Toon posts:

ISRA Punt is een beetje ziek... help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Vanaf ongeveer 20 februari heeft mn onderbuurman, Telfort 20mb internet zonder bellen aangeschaft, kosten: 19,95 per maand, met een ZyXEL 2602HW modem ( draadloos )

Kat in het bakkie zul je denken, niks aan de hand, plug and play, net zoals het op de doos omschreven word...
Nou heb ik niet zon hele handige ( wel heele aardige ) onderbuurman, deze beste man is na wat gestoei bij het aansluiten het israpunt gaan...
ehm laten we het op demonteren houden, waarbij alle aders komende uit de hoofd ader, niet meer op de orginele aansluiting in het israpunt zijn komen te zitten...

Hij ( mn onderbuurman ) heeft het zo weten te doen dat hij een rj11 stekertje aan 1 uiteinde heeft gestript, daarvan de 2 middelste draden heeft gebruikt, en deze 2 draden direct op 2 aders
komende uit het israpunt angesloten heeft...

Welke dat zijn weet ik niet meer, vond het ook niet belangrijk want de downloadsnelheid was iets van 100kb en de upload iets van 35kb... mag dus wel een onsje meer zijn...

Dit is heiligschennis voor de kpn monteur... en ookwel terecht, deze beste man komt het niet maken omdat we de lijn niet voor vaste telefoon gebruiken en dus geen telefoonnummer hebben.

Dus ik probeer er ergens achter te komen hoe nu verder, en heb op internet de volgende aansluiting gevonden:

Vervolgens schroef je de rode draad onder 1A en de blauw/groene draad onder 1B.
dan de oranje onder 2a en de wit/geel bruine onder 2B.
De blanke draad sluit aan op de middelste schroef

Dit heb ik gedaan en ook goed de aders schoongeschraapt, en vanaf het israpunt de kabel gebruikt met 2 aders in het midden en een rj11 stekkertje, en deze in het modem gestopt.
Heb het stekkertje ook in het andere aansluitpunt op het ISRA gehad, modem gereset e.d. maar dit mag niet helpen.

Monteur geen optie, want die komt over 1,5 maand, dus een beetje lang, en waarschijnlijk volgens de telforthelpdeskmevrouw (die in 8 minuten voor 1 euro per minuut afspraken met de monteur regelt) komt er
niet gelijk een oplossing uit, en zal deze monteur weer een andere monteur sturen omdat de telfort monteur niet aan het israpunt mag komen...

De standaard korting op een telfort aansluitmonteur gaat ook niet op, omdat het israpunt is gewijzigd, dus geen hulp...

Heeft iemand hier een heldere kijk op die mij verder kan brengen?

Ik heb wat foto's bijgevoegd, van de huidige aansluiting, waarbij ik geen internet verbinding heb.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3235/2380158487_a2cf9ff00d_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2196/2380158447_1c1e3bc725_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3242/2380994344_67cd4d5a6a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2071/2380994446_3819d51e2a_o.jpg

Hopend op een andwoord,

Wietze

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als je weet welke twee aders het moeten zijn (welke zaten op 1A/1B?) zat het goed. Misschien is de lijn naar het huis/ISRA toe niet inorde of ergens onderbroken, dat kan ook.

Als je een verkeerde combinatie pakt, dus maar 1 van beide goed, kan het soms net-aan werken op beroerde snelheid als je dicht genoeg bij de centrale woont.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 02-04-2008 09:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck bedankt voor je reactie,
Ik denk dat ik maar gewoon weer even ga kijken met losse draadjes en die op de aders aansluit.
Beter weinig, dan niks!

wietze

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 15:03
Kijk eens met een multi meter op de draadjes. op de draadjes met de meeste wisselspanning zit je aansluiting. weet niet of je multi meter dit kan meten maar het is het proberen waard.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Lampie01 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:12:
Kijk eens met een multi meter op de draadjes. op de draadjes met de meeste wisselgelijkspanning zit je aansluiting. weet niet of je multi meter dit kan meten maar het is het proberen waard.
het is 50Volt.

Als je die kan meten met een multi meter heb je de 2 goede draden te pakken.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Sparhawk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:53:
[...]

het is 50Volt.

Moet er wel spraak op de lijn zitten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Sparhawk schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:53:
[...]

het is 50Volt.

Maar TS heeft ADSL-only... da's een hoogfrequent signaal. Zonder (analoog of ISDN) KPN abbo staat er geen signaal op de aders, iig niet meetbaar met normale apparatuur.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Nielson schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:58:
[...]
Moet er wel spraak op de lijn zitten.
DJSmiley schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:59:
[...]
Maar TS heeft ADSL-only... da's een hoogfrequent signaal. Zonder (analoog of ISDN) KPN abbo staat er geen signaal op de aders, iig niet meetbaar met normale apparatuur.
Door jullie begin ik nu wel even te twijfelen, maar ik weet toch vrij zeker dat ik bij mij thuis 50V gemeten heb met ADSL only (wel bellen via VOIP), met het meest goedkope multimetertje ooit

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 15:03
Er stond in de TS adsl only, adsl is GEEN HF en een gemiddelde multiemeter kan tot een paar khz in frequentie meten. dit is dan idd geen geeikte waarde (de meter loopt uit zijn spec's) maar hij zal in ieder geval wat spanning meten.
Pagina: 1