangrijk dat het script heeft?

1. Mass upload (ik ga natuurlijk geen 2000 plaatjes 1 voor 1 uploaden)
2. Duidelijke thumbnails. Veel galleries maken thumbnails, maar als de plaatjes verschillen van grootte dan laten ze bijv. maar een deel zien. Ik wil thumbnails zoals bijv. windows verkenner heeft. Het kader om het plaatje heeft een standaard grootte, maar de plaatjes erin zijn volledig te zien, maar geresized zodat het in het kader past (<-- belangrijk. Dit was bij veel scripts niet het geval. Die resizen maar wat af.)

Aangezien de collectie zo groot is, ga ik niet een aparte omschrijving geven bij elk plaatje. Dat is daarom ook niet nodig, maar de plaatjes hebben wel allemaal al een duidelijke naam. Wat me wel handig lijkt is als het script een dit sorteert op bijv. alfabet. Dat je kan klikken op de B en dan alle plaatjes getoont worden die beginnen met de letter B (maar dan natuurlijk een maximaal aantal per keer, anders duurt het laden erg lang).

Tips zijn welkom.

Facts don't care about your feelings

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.dalbum.org/

Afaik doet dat perfect wat gij wilt ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het lijkt me sowieso handig om een vraag over php niet in Webdesign, Markup & Clientside Scripting maar in Programming te stellen. Verder hoop ik ook dat je van tevoren even Programming Beleid hebt gelezen :)

Maar: heb je al gedacht over het zelf in elkaar zetten van een dergelijk script? Zo moeilijk is het namelijk niet. Wat je kan doen is bijvoorbeeld het beste script uitzoeken, en daarbij een eigen uploader maken die eenmalig jouw 2000 plaatjes importeert :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hier in de devschuur (je had in PRG moeten zijn volgens Waar hoort mijn topic?) hebben we het over zélf programmeren; een "ik zoek dit en dat"-vraag past daar dus niet in (zie ook scriptrequest). Veel meer kan ik er helaas niet van maken.

Kijk ook even in onze Programming Beleid Quickstart voordat je een nieuw topic opent.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 01-04-2008 21:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.